2023-10-11, 22:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Direktsänt tal av Biden nu på CNN. Han talar till den judiska communityn i USA….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Har han beivrat nya bosättningar?

Det tror jag inte.

Israeliska ”bosättare” har vid flera tillfällen tvingats bort från mark där dom har full rätt att bosätta sig ja.

Israel har gjort det för att blidka dom blodtörstiga palestiniernas apartheid men även för att blidka djupt inskränkta judehatare i väst.

Lördagens attack var ett tack för alla eftergifter Israel gjort för skräpfolket som har som högsta uppgift i livet att döda judar och krossa Israel.

Nu gnäller ni för att Israel säger Stopp!
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Kort, koncist och balanserat.

Greklands förra finansminister uttalar sig om pågående "konflikt".
https://youtube.com/shorts/DLcfczySRfA?si=MVWm3FB2FWE-YNAz
https://youtube.com/shorts/Nfi4k9sKiBU?si=WVYI6kAS7F8TCRzu

Fan vad skarp han är alltså, Varoufakis! Man önskar det fanns fler ledare av hans kaliber och resning i EU, då hade nog Israel-Palestina-frågan varit löst på ett rättvist sätt för länge sedan.

Men nu gick jag nog Off-T eftersom trådens ämne är att göra Gaza till en parkeringsplats...
Senast redigerad av Drozd 2023-10-11 kl. 22:40.
Citera
2023-10-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Såg på Al Jazeera nyss att det förekommer artilleridueller mellan Hizbollah och israeliska armen vid gränsen mot Libanon och Syrien. Några israeliska soldater dödade. Är det redan upptrappning vi ser snart?

Ni som kollar Al Jazeera, hur är deras rapportering? Är den helt pro-Hamas/Palestina-vinklad?
Citera
2023-10-11, 22:39
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Ja, kanske. Men skyller man kristna länders våldshandlingar på religionen? Skyller man skolskjutarnas våldshandlingar på religionen? Skyller man Israelernas våldshandlingar på religionen? Djingis Khan?

Folk är folk, och människor är ganska bedrövligt dåliga på att vara rationella och logiska, samt att ta till sig fakta.

Nej men väst är ju sekulariserade. Religionen har ringa eller ingen betydelse här i Europa. Det finns ju ingen skolskjutning tex som skett pga religiösa skäl. Breivik dödade inte för att han var troende kristen tex. Det motsatta verkar ju vara fallet just med islamistisk terrorism, det är just att religionen spelar en central roll.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Detta var ett planerat drag från Israel, de har förberett sig på ett stort krig, långt sådant. Kanske även ww3

Nej. Det blir inget ww3 utan Kina.

Möjligen kan det blir frågan om ett nytt Desert Storm mot Iran, om USA får för sig att trampa in, och det kanske deras militära komplex vill, men jag inte så säkerp å att Amerikanska folket är politiskt redo för det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Ja precis, samma som kristna människor, tyska människor, ryska människor, kambodjianska människor.. osv osv osv. Fixeringen till en religion är nästan autistisk. I alla krig världen över tror jag att det är kommunister, kapitalister och kristna styren som mördat absolut flest.

Nej, det är inte riktigt samma eftersom Koranen uttryckligen uppmanar till Jihad och mördande utav otrogna.

Kristendomen (nya testamentet) och Jesus uppmanar tvärtom till att man ska välsigna sin fiende.
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabellla
Uppgifterna om halshuggna barn har tillbakavisats av ansvarig journalist, såsom jag skrivit två gånger i tråden redan.

Och vadå bryter sig olovligt in i Israel? Skämtar du eller? Det är helt sjukt att du använder dig av de termerna när Israel ju faktiskt är en kolonialstat som olagligen ockuperar och skapar bosättningar på mark som inte är deras enligt internationell lag. Ska du helt bortse från det i din analys? Är din hjärna så endimensionell? Det är ju det hela konflikten handlat om sedan 1948.
Nej.

DETTA ÄR DESINFORMATION. LÅT ER INTE LURAS.

Du ljuger, arabjävel. Det pågår en desinformationskampanj och smutskastningskampanj mot TV-kanalen rapporterade om halshuggna barn.

Ansvarig journalist och TV-kanalen har gått ut med att det pågår en fake news-kampanj på internet som påstår att barn inte dödats, och som försöker smutskasta TV-kanalen och journalisten.
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Kort, koncist och balanserat.

Greklands förra finansminister uttalar sig om pågående "konflikt".
https://youtube.com/shorts/DLcfczySRfA?si=MVWm3FB2FWE-YNAz
https://youtube.com/shorts/Nfi4k9sKiBU?si=WVYI6kAS7F8TCRzu

Med den retoriken kan man ju summera att det inte var Nazisternas/Tysklands fel att de startade andra världskriget utan Englands och Frankrikes fel eftersom de hade orimliga skadeståndskrav efter första världskriget.

Fan jag visste det - jävla engelsmän.

Trodde inbrottet på mitt kontor var tjuvens fel men inser nu att det var mitt fel för jag har indirekt försatt denna person i ett socioekonomiskt tillstånd som gör att han begår detta brott.
Senast redigerad av TasteMyGlock 2023-10-11 kl. 22:43.
Citera
2023-10-11, 22:40
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nu är Nahar Neta på BBC News (live). För tredje dagen i rad blir han intervjuad (av olika medier) pga att hans mamma blev tagen som gisslan av Hamas. Han är fortfarande inte hört ett enda ord från israeliska myndigheter. Ingen myndighet har kontaktat honom. Det säger en hel del om statsapparaten Israel och hur den fungerar just nu.
Du har i och för sig rätt.
Å andra sidan så vet både du och jag att Israel troligtvis inte kommer att förhandla med Hamas om gisslan.
Det skulle inte förvåna mig att staten redan räknar gisslan som förluster i kriget.
Citera
2023-10-11, 22:40
Medlem
Det erinras om att en rapport från den israeliska tidningen Yedioth Ahronoth (Ynet) på måndagen rapporterade att chefen för Egyptens underrättelsetjänster hade varnat Israels premiärminister tio dagar före attacken från Hamas, men Benjamin Netanyahu ignorerade varningen och tonade ner hotet.
Citera
2023-10-11, 22:41
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Ni som kollar Al Jazeera, hur är deras rapportering? Är den helt pro-Hamas/Palestina-vinklad?

Tydligt vinklad åt det hållet, ja. Medan CNN är motbjudande vinklad åt det andra hållet.
BBC är någonstans mittemellan med dragning åt Israel-sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in