2023-10-12, 00:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Israel har Iron dome. Det vet väldigt många.
Om du inte vet så lyckas den att ta bort 90% av inkommande raketer.
Gaza har inget skydd.
USA matar Israel med ammunition.
Gaza är på stenåldern.

Du är en jävla idiot. Hejdå.

Ok. Men nu skickade Hamas cirka 5000 raketer mot Israel och mördade hundratals på en ökenfestival.

Sug på den.
Citera
2023-10-12, 00:28
Medlem
Citat:
Israel har Iron dome. Det vet väldigt många.
Om du inte vet så lyckas den att ta bort 90% av inkommande raketer.
Gaza har inget skydd.
USA matar Israel med ammunition.
Gaza är på stenåldern.

Du är en jävla idiot. Hejdå.

Och VARFÖR har Israel Iron Dome? Om det inte vore för aggressiva islamister som Hamas skulle Iron Dome inte behövas.
Citera
2023-10-12, 00:29
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonCounsin
Kusinäktenskap är också frekvent förekommande bland Ashkenazer, en delförklaring till den unika gemenskapen dem emellan.

Och det förklarar den uppsjö av genetiska sjukdomar som drabbar dem.

"These disorders include cystic fibrosis, Canavan disease, familial dysautonomia, Tay-Sachs disease, Fanconi anemia, Niemann-Pick disease, Bloom syndrome, mucolipidosis type IV, and Gaucher disease, among others."

https://arupconsult.com/content/ashkenazi-jewish-genetic-diseases
Citera
2023-10-12, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
IDF om barnslakten:
https://x.com/MyLordBebo/status/1712225920616935889?s=20

De kan inte bekräfta händelsen.

Du kanske ska lyssna på vad han faktiskt säger istället för att försöka ta det ur kontext.

Slakten i byn är bekräftad även om inte alla detaljer kring exakt hur många barn som var halshuggna/skändade är bekräftade ännu.
Citera
2023-10-12, 00:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
IDF la upp två filmsnuttar på lite bombningar nu. Bra tryck i några av dessa alltså.

https://x.com/IAFsite/status/1712226191761895834

https://x.com/IAFsite/status/1712225926254084531
Citera
2023-10-12, 00:33
Medlem
Hoppas USA går in med elitstyrkor och räddar Europa ifrån terroristerna som man gjorde med nazisterna och kommunisterna.
Citera
2023-10-12, 00:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Ni som kollar Al Jazeera, hur är deras rapportering? Är den helt pro-Hamas/Palestina-vinklad?

Den qatariska "expertern" som analyserar i studion är usel och har 0 trovärdighet. Han satt och blåljög om kidnappningarna genom att framställa bortrövandet som humant. Han menade att Hamas agerade hänsynsfullt och försiktigt mot gisslan under tillfångatagandet och under transporten in till Gaza.
Citera
2023-10-12, 00:34
Avslutad
Citat:
Vart är bevisen för alla avrättade på festivalen?
Jag har sätt springa och gömma sig. Jag har sätt döda Israeliska soldater.
Jag har sett massvis med döda barn som oskyldigt blivit ihjäl bombade av flygplan.

Israel har tekniken och makten att göra något annorlunda.
Visa att ni är Guds folk och inte Jesus mördare.
Jävla as!!!!!!!!!!!!!!!!!! Såklart inte alla judar utan zionismen jag pissar på

Orkar inte med din typ längre.

Det var massor av utländska turister på festivalen. Det finns bilder på liken som cirkulerat sedan i lördags.

Det går inte att stagea en sådan här händelse i ett öppet turistland fattar du väl?
Citera
2023-10-12, 00:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
..och detta har ju Hamas tagit in i beräkningarna : att den egna befolkningen kommer att användas som mänskliga sköldar i Gaza..
Ja. Det handlar ju om människor som inte har någon form av anständighet alls.
Nu har vi vissa användare som vill relativisera vad Hamas har gjort.
Ja, man kan fejka videos.
Ja, man kan vinkla och bedra genom att välja perspektiv.
Ja, man skall vara källkritisk och inte hämta all info från idiot-public service.
Men för helvete... Jag har väldigt svårt att se att vi alla skulle ha fallit för judens påverkanskampanj med syfte att förleda hela världen och äntligen få utrota araberna i Israel.
Det är möjligt att jag har fel, men jag tror helt enkelt inte på det.
Citera
2023-10-12, 00:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja just det jag minns.
Såna här myter cirkulerar alltid.
Är det inte bäbisar som äts som barbeque är det plundrade kuvöser osv.
Just myten om 50 israeliska bäbisar tycker jag är särskilt osmaklig, eftersom den planterades direkt efter massakern.
Man kan väl för fan respektera människor?
De mördade förtjänar sanningen, utan att någon j-a spin doctor ska komma och kladda 5 minuter efter att blodet har koagulerat.
Hade min familj varit involverad i massakrerna, hade jag uppskattat extremt mycket om pöbeln lät bli att ljuga om incidenten över hela världen.

I en förvirrad situation behöver man inte anta att det handlar om styrd propaganda.

Men antagandet visar att man tänker illa om judar.
Citera
2023-10-12, 00:37
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Orkar inte med din typ längre.

Det var massor av utländska turister på festivalen. Det finns bilder på liken som cirkulerat sedan i lördags.

Det går inte att stagea en sådan här händelse i ett öppet turistland fattar du väl?
Jag säger inte emot, men jag tror den är överdriven till viss del. Mord våldtäcker och fan och hans moster. Vem fan är kåt när man utför en attack.

Jag tror dom har mördat och kidnappat och det är hemskt nog men jag tycker inte hela Gazas befolkning ska få betala och inte med hela världen som åskådare utan att någon sätter ner foten. Folket i Gaza måste få lämna. Låt det ta en vecka sedan kan Israel få gå in. Den som inte lämna Gaza är kriminell tex men dom har ju redan börjat bomba och dom bombar gränsövergången till Egypten som är den enda vägen ut.

Igen, vart ät logiken??
Citera
2023-10-12, 00:38
Medlem
Citat:
Var mellanöstern en aggressiv region innan Israels intåg?

Det har varit brutalt sedan 2500 år före kristus så inget nytt där. Hört talats om Assyrierna/Akkadiska imperierna? The biblical era nazis som de oftast beskrivs som av historiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in