2020-11-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Sett till flest vunna poäng så "borde" Zverev ha vunnit 2:a set, knappt (45-43), men vissa poäng är ju viktigare än andra.

---
På tal om Zverev, så var det nog lika bra att han inte vann idag. Det känns inte som om ex-flickvännens misshandelsanklagelser mot honom kommer rinna ut i sanden och hade han gått längre i turneringen är nog risken stor att allt fokus hade hamnat på tyskens stormiga privatliv, istället för på tennisen.
Oavsett om det är en världsstjärna i tennis eller ens granne så har jag alltid funderat hur det står till uppe i hjärnkontoret när man känner att man måste spöa sin hustru, fästmö, flickvän som man tycker om och gillar, hur fan tänker den personen som dessutom förlorar all respekt han ev. hade
Citera
2020-11-21, 09:55
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Oavsett om det är en världsstjärna i tennis eller ens granne så har jag alltid funderat hur det står till uppe i hjärnkontoret när man känner att man måste spöa sin hustru, fästmö, flickvän som man tycker om och gillar, hur fan tänker den personen som dessutom förlorar all respekt han ev. hade

Jag har alltid funderat hur det står till i Hjärnkontoret hos folk som alltid köper allt de hör och läser med hull och hår.,

Du vet väl att kända/framgångsrika personer ofta är föremål för sociopater som vill åka snålskjuts på någon annans berömmelse, istället för att själva lägga ner arbetet för att göra sig ett namn, tjäna pengar, eller för något så futtigt som att få medlidande/uppmärksamhet.

Nu vet jag såklart inte säkert att Zverev är oskyldig, då skulle jag falla i samma kategori som de jag kritiserar ovan, men min gissning är att han inte har slagit henne.

Däremot kan jag tänka nig att han (tidigare) hade det dåliga omdömet att dejta någon som skulle kunna hugga honom i ryggen senare. Så möjligen kan man kritisera honom för det – hans omdöme.

Ok, vad tror ni om matcherna i eftermiddag/kväll? Svårt att tippa utgången. Tror ändå att Nadals kropp är mer fräsch än på många år i slutspelet, "tack vare" Coronan.

Han fick en lång vila/återhämtning istället för att vara slutkörd i slutet av året, han spelade ju inte ens US open utan hoppade på touren efter det.

Påminner om Federers långa frånvaro på touren 2016, för att sedan komma tillbaka och vinna GS igen för första gången på många år – AO 2017, och senare samma år Wimbledon(utan setförlust va?). Finns alltid en del småskador/skavanker som bara kan läka ut helt med ett längre uppehåll.

Av samma skäl skulle man kunna argumentera för att 33.5-åriga Djokovic, som ju också är en "åldring" numera, kan ha gynnats av det sparsamma spelet på touren 2020(Han insinuerade att kroppen var slut då han torskade finalen mot Zverev 2018 tex).

Det är 5(!) sedan någon ur Big3 vann atp-slutspelet(Djokovic 2015). Det är inte lätt att vara 30+, köra hårt hela året, och så gå in i slutspelet med supermoriverade och lovande up-and-coming(nåja, alla har varit med ett tag) som vill slå sina forna hjältar/idoler. Men nu har nog Djokovic och Nadal tanken full som vore det tidigt på säsongen.

Thiem är hungrig, med boostat självförtroende som en GS-titel i ryggen ger, och säkert revansch-sugen från AO-finalen i 5 set tidigare i år. Thiem kommer visa en självklar vinnarattityd på banan.

Som jag sagt tidigare, jag tror och hoppas på Thiem och Nadal i final.

Mitt tips

Djokovic - Thiem 1-2

Medvedev - Nadal 1-2
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-11-21 kl. 10:07.
Citera
2020-11-21, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Mitt tips

Djokovic - Thiem 1-2

Medvedev - Nadal 1-2
Jag tror du att bommar båda, tyvärr.
Citera
2020-11-21, 12:39
Citat:
Mitt tips

Djokovic - Thiem 1-2

Medvedev - Nadal 1-2

Nej du. Nadal har tyvärr ingen chans mot Medvedev. 2-0 där, inget snack om den saken.

Sen är gammal äldst. Jag spår höga frustrationsgrader för Schwarzenegger-wannaben, medan serben kolugn gör vad som behövs för att visa var skåpet ska stå.

Citat:
Jag har alltid funderat hur det står till i Hjärnkontoret hos folk som alltid köper allt de hör och läser med hull och hår.,

Du vet väl att kända/framgångsrika personer ofta är föremål för sociopater som vill åka snålskjuts på någon annans berömmelse, istället för att själva lägga ner arbetet för att göra sig ett namn, tjäna pengar, eller för något så futtigt som att få medlidande/uppmärksamhet.

Nu vet jag såklart inte säkert att Zverev är oskyldig, då skulle jag falla i samma kategori som de jag kritiserar ovan, men min gissning är att han inte har slagit henne.

Equal rights, equal lefts.

Djokovic tweetade mer eller mindre sitt stöd för Zverev. Omöjligt att säga mycket om, dock. Men att Zverevs senaste vill ha ensam vårdnad om barnet är ju annars lite suspekt. Och Zverev ger en del vibbar om att vara en skitunge som tycker han är bättre än alla andra. På en PK läste han nåt statement från sin mobil på en fråga om det. Finns en del att säga där, men orkar inte sätta mig in i alla detaljer. Lär förbli he said, she said.

Jag förbehåller mig dock rätten att i framtiden ständigt köra med skämt av typen Tror faktiskt Zverev spöat skiten ur Djokovic idag om han bara kunnat föreställa sig serben med bröst.
Citera
2020-11-21, 13:04
Medlem
[quote=TupolevTu-144|73681664]Jag har alltid funderat hur det står till i Hjärnkontoret hos folk som alltid köper allt de hör och läser med hull och hår.,
Du missade hela poängen i mitt inlägg ska försöka tydliggöra det
Hur kan man vara så korkad att man misshandlar den person som man lever tillsammans med och det gäller alla, ett långt bättre alternativ är att dela på sig
Citera
2020-11-21, 13:06
Medlem
Hoppas på Thiem-Medvedev i final
Citera
2020-11-21, 13:31
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Hoppas på Thiem-Medvedev i final

Båda har ju revansch att utkräva, så dom lär sälja sig dyrt. Medvedev torskade fjolårets US Open final med 2-3 mot Nadal och Thiem föll med 2-3 mot Djokovic i årets Australian Open final (segern i gruppspelet skiter han nog i)

Två tuffa matcher att vänta således, i semifinalerna.
Citera
2020-11-21, 13:42
Medlem
Geographicas avatar
Hoppas också på Thiem-Nadal i final.
Djokovic är Djokovic men Thiem har svaret på det mesta numera när spelet stämmer på hard court. Jag tror han grejar det.

Ryssen är favorit och underlaget gynnar definitivt honom. Nadals erfarenhet och 3-0 i inbördes möten (2-0 i finaler) och hunger för att vinna denna turnering gör dock att spanjoren drar det längsta strået ändå🇦🇹🇪🇸
Citera
2020-11-21, 14:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Tror och hoppas på Djokovic-Medvedev i final, men är inte ett dugg säker på att det blir så. Som sagt, detta märkliga år är inte toppspelarna slitna fysiskt och mentalt som annars brukar vara fallet, utan alla befinner sig på ungefär samma nivå. Ingen borde dock vara mer motiverad än Djokovic efter fiaskot i US Open och utklassningen på gruset i Paris. Serben vill nog hemskt gärna visa att han fortfarande är nummer 1. Medvedev å sin sida jagar sin första titel, Nadal vill alltid vinna och Thiem är bättre än någonsin, så...
Citera
2020-11-21, 16:33
Medlem
Geographicas avatar
Reklamen på Eurosport är ganska jobbig. Samma smörja hela tiden och ett jävla oväsen.
Citera
2020-11-21, 17:10
Medlem
Thiem hade sina chanser men nu tror jag Djokovic tar det.
Citera
2020-11-21, 17:12
Gem, set och match, Djokovic.

Serben håller för övrigt på att mutera till Borg vad gäller kroppsspråket. Rör inte en min. Förutom då när han slog iväg en boll upp på läktaren vid nån retur -- man känner att det bubblar en del under ytan.
Senast redigerad av fryskyl 2020-11-21 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in