Citat:
Ursprungligen postat av
Runber
Oavsett om det är en världsstjärna i tennis eller ens granne så har jag alltid funderat hur det står till uppe i hjärnkontoret när man känner att man måste spöa sin hustru, fästmö, flickvän som man tycker om och gillar, hur fan tänker den personen som dessutom förlorar all respekt han ev. hade
Jag har alltid funderat hur det står till i Hjärnkontoret hos folk som alltid köper allt de hör och läser med hull och hår.,
Du vet väl att kända/framgångsrika personer ofta är föremål för sociopater som vill åka snålskjuts på någon annans berömmelse, istället för att själva lägga ner arbetet för att göra sig ett namn, tjäna pengar, eller för något så futtigt som att få medlidande/uppmärksamhet.
Nu vet jag såklart inte säkert att Zverev är oskyldig, då skulle jag falla i samma kategori som de jag kritiserar ovan, men min gissning är att han inte har slagit henne.
Däremot kan jag tänka nig att han (tidigare) hade det dåliga omdömet att dejta någon som skulle kunna hugga honom i ryggen senare. Så möjligen kan man kritisera honom för det – hans omdöme.
Ok, vad tror ni om matcherna i eftermiddag/kväll? Svårt att tippa utgången. Tror ändå att Nadals kropp är mer fräsch än på många år i slutspelet, "tack vare" Coronan.
Han fick en lång vila/återhämtning istället för att vara slutkörd i slutet av året, han spelade ju inte ens US open utan hoppade på touren efter det.
Påminner om Federers långa frånvaro på touren 2016, för att sedan komma tillbaka och vinna GS igen för första gången på många år – AO 2017, och senare samma år Wimbledon(utan setförlust va?). Finns alltid en del småskador/skavanker som bara kan läka ut helt med ett längre uppehåll.
Av samma skäl skulle man kunna argumentera för att 33.5-åriga Djokovic, som ju också är en "åldring" numera, kan ha gynnats av det sparsamma spelet på touren 2020(Han insinuerade att kroppen var slut då han torskade finalen mot Zverev 2018 tex).
Det är 5(!) sedan någon ur Big3 vann atp-slutspelet(Djokovic 2015). Det är inte lätt att vara 30+, köra hårt hela året, och så gå in i slutspelet med supermoriverade och lovande up-and-coming(nåja, alla har varit med ett tag) som vill slå sina forna hjältar/idoler. Men nu har nog Djokovic och Nadal tanken full som vore det tidigt på säsongen.
Thiem är hungrig, med boostat självförtroende som en GS-titel i ryggen ger, och säkert revansch-sugen från AO-finalen i 5 set tidigare i år. Thiem kommer visa en självklar vinnarattityd på banan.
Som jag sagt tidigare, jag tror och hoppas på Thiem och Nadal i final.
Mitt tips
Djokovic -
Thiem 1-
2
Medvedev -
Nadal 1-
2