2023-10-14, 08:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
För jag tycker ni har fel, kunde inte vara tyst.

En lämpligare approach till det hela hade då kanske kunnat vara att berätta varför du anser borderline är korrekt?

"Ni" inkluderar förresten mig och jag har redan uttryckt att jag håller med dig i diagnosfrågan.
Citera
2023-10-14, 08:42
Medlem
devilsdecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det skulle ha kommit för ett år sen men Maja bryr sig endast om sig själv.
Maja är bara "Chockerande lycklig" nu. Inte ett ord om ånger/ursäkt gentemot Tove och anhöriga.

Snart är det årsdagen sen den upprörda och aggressiva bitchen Maja letade efter Tove på Nöjet å den andra bitchens vägnar. Lika aggressiv.

Two peas in a pod.

Jag har hävdat sedan jag läste fupen att åtalet mot Maja är byggt på helt obefintlig grund och att hon skulle bli frikänd i högre instans. För en gång skull har alla varit ganska eniga utom de som inte riktigt förstår sig på juridik.

Juridik handlar om att stöta och blöta bevis, indicium och argumentera. Domen i Tingsrätten var ett unikum av konstruerade långsökta resonemang med ett enda syfte - att fälla Maja. Man får ej glömma bort att Domaren är en ökänd vettvilling som valde att gå från rudimentärt hatisk åklagare till domare. Att Maja skulle stöta på en sådan vettvilling i Hovrätten är statistiskt omöjligt.

Nu fanns det som sagt inga bevis, och även om MAJA skulle vara skyldig spelar det mindre roll. Rättvisa är skipad enligt juridiken och det skall vi svenskar vara glada för. Vårt rättssystem är ypperligt och bör aldrig tummas på. Generaliserande domar är Sverige för fint för. Det hör Ryssland till.

Låt oss säga att Maja nu är 100% oskyldig. Av vilken anledning skulle hon känna ånger inför Tove och hennes anhöriga? Finns ingen anledning alls. Lika långsökt som om jag skulle känna ånger inför att jag mördat Olof Palme.
Citera
2023-10-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tycker du verkligen att det här är något att vifta bort och skämta om? Bitchighet och tjejbråk. När det slutade med en mördad Tove?

Nu handlade det om MH och hon har inte mördat någon vad det verkar. Iaf inte om jag tolkat hovrättens besked om frigivningen rätt.

JJ:s konflikt med Tove är dock dödligt seriös och det är inget man ska skämta om.

Det var JJ:s konflikt med Tove som föranledde mordet. MH gick emellan. Det var Tove som uppenbarligen tilltalade JJ med en förtjänad elakhet. Tyvärr blev den kommentaren kanske hennes död ihop med nästa kommentar om JJ:s badrum.

Skribenten jag svarade vill härleda allt MH gjort till att hon är delaktig i mordet. Hovrätten bedömde annorlunda. Så eftersom analysen av MH där är så off så förtjänar den inte att tas på allvar och därav inlägget om ”Olaga bitchighet”.

Det jag ville visa var att ”bitchighet” inte är olagligt. Då hade polisen haft fullt upp med det.

Develi och många andra vill koppla ihop MH:s bitchighet med JJ:s planer att bränna inne folk och putta dem från balkonger och allt vad det är. Hon får försöka övertyga polisen om att MH är skyldig till detta mord eller medhjälp till skadegörelse och stämpling till mord/mordbrand eller nåt. Alla får diskutera vad de vill, men hennes analys av MH går inte i linje med hovrättens bedömning. Så den är alltså helt off. Inlägget var väldigt välredigerat men argumenten och bevisen håller inte.
Citera
2023-10-14, 08:47
Bannlyst
[quote=Fiffiniffi|86057869]

Citat:
Vilket alternativ återstår? Maja säger att hon har bortträngda minnen, vilket du inte tror på. Men du tror inte heller att hon ljuger. Samtidigt som du antyder att hon kan ha minnesproblem. Jag får inte riktigt ihop det.

Min uppfattning är att om du ska ljuga så bör du som nr 1 lura dig själv först så att du tror på det själv. Det brukar vara en bra förutsättning att tro på saker och ting själv innan du försöker övertyga andra. Går inte det så använd Nr 2 som kräver en viss minneskapacitet så att du kommer ihåg vad du ljuger om så att du kan fortsätta upprätthålla det spåret och inte försäger dig.

Tror jag att Maja ljuger, nej inte på det stora hela. Någon förbättring har hon ev gjort men jag har valt att inte analysera det mer på djupet. Hon är inte tillräckligt begåvad för att vare lura sig själv eller andra. Hon är inte begåvad nog enligt min känsla eller har den minneskapaciteten som krävs för att framgångsrikt lyckas med detta. Sov Maja 0233 t.ex när hennes telefon lyser upp i 4-5 sek. Nej det tror jag inte. Men jag tror att Maja tror det för hon kommer inte ihåg men det säger sig självt att hon har ju vaknat till och och av någon anledning snabbt öppnat telefonen och sedan somnat om. Hon säger som det är för hon minns inte något annat. Tolkar vissa andra detta som att hon medvetet ljuger? Ja. Min generella känsla jag får gällande maja är att hon är komplexfylld. Minns när jag skummade fupen för 100 år sedan hur hon bl.a intresserade sig för betydligt yngre killar i några av sökningarna hon gjorde på google etc vilket i min värld bl.a kan tyda på en svårighet i att träffa jämnåriga även om det kan finnas många fler anledningar. Hon är omogen och behöver bekräftelse. Hon har hittat en master i form av Johanna och jag tror hon haft ett enormt behov av och gett henne en form av mening. Förövrigt är hon ett fnitter fnatter som fotar rådjur och har vingömmor. Hon ger inte bilden av en notorisk lögnerska och skulle inte hamna i en sådan här situation utan sin Master. Jag tror inte att Maja ljuger i huvudsak baserat på bilden om henne som jag tycker växt fram. Skönt att hon tillslut även i dom fått den upprättelsen hon ska ha.

Citat:
Jag ställer konkreta frågor och vill ha konkreta svar. Får jag det inte har jag inget val än att skriva på dem.

Det menar du inte?

Citat:
Då kanske du kan vara hygglig och upprepa och klargöra den en gång för alla, för såvitt jag kan se har jag fått motstridiga besked i såväl definitionsfrågan som frågan huruvida jag ska anses omfattas av epitetet.

Ja jag tycker definitivt att du är urtypen av en blodtörstig person. Du är med och bedriver en jakt här som bottnar i att du anser att rättsväsendet agerat på ett sätt som helt enkelt inte passar din agenda och i slutändan enligt din uppfattning skulle haft ett annat domslut i HR än vad som skett vilket i sig pekar på att du vill att Maja skall dömas hårdare. Johanna vet vi ju inget om än även om jag då igen säger 7-8 år på henne baserat på fakta och känsla. Så ja du är blodtörstig uti fingerspetsarna. Tom en vampyr haha!

Citat:
Faktiskt inte. Jag föredrar konkreta svar som för oss framåt alla dar i veckan. Min erfarenhet är dessvärre att folk som inte har genomtänkta åsikter tenderar att ha svårt leverera på denna front. Och tyvärr har de flesta människor inte genomtänkta åsikter.

Låter som ett jobbigt läge för en som vill ha konkreta svar. Du får poppa lite micropopcorn och bädda ned dig och fundera på varför det är så.

Citat:
Jag har varit på FB ett bra tag nu

Jag vet inte om man ska beklaga eller grattulera?

Citat:
kan vid det här laget läsa skribenters beteende som en öppen bok. Jag vet när jag vunnit en diskussion och har sett precis alla strategier som används för att slippa erkänna detta faktum.

Ödmjukt. Vad duktig du är! Du är droppen som urholkar stenen?

Citat:
Vilket är väldigt märkligt mot bakgrund av att vi alla är anonyma.

Vilken naturbegåvning du är! Bra jobbat!

Citat:
inte kommer ljuga oavsett omständigheterna

Nej man ska inte ljuga, ärlighet varar längst!

Citat:
jag menar varje ord jag skriver

Det gör nog de flesta vet du om än ej på din nivå.

Vad gör dem "kvalificerade"?

Ditt sätt påminner enormt om en person med de besvären. Men du kan ju ha varit undantaget som bekräftar regeln.

Citat:
Jag har lagom många för mig eftersom jag är introvert till naturen och inte behöver överdrivet mycket socialt umgänge utanför fru och familj.

Nej det kan inte vara lätt att hitta en jämnlike för dig du har ju dessutom svaren själv.

Nej.

Citat:
Nej, i princip aldrig. Jag förstår snarare saker innan andra gör det.

Ödmjukt! Bra jobbat!

Citat:
Dina gissningar? Nej, de var tämligen svaga.

Ja det skulle jag tro.

Citat:
En lämplig följdfråga blir ju då om du bryr dig om huruvida du blir förstådd

Om det är viktigt för mig så bryr jag mig naturligtvis om det. Gör inte du det?

Citat:
eller huruvida det du skriver hänger samman?

Det är ju många gånger en fördel

Citat:
Kritik av ett fattat domstolsbeslut görs väl ändå lämpligen i nära anslutning till att beslutet meddelas?

Jag tror du har svaret på det själv?

Citat:
Men jag vet inte, du kanske säger god jul vid midsommar.

Nej

Citat:
Så här långt har jag inte funnit det lämpligt att söka din vägledning kring hur man skriver eller uppför sig. Låt oss säga att jag inte blivit imponerad av dig såhär långt.

Det tackar vi för!

Citat:
Vilket per definition innebär att den s.k. blodtörsten inte kan bero på några förändrade "spelplaner".

Känner du så så tycker jag att du ska köra på det!

Citat:
Linjär tidsprogression tycks vare ett komplicerat koncept för dig?

Ja det skulle jag tro.

Citat:
Kritiken mot åklagaren? Inga negativa invändningar så här långt och en som delar min åsikt

Men grattis då är ni ju 2. Nr 3 på gång?
Senast redigerad av Baaaartil 2023-10-14 kl. 08:52.
Citera
2023-10-14, 08:48
Medlem
devilsdecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag tycker det finns ganska mycket besvärande bevisning. Det går att knyta en gärningskvinna till en plats och en tidpunkt, som sammanfaller med mordet. Gärningen sker i en enrumslägenhet, och en annan gärningskvinna finns på plats. Gärningskvinnorna bär ut liket tillsammans för att gömma det.

Man skulle önska att hovrätten varit mer som tingsrätten.

Du bör vara stolt över att vi har rättvisa i Sverige och att vi inte är som diktaturer med summariska domar. Tingsrättsdomen var ett haveri i långsökta resonemang av en ökänd vettvilling till domare. Att önska att andra domare vore likadana är att säga att vi bör kasta hela vår rättvisa i soptunnan.

Våra lagar är grundade på den gamla Västgötalagen från 1300-talet och moderniserades till Svea Rikes lagar på 1700-talet. Vi har ett av det mest raffinerade lagsystemen världen. Var stolt.
Citera
2023-10-14, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon släpptes pga brist på bevis. Det fanns inte tillräckligt med bevis för att Maja skulle ha deltagit i mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att hon blir ganska bevakad av föräldrar
Kanske eller nästan säkert så tror jag att de skickar iväg henne ett tag om hon frias
för i Verlanda kan hon knappast gå ut på byn

Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Om hon har tillgång till nätet, så troligen ja!
Men kan vara helt slut oxå o behöver mycket sömn till att börja med.
Undrar om hon är hemma hos föräldrarna, eller är på en annan ort?

Citat:
Ursprungligen postat av devilsdeck
Jag har hävdat sedan jag läste fupen att åtalet mot Maja är byggt på helt obefintlig grund och att hon skulle bli frikänd i högre instans. För en gång skull har alla varit ganska eniga utom de som inte riktigt förstår sig på juridik.

Juridik handlar om att stöta och blöta bevis, indicium och argumentera. Domen i Tingsrätten var ett unikum av konstruerade långsökta resonemang med ett enda syfte - att fälla Maja. Man får ej glömma bort att Domaren är en ökänd vettvilling som valde att gå från rudimentärt hatisk åklagare till domare. Att Maja skulle stöta på en sådan vettvilling i Hovrätten är statistiskt omöjligt.

Nu fanns det som sagt inga bevis, och även om MAJA skulle vara skyldig spelar det mindre roll. Rättvisa är skipad enligt juridiken och det skall vi svenskar vara glada för. Vårt rättssystem är ypperligt och bör aldrig tummas på. Generaliserande domar är Sverige för fint för. Det hör Ryssland till.

Låt oss säga att Maja nu är 100% oskyldig. Av vilken anledning skulle hon känna ånger inför Tove och hennes anhöriga? Finns ingen anledning alls. Lika långsökt som om jag skulle känna ånger inför att jag mördat Olof Palme.
På Nöjet i Vetlanda hålls i kväll en "Tove Memorial". Tänk om Maja faktiskt skulle gå dit!? Hur FAN skulle folk på Nöjet som känner igen henne reagera då?
Citera
2023-10-14, 09:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Faller (missvisande IMO) in under adhd och det begreppet används i P7an.
Hon har mer specat ADD enligt sin morsa men så hyper som Maja är ihop med J kan man missta sig.
Det gjorde jag iaf. Tog för givet hon hade adhd.

Hennes psykolog säger i tingsrätten att Maja har ADD.

Det är ett av problemen som personer med reglering av aktivitetsnivå, beroende på vad det handlar om. Är det något som är intressant kan nivån stiga rejält, och både sömn och mat kan glömmas bort.

Var ser du att Maja är hyperaktiv?
För att hon är ute och festar? Suck.

Ska du precis som i Lena tråden, där du gav Hanan en ny (fjärr)diagnos, omdiagnostisera Maja?
Citera
2023-10-14, 09:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil

Min uppfattning är att om du ska ljuga så bör du som nr 1 lura dig själv först så att du tror på det själv. Det brukar vara en bra förutsättning att tro på saker och ting själv innan du försöker övertyga andra. Går inte det så använd Nr 2 som kräver en viss minneskapacitet så att du kommer ihåg vad du ljuger om så att du kan fortsätta upprätthålla det spåret och inte försäger dig.

Tror jag att Maja ljuger, nej inte på det stora hela. Någon förbättring har hon ev gjort men jag har valt att inte analysera det mer på djupet. Hon är inte tillräckligt begåvad för att vare lura sig själv eller andra. Hon är inte begåvad nog enligt min känsla eller har den minneskapaciteten som krävs för att framgångsrikt lyckas med detta. Sov Maja 0233 t.ex när hennes telefon lyser upp i 4-5 sek. Nej det tror jag inte. Men jag tror att Maja tror det för hon kommer inte ihåg men det säger sig självt att hon har ju vaknat till och och av någon anledning snabbt öppnat telefonen och sedan somnat om. Hon säger som det är för hon minns inte något annat. Tolkar vissa andra detta som att hon medvetet ljuger? Ja. Min generella känsla jag får gällande maja är att hon är komplexfylld. Minns när jag skummade fupen för 100 år sedan hur hon bl.a intresserade sig för betydligt yngre killar i några av sökningarna hon gjorde på google etc vilket i min värld bl.a kan tyda på en svårighet i att träffa jämnåriga även om det kan finnas många fler anledningar. Hon är omogen och behöver bekräftelse. Hon har hittat en master i form av Johanna och jag tror hon haft ett enormt behov av och gett henne en form av mening. Förövrigt är hon ett fnitter fnatter som fotar rådjur och har vingömmor. Hon ger inte bilden av en notorisk lögnerska och skulle inte hamna i en sådan här situation utan sin Master. Jag tror inte att Maja ljuger i huvudsak baserat på bilden om henne som jag tycker växt fram. Skönt att hon tillslut även i dom fått den upprättelsen hon ska ha.

Det menar du inte?

Ja jag tycker definitivt att du är urtypen av en blodtörstig person. Du är med och bedriver en jakt här som bottnar i att du anser att rättsväsendet agerat på ett sätt som helt enkelt inte passar din agenda och i slutändan enligt din uppfattning skulle haft ett annat domslut i HR än vad som skett vilket i sig pekar på att du vill att Maja skall dömas hårdare. Johanna vet vi ju inget om än även om jag då igen säger 7-8 år på henne baserat på fakta och känsla. Så ja du är blodtörstig uti fingerspetsarna. Tom en vampyr haha!

Låter som ett jobbigt läge för en som vill ha konkreta svar. Du får poppa lite micropopcorn och bädda ned dig och fundera på varför det är så.

Jag vet inte om man ska beklaga eller grattulera?

Ödmjukt. Vad duktig du är! Du är droppen som urholkar stenen?

Vilken naturbegåvning du är! Bra jobbat!

Nej man ska inte ljuga, ärlighet varar längst!

Det gör nog de flesta vet du om än ej på din nivå.

Vad gör dem "kvalificerade"?

Ditt sätt påminner enormt om en person med de besvären. Men du kan ju ha varit undantaget som bekräftar regeln.

Nej det kan inte vara lätt att hitta en jämnlike för dig du har ju dessutom svaren själv.

Nej.

Ödmjukt! Bra jobbat!

Ja det skulle jag tro.

Om det är viktigt för mig så bryr jag mig naturligtvis om det. Gör inte du det?

Det är ju många gånger en fördel

Jag tror du har svaret på det själv?

Nej

Det tackar vi för!

Känner du så så tycker jag att du ska köra på det!

Ja det skulle jag tro.

Men grattis då är ni ju 2. Nr 3 på gång?

Jag kan ju så här i förbifarten nämna att en av strategierna som nyttjas av folk som vet att de förlorat är den som du precis använde ditt inlägg. Jag satt bara och väntade på precis det, du är ingen överaskning för mig i något avseende. Högst ordinär. Inom ett fåtal utbytta inlägg om ett ämne jag märker att motparten inte har tänkt igenom brukar jag med 90 % sannolikhet kunna förutspå hur motparten kommer bete sig i sin exit-strategi. Ibland kan jag t o m roa mig med att berätta för motparten på förhand vilken exit-strategi denne kommer tillämpa, vilket såklart tvingar dem att välja en annan för att inte ge mig rätt. Och då kan jag försöka förutspå den nya strategin istället, eller välja en som jag styr motparten till.

Nåt roligt ska man göra när den överväldigande majoriteten av människor man träffar på FB är ointressanta medelmåttor.
Citera
2023-10-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
För den som aldrig upplevt känslan av utanförskap som Maja gjort, för att sen slungas in i en narcissists sjuka bubbla, där man blir sedd, hyllad, får vara med, en gemenskap, tills man plötsligt inser att det inte är ett jämbördigt förhållande. Du börjar trippa på tå, undviker att uppröra, tillslut finns det ingenting du gör som är rätt.
Människan som du trott var don vän visar sig vara din värsta fiende, som har hållhakar på dig och kommer hämnas om du lämnar, du kan inte backa bandet.
Vad du än väljer att göra, väljer du fel.

Det är en bra beskrivning av hur en
traumatisk bindning kan uppstå.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-14 kl. 10:23.
Citera
2023-10-14, 09:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu handlade det om MH och hon har inte mördat någon vad det verkar. Iaf inte om jag tolkat hovrättens besked om frigivningen rätt.

Det tycks verkligen som om du upprepat likställer domslutet med vad som faktiskt hände i verkligheten. Är det så?
Citera
2023-10-14, 09:33
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Citat: " Så Tove var inte guds bästa duv unge som många trodde hon var " ... slut citat/

Och det betydde att två spritt språngande galna fröknar fick lov att ta lagen i sina egna händer och därefter bringa den 21-åriga flickan T*ve T*nnies om livet ?

Hur vet just du, att mordet var en ren olyckshändelse ?

Mvh/
@JokerMannen
Dom måste ju gå efter första rättsläkarens uttalande om vad som orsakat döden efter dom gått igenom T kvarlevor.
Dom som tillkommit i HOVRÄTTEN var inte där, har inte sett bilder och har givetvis inte hela bilden. En jävla skillnad!
Anser också att M och J borde ha korsförhörts. Undrar vad Rullman känner nu… andra tar över och har inte samma intresse, tid etc
Citera
2023-10-14, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja det en bra beskrivning av hur en
traumatisk bindning kan uppstå.
Nu berhöver Maja få en bättre kompis. Någon att se upp till som inte är lika tokig som Johanna. Jag hade velat axla den rollen, bli hennes bästis. Kanske mer än bara vänner oxå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in