• 1
  • 2
2022-08-19, 07:56
Ja, nu verkar Moodysson vara på gång med tvåan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nåt märkligt jag noterade är att Ola Rapace inte får vara med för SF, utan ersätts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort för att bli svartlistad av SF? Knullat för många horor?

Är inte tänkt som en skvallertråd om bara honom, utan om tvåan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men känner mig ytterst tveksam ändå och känns mer som att Lukas vill ha in lite deg.

https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans
Citera
2022-08-19, 07:58
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Det är ju skit B att Ola inte får vara med. Det sänker hela konceptet med en uppföljare rejält.
Citera
2022-08-19, 08:01
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Det är ju skit B att Ola inte får vara med. Det sänker hela konceptet med en uppföljare rejält.
Ja, han hade ju en ganska viktigt roll där som nyfiken på böglivet
Citera
2022-08-19, 08:03
Medlem
Tarrous avatar
Norge levererar Världens värsta människa och Danmark levererar En runda till.

Sverige erbjuder kvalitetsfilm som Göta Kanal 4 och Tillsammans 2
Citera
2022-08-19, 08:05
Medlem
GoUoDs avatar
Vad ska de få ut av detta ... ska den spelas in med samma kamerateknik som förra, för att fånga stuket? Vore i så fall rätt fränt.
Senast redigerad av GoUoD 2022-08-19 kl. 08:12.
Citera
2022-08-19, 08:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Är det inte bättre att låta avliva karaktären och satsa på en helt ny karaktär istället för att byta skådespelare?

Kan ju vara så enkelt att Ola inte vill vara med...

Jag gillar orginalet och tycker att det kanske vore bättre att göra en helt annan film. Den kunde ju handla om det andra kollektivet moder jord (hette de väl)? Eller varför inte en film som utspelar sig några år senare där Stefan och Eva nu är tonåringar och den ena är hårdrockare och den andre synthare?
Senast redigerad av Reverend.Camden 2022-08-19 kl. 08:18.
Citera
2022-08-19, 08:15
Moderator
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, nu verkar Moodysson vara på gång med tvåan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nåt märkligt jag noterade är att Ola Rapace inte får vara med för SF, utan ersätts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort för att bli svartlistad av SF? Knullat för många horor?

Är inte tänkt som en skvallertråd om bara honom, utan om tvåan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men känner mig ytterst tveksam ändå och känns mer som att Lukas vill ha in lite deg.

https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans
Kanske ett bra exempel på vår tids visionslöshet i kulturen och brist på nyfikenhet och att använda konsten som ett sätt att visa vägen mot något tankestimulerande nytt?

Samtidsmänniskan går på Rolling Stones-konserter och drömmer sig musikaliskt 40-50-60 år tillbaka i tiden. SF konstnärliga kreativitet sträcker sig som nämndes ovan till uppföljare av typen "Hajen 4". SvT ska göra tecknade julfilmer baserade på Astrid Lindgren berättelser för att åstadkomma en ny lägereldseffekt på julaftonen vid sidan av Kalle Anka.

Är allt det här en konstnärlig kris efter att kulturarbetarna inte fått jobba på två år under Corona-pandemins nedstängning? Jag hoppas att slutet av 2020-talet blir mer kulturellt och konstnärligt intressant än vad decenniets början har fört med sig.
Citera
2022-08-19, 08:19
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Kanske ett bra exempel på vår tids visionslöshet i kulturen och brist på nyfikenhet och att använda konsten som ett sätt att visa vägen mot något tankestimulerande nytt?

Samtidsmänniskan går på Rolling Stones-konserter och drömmer sig musikaliskt 40-50-60 år tillbaka i tiden. SF konstnärliga kreativitet sträcker sig som nämndes ovan till uppföljare av typen "Hajen 4". SvT ska göra tecknade julfilmer baserade på Astrid Lindgren berättelser för att åstadkomma en ny lägereldseffekt på julaftonen vid sidan av Kalle Anka.

Är allt det här en konstnärlig kris efter att kulturarbetarna inte fått jobba på två år under Corona-pandemins nedstängning? Jag hoppas att slutet av 2020-talet blir mer kulturellt och konstnärligt intressant än vad decenniets början har fört med sig.
Kris brukar ju skapa den bästa konsten... Människan behöver tydligen lida för att vara kreativ.
Citera
2022-08-19, 08:28
Om det nu är så (enligt skvallertråden) att Ola gått ner sig i herointräsket eller bara mår piss av andra anledningar, så kan vi ju ha förklaringen, men ändå tråkigt att han inte får va med. Svårt att ändå inte gilla honom sen Hoffa-tiden.

Jonas blir nog en bra ersättare, men blir ändå inte samma sak. Micke Nyqvist är ju inte heller med eftersom han dog, men men....

jag är rädd att filmen blir skit, och har svårt att se hur Lukas skulle kunna göra en liknande fortsättning. Man vill iaf inte bara se den för att "se hur det gått för dem".
Citera
2022-08-19, 08:32
Medlem
Tarrous avatar
Blir kvalitén på denna episka uppföljare i nivå med senaste Jönssonligan -filmen kommer Svenska filminstitutet vara nöjda.
Citera
2022-08-19, 08:54
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag har låga förväntningar på den här filmen. Men jag är rätt säker på att jag kommer att se den. Tillsammans var jävligt kul när den kom för 22 år sedan, men tyvärr brukar uppföljaren inte hålla samma mått.
Citera
2022-08-19, 09:19
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Blir kvalitén på denna episka uppföljare i nivå med senaste Jönssonligan -filmen kommer Svenska filminstitutet vara nöjda.
nja, så dålig tror jag inte den blir. Moodysson borde iaf ha några konstnärliga ambitioner kvar, trots att han blivit äldre och kanske mossigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in