2023-10-12, 00:23
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Ni är ju bara helt otroliga i era försök att hitta jude-konspirationer och ursäktande för Hamas terror.

Du hör ju att ljudet är påklistrat i efterhand.

Israel är ett helt öppet land. Fyllt med turister och vittnen ifrån hela världen.

Lägg ner nu bara med ert sorgliga försvar utav lustmördande terrorister.
Men du kan inte rättfärdiga bomber över ett folk utan skydd för att en terror grupp gjort en attack på ens land som man nu har i säkerhet.
Citera
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
]När urförde Israel en massaker menar du?[/u] Garanterat inte senaste veckan

Idag? Dom lyckades klippa nästan ett dussin FN arbetare (förutom de skyldiga Hamaskrigarna och ett stort antal oskyldiga Gazaborna) med sina bombmattor också. Både Hamas och Israel har släppt alla spärrar nu.

https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/175inz6/9_un_staffers_killed_in_airstrikes_in_gaza/

Mvh
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonCounsin
Däremot upprör Israels bombmattor i Gaza den allmänna opinionen i den muslimska världen väsentligt mer än Hamas illdåd.
Knappast. De flesta länder i arabvärlden vill inte befatta sig med problemfolket palestinier. Det kommer du bli varse när Gazaborna snart söker nya hem efter att de blivit utkörda från Gaza. Ingen kommer ta emot dem eftersom de alltid innebär trubbel, även för andra araber.
Citera
2023-10-12, 00:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
1) Jag är inte palestinier, men åker ändå när röda linjen har passerats.
2) Jag är inte hamas supporter, förstå mig inte fel, jag är supporter till alla förtryckta människor oavsett etnicitet eller religion.
3) tydligen är du och dina grabbar supporter till världens största terrororginisation, nämligen okupationsmakten israel.

Tydligen är du och andra så j*vla hjärntvättade, kolla bara på svensk media. Inte ett enda död palestinskt barn. Du är välkommen att se på alla äkta bilder och videor och öven live sändningar på gråtande mammor och pappor som begraver sina barn dränkta i blod. Men nehej, israel är the good guys. Stackars dig som lever i en lögn och gillar det.
Det är väl helt självklart att det har dött många palestinska barn senaste dagarna, det tror jag att vem som helst som tittat på bombkampanjen förstår, annars är man faktiskt dum i huvudet.
Det är så det blir i krig, barn dör. Det är djupt tragiskt.
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ser du inte att mitt inlägg var ironiskt menat. Du får lära dig läsa och koppla in hjärnan.
Jag svarar så många inlägg att jag läser för vad det står. Jag tycker inte situationen tillåter ironi. Men är din hjärna påkopplad så är det väl okej för dig.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hur kommer det sig att dom tok galna evangelikala kristna krafterna i USA älskar sionister och Israel så mycket?

Det har med starten på uppryckandet att göra. När Israel återfår sina forna gränser börjar processen som leder till Jesus återkomst.

Så det är av helt egoistiska skäl som de ger sitt stöd till Israel.

Det finns flera gränsbeskrivningar i bibeln, varav ingen stämmer med något judiskt kungadöme. I den största definitionen var Nilen och Eufrat gränser. En och annan tok vill nog därför att dagens Israel blir så stort.
Citera
2023-10-12, 00:25
Medlem
Olagliga bosättare har ju lustmördat palestinier på Västbanken kontinuerligt de senaste åren. Men nu lipas det något ofantligt när andra sidan gör det samma. Otroligt
Citera
2023-10-12, 00:26
Medlem
IDF om barnslakten:
https://x.com/MyLordBebo/status/1712225920616935889?s=20

De kan inte bekräfta händelsen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Men du kan inte rättfärdiga bomber över ett folk utan skydd för att en terror grupp gjort en attack på ens land som man nu har i säkerhet.

Det gör jag inte. Jag tycker väldigt synd om barnen och de oskyldiga i Palestina också. Det är dock Hamas som borde ta hand om dessa istället för att lägga all energi och alla biståndspengar på att utplåna Israel och judarna.

Hamas använder sina egna civila som martyrer. Lägg skulden på dem.
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du menar precis som Hamas gjorde? Men du tänker att det inte är samma sak? Har du palestinasjalen runt huvudet?
Israel har Iron dome. Det vet väldigt många.
Om du inte vet så lyckas den att ta bort 90% av inkommande raketer.
Gaza har inget skydd.
USA matar Israel med ammunition.
Gaza är på stenåldern.

Du är en jävla idiot. Hejdå.
Citera
2023-10-12, 00:27
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
IDF om barnslakten:
https://x.com/MyLordBebo/status/1712225920616935889?s=20

De kan inte bekräfta händelsen.
Nej exakt.
Israels ambassadör stod framför kamerorna och visade massvis med bilder och spånade om historier vad oms kan ha tänktas hänt osv.
Allt för att få möjligheten att trycka på den total offensiv i Gaza.
Citera
2023-10-12, 00:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är väl helt självklart att det har dött många palestinska barn senaste dagarna, det tror jag att vem som helst som tittat på bombkampanjen förstår, annars är man faktiskt dum i huvudet.
Det är så det blir i krig, barn dör. Det är djupt tragiskt.

..och detta har ju Hamas tagit in i beräkningarna : att den egna befolkningen kommer att användas som mänskliga sköldar i Gaza..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in