Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Hennes psykolog säger i tingsrätten att Maja har ADD.
Det är ett av problemen som personer med reglering av aktivitetsnivå, beroende på vad det handlar om. Är det något som är intressant kan nivån stiga rejält, och både sömn och mat kan glömmas bort.
Var ser du att Maja är hyperaktiv?
För att hon är ute och festar? Suck.
Ska du precis som i Lena tråden, där du gav Hanan en ny (fjärr)diagnos, omdiagnostisera Maja?
När jag gjorde min utredning så sa dom att egentligen handlar det om ADHD även hos ADD personer men att "Hyper" ser annorlunda ut hos killar och tjejer, därav oftast tjejer får diagnos ADD.
Tjejer visar sin Hyper istället oftast med att skaka på benet, pilla med naglar/nagelband, tvinna håret osv.
Jag tex har i hela mitt liv fått påpekanden att jag måste sluta skaka benet, är du orolig? kan du vara still med benet osv?
Min 11 åriga son som precis fått diagnos ADHD kan däremot inte sitta still, han är en duracellkanin, spelar han dataspel med sina kompisar så står han och hoppar på plats istället för att sitta still tex.
Jag påpekade detta med Majas frenetiska skakande med benet att det med största sannolikhet är "H":et i AD(H)D till den du citerade men fick ett spydigt svar tillbaks till ett inlägg där de redan diskuterat det för att nån insändare i en tidning hade påpekat det med och att det typ var skitsnack heh (allmänt känt dock bland de som arbetar kring tjejer med ADHD)
Att vara ute o ränna runt/festa har så klart INGENTING att göra med H:et i ADHD