2023-06-20, 17:34
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Tnker bara se den om dom terskapar scenen dr en tjej visar tuttarna fr grannpojken i en garderob.

Den scenen gav mig mitt livs frsta riktigt ordentliga ktslag.

Kan det ha att gra med att man i brjan av filmen (scenario 1) fr sig en rejl portion utav Ola Rapace kttstycke perfekt uppkrt i gonen p tittaren?
S nr ett par unga ljuva pattar dyker upp (scenario 2) s stter reptilhjrnan i gng fr att drpa fregende scenario 1.

Lukas Moodysson r ju rtt kapabel p att manipulera tittare globalt till att hja, alternativt ka, dopamininslagen med hjlp av audio- och visuella bilder.
Citera
2023-10-09, 11:24
Har premir p fredag - den 13e. Knns som rets svenska film. Sknt med en blandning av nostalgi och nytt. Mod fr grna byta trdens namn till Tillsammans 99 vilket r den faktiska titeln.
Citera
2023-10-14, 21:23
Medlem
gillade filmen massor! men vem r Kompis pappa o VEM R PETER?!
Citera
2023-10-14, 22:58
Medlem
bridgeblandnings avatar
Helt okej nd, men kan sklart inte mta sig med originalet.

Citera
2023-10-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllie
gillade filmen massor! men vem r Kompis pappa o VEM R PETER?!

Kompis var ju hennes kompis. Inte dotter
Citera
2023-10-15, 12:19
Medlem
Hade varit bttre att fimpa Lasse helt. I den hr typen av ensemblefilm dr rollerna r s frknippade med skdisarna blir det som att introducera en helt ny karaktr nr Jonas Karlsson dyker upp. Bgeriet med Klasse knappast viktigt att flja upp.

Citera
2023-10-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Kompis var ju hennes kompis. Inte dotter

kompis r ju rdhrig som gran. jag vill tnka att det r grans dotter. bda gillar ju sna dr plastdjur som skyddsdjur
Citera
2023-10-16, 10:40
Medlem
Hirvis avatar
lskade originalet, men att varken Ola eller ungarna r med gr att jag knner mig opepp.
Citera
2023-10-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
lskade originalet, men att varken Ola eller ungarna r med gr att jag knner mig opepp.

Filmen var vldigt bra, att ungarna inte var med frklaras, ola var med fast ny skdis och det funkade faktiskt vldigt bra, Jonas Karlsson utgick frn Rapace rollutveckling av personligheten och han lyckades bra med det, sedan hnder en massa p 24 r, mnniskor frndras delvis, och det var sorligt med Klasse, han hade tappat geisten i stort sett helt, det var bara nr han pratade med Olas exfru som ngot av den gamla klasse lyste igenom och detta r fullt trovrdigt. Sedan kan vissa personligheter vara helt ofrndrade, som med Olle Sarris rollfigur, samma personlighet men en helt ny politiskt linje, detta var det bsta med filmen.

Sedan Peter, han bodde faktiskt i kollektivet i frra filmen, men syntes inte, var vl en person som var ovanligt mycket p jobbet, det roliga var att ingen kom ihg honom, suvernt spelad av David Denchik.
Citera
2023-10-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Filmen var vldigt bra, att ungarna inte var med frklaras, ola var med fast ny skdis och det funkade faktiskt vldigt bra, Jonas Karlsson utgick frn Rapace rollutveckling av personligheten och han lyckades bra med det, sedan hnder en massa p 24 r, mnniskor frndras delvis, och det var sorligt med Klasse, han hade tappat geisten i stort sett helt, det var bara nr han pratade med Olas exfru som ngot av den gamla klasse lyste igenom och detta r fullt trovrdigt. Sedan kan vissa personligheter vara helt ofrndrade, som med Olle Sarris rollfigur, samma personlighet men en helt ny politiskt linje, detta var det bsta med filmen.

Sedan Peter, han bodde faktiskt i kollektivet i frra filmen, men syntes inte, var vl en person som var ovanligt mycket p jobbet, det roliga var att ingen kom ihg honom, suvernt spelad av David Denchik.

Aha, Peter nmns i frsta filmen? Skumt nd att ingen minns honom.

Tycker ocks de fick ihop Sarris roll bra. Ny politik men fortsatt jobbig.

Bra av Moodysson att inte transformera nn av karaktrerna till rke-yuppie som rullar in i Porsche och garvar t ungdomssynderna. Lttkpt pong annars.
Citera
2023-12-17, 10:37
Medlem
Denna film hade jag helt missat. Blev glad nr jag sg trailern och nnu gladare nr jag frstod att filmen redan r ute sedan ngra mnader. Och den har dessutom blivit rosad, s mste se den.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Sedan kan vissa personligheter vara helt ofrndrade, som med Olle Sarris rollfigur, samma personlighet men en helt ny politiskt linje, detta var det bsta med filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Tycker ocks de fick ihop Sarris roll bra. Ny politik men fortsatt jobbig.

Detta. Olle Sarri har varit ren dynga sista 20 ren. Han var superbra nr han var ung men nufrtiden frpestar han allt han r med i. Nu hoppas jag verkligen att han hittat formen igen och att det ni skriver stmmer.
Citera
2024-01-02, 15:33
Medlem
Ngon som har koll nr filmen slpps p stream ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in