2023-10-11, 23:31
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Död åt Israel.
Ska dom kriga så får dom gå in i Gaza med trupper. Detta är hemskt och ondskefullt.
Dom utför ett folkmord och dom gör det framför oss alla och vi står bakom det verkar det som.

VAD FAN HAR GAZAS BEFOLKNING GJORT?!

Det är nästan obegriplig ondska.

Konstigt att så många i tråden är beredda att försvara det.
Citera
Medlem
Citat:
Död åt Israel.
Ska dom kriga så får dom gå in i Gaza med trupper. Detta är hemskt och ondskefullt.
Dom utför ett folkmord och dom gör det framför oss alla och vi står bakom det verkar det som.

VAD FAN HAR GAZAS BEFOLKNING GJORT?!

Skulle väl säga att Gazas befolkning har folkvalt Hamas som var en ökänd terrorgrupp redan då. något mer du behöver?
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Jag tror Netanyahu ligger bakom detta. Han är hal. Han får nu bli en hjälte som enar Israel. Detta är hans dröm. Fyfan! Var är bevisen att folk blev avrättade på festivalen? Eller våldtagna? Och halshuggna barn är bara något en journalist sa som hon senare har sagt att hon hört av en soldat.
Det är lögner vi får se som ska möjliggöra förintelsen av palestinska folket.
Citera
2023-10-11, 23:32
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Skulle väl säga att Gazas befolkning har folkvalt Hamas som var en ökänd terrorgrupp redan då. något mer du behöver?
Nej dom har inte valt dom! Hamas stal makten 2006. Sen börja dom trakassera Israel 2007 och framåt.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Kommer bli intressant det här. En analys efter Hamasledarens tal
https://x.com/BrotherRasheed/status/1711933920793489854?s=20

Instämmer i hans analys. Jag går inte utanför dörren på fredag. Man vill ju inte riskera att hamna i skottlinjen så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Åtgärdspaket? Jag hade dragit tillbaka alla bosättningar på Västbanken. Försökt få till fredsförhandlingar med Palestina. Erkänna Palestina som land. Få till en tvåstatslösning. Bäst chans för ett bra liv för alla parter, även israeler. Annars riskerar båda länderna att till slut försvinna. Ingen kommer att ”vinna” detta.

Hur skulle en lösning där Israel är de enda som behöver göra uppoffringar läggas fram på ett sätt så att det skulle vara attraktivt för israelerna?
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns nog risk att terrorister går igenom då. Tror inte Israel är villiga att ta den risken. Öppna upp humanitära korridorer blir nog inte till Israel?

Tror precis tvärtom. Inga korridorer som inte går via Israel kommer accepteras. De vill kolla varenda transport så de inte innehåller vapen. Likaså ha koll på varenda person som försöker ta sig in eller ur Gaza.
Citera
2023-10-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har inte påstått något sådant.
Jag VET vad dessa människor är kapabla till.
Jag vet att de kan halshugga vem som helst oavsett ålder.
Men poängen med mitt inlägg var nån helt annanstans.
Att medvetet ljuga och förvärra bilden av något som redan är genomvidrigt, är fan så lågt.

Du pratar nästan som om du befinner dig i en av kibutzerna där detta påstås hänt. Med tanke på att du vet att dom medvetet ljuger.

Du får gärna berätta mer om läget där nere för oss som inte har stenkoll...
Citera
2023-10-11, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Beskriver du israelisk Palestina-policy nu eller Hamas påstådda övergrepp under lördagen?

Påstådda? Du vet att Israel är ett öppet land som brukar vara fyllt med turister va? Inte någon isolerad stat som kan iscensätta massaker på 1000 civila.

Jag känner personligen en svensk som var i Israel när det skedde.
Citera
2023-10-11, 23:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Väldigt underligt att svenska muhammed och ibrahim valde att åka på semester till det landet dom flytt från, det har alltid fascinerat mig, semesterflyktingar

Gaza är också ett fängelse. Ett fängelse som folk åker till semester till? Det kan inte vara fängelse och semesterort samtidigt. Ett påstående måste vara fel.
Citera
2023-10-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Liknande propaganda användes ju i Kuwait-kriget för att hävda att irakierna plockat ut spädbarn ur kuvöser och lämnat dem att dö. Man släpade till och med fram en 15-årig flicka, Nayirah Al-Sabah, för att ljuga i amerikanska kongressen om att hon personligen bevittnat händelsen. Det visade sig senare att hela berättelsen var påhittad.

Ja just det jag minns.
Såna här myter cirkulerar alltid.
Är det inte bäbisar som äts som barbeque är det plundrade kuvöser osv.
Just myten om 50 israeliska bäbisar tycker jag är särskilt osmaklig, eftersom den planterades direkt efter massakern.
Man kan väl för fan respektera människor?
De mördade förtjänar sanningen, utan att någon j-a spin doctor ska komma och kladda 5 minuter efter att blodet har koagulerat.
Hade min familj varit involverad i massakrerna, hade jag uppskattat extremt mycket om pöbeln lät bli att ljuga om incidenten över hela världen.
Citera
2023-10-11, 23:36
Medlem
Citat:
Nej dom har inte valt dom! Hamas stal makten 2006. Sen börja dom trakassera Israel 2007 och framåt.

Jasså? Inte enligt wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Governance_of_the_Gaza_Strip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in