2022-12-31, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Efter förra årets totala dikeskörning verkar Zeunerts vara tillbaka i hyfsad form i år. Var väl flytten av produktionen från Sollefteå ner till Kopparberg som ställde till det...

Inte första gången finansiella intressen satt en produkts karaktär och särart ur spel, men åtminstone positivt att se att ett försök till återställning har inletts.
Hyfsad form i år? Vad menar du? Ändrade dom smaken?

Jag tänkte precis fråga lite om andra märken förutom Apotekarnes samt Nygårda, jag har alltid köpt dessa. Vilken tycker du är godast av dessa två? Och samma fråga till er andra egentligen?

Sen tänkte jag fråga om andra lite mer lyxmärken? Är den Zeunerts ett typav lyxmärke eller? Hur många fler finns det av lite mer lyxigare märken? Tycker du dom slår dom vanliga som nygårda och apotekarnes?

https://www.bäst-i-test.se/julmust

Här ser man att nyckelbryggerier kommer först.

Verkar finnas nåt som heter vintermust också? Vad är det?

http://www.portersteken.se/2020/12/det-stora-julmusttestet.html
Senast redigerad av A-f-S 2022-12-31 kl. 14:43.
Citera
2023-01-02, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-f-S
Verkar finnas nåt som heter vintermust också? Vad är det?

Apotekarnes försök till en Zeunerts.
Citera
2023-01-02, 08:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-f-S
Sen tänkte jag fråga om andra lite mer lyxmärken? Är den Zeunerts ett typav lyxmärke eller? Hur många fler finns det av lite mer lyxigare märken? Tycker du dom slår dom vanliga som nygårda och apotekarnes?

Men lyxmärken handlar väl sällan om smaken utan mer om hur företaget vill marknadsföra sig? Sätter man t.ex. på en exklusiv etikett, sätter dit ett "guld" framför namnet samt höjer priset så kommer komplexmänniskor att springa att köpa.
Citera
2023-01-03, 18:53
Medlem
Nu är mitt 6 pack Zeunerts slut dessvärre. 1a som brukligt.
Citera
2023-01-03, 19:53
Medlem
NoTruces avatar
Nu börjar de små liven på ICA och COOP febrilt att märka om julmusten till påskmust.
Citera
2023-01-03, 20:16
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu börjar de små liven på ICA och COOP febrilt att märka om julmusten till påskmust.

Nej, det funkar inte så.
Citera
2023-10-11, 20:48
Medlem
nullbytes avatar
Apotekarnes julmust 1.5l är numera 1.4l. Besviken.
Citera
2023-10-11, 20:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte

De gnidna jävlarna. Och de är inte ensamma. Massa juiceföretag som gör så där. Okej om de höjer priset, men då kan de fan inte SÄNKA volymen samtidigt.
Citera
2023-10-11, 21:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte

"Numera"? Det har den väl varit i flera år vid det här laget?
Citera
2023-10-11, 22:28
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De gnidna jävlarna. Och de är inte ensamma. Massa juiceföretag som gör så där. Okej om de höjer priset, men då kan de fan inte SÄNKA volymen samtidigt.
Håller med. Blev riktigt förbannad inombords. Jag köper nästan alltid när de har erbjudande så jag vet inte om priset är höjt men skulle inte förvåna mig om de lagt på en krona.

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
"Numera"? Det har den väl varit i flera år vid det här laget?
Första gången jag ser dem i dessa mindre flaskor.
Citera
2023-11-15, 04:48
Medlem
Legendz (ny julmust)

Var på ICA igår och såg en intressant läskeburk som hette Legendz. Plockade på mig ett par av ren nyfikenhet. När jag kommit hem och tog mig en ordentlig titt på burken såg jag att det är en sockerfri vitaminberikad julmust. Har inte funnit tillfälle att testa än. Nån annan som sett och kanske testat? Jag har inte sett den tidigare år därför antar jag att den är ny men någon får gärna rätta mig.

Bild: https://imgur.com/a/I0K78O8
Citera
2023-11-15, 05:13
Medlem
Varför vill du att Jag ska köpa denna och testköra när Du redan köpt den och har den nära till hands?

Hur kan du missa texten på burken före köp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in