Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
Ja, nu verkar Moodysson vara på gång med tvåan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nåt märkligt jag noterade är att Ola Rapace inte får vara med för SF, utan ersätts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort för att bli svartlistad av SF? Knullat för många horor?
Är inte tänkt som en skvallertråd om bara honom, utan om tvåan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men känner mig ytterst tveksam ändå och känns mer som att Lukas vill ha in lite deg.
https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans
Kanske ett bra exempel på vår tids visionslöshet i kulturen och brist på nyfikenhet och att använda konsten som ett sätt att visa vägen mot något tankestimulerande nytt?
Samtidsmänniskan går på Rolling Stones-konserter och drömmer sig musikaliskt 40-50-60 år tillbaka i tiden. SF konstnärliga kreativitet sträcker sig som nämndes ovan till uppföljare av typen "Hajen 4". SvT ska göra tecknade julfilmer baserade på Astrid Lindgren berättelser för att åstadkomma en ny lägereldseffekt på julaftonen vid sidan av Kalle Anka.
Är allt det här en konstnärlig kris efter att kulturarbetarna inte fått jobba på två år under Corona-pandemins nedstängning? Jag hoppas att slutet av 2020-talet blir mer kulturellt och konstnärligt intressant än vad decenniets början har fört med sig.