2022-11-30, 11:29
Medlem
Hade velat ha mer kolsyra i Apotekarnes must. Det är perfekt kolsyra första glaset och kanske andra glaset men oavsett hur snabb man är med korken så blir resten snabbt avslagen och tråkig

Kan ju köpa bara småflaskor också förstås men man är ju inte Joakim Von Anka.

Kanske finns nån läskeblasksvariant som har lite mer tryck i kolsyran?
Citera
2022-11-30, 11:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Testa då att lagra den, brukar ofta köpa till jul och dricka den till påsk eller senare.

Så är jag också uppväxt men det var inte för att den skulle lagras utan för att man drack så pass lite. Fanns alltid några julmust kvar till påsken i backen och vise versa.
Citera
2022-11-30, 11:51
Medlem
DoktorNos avatar
Köpte en back julmust igår. Klassiska 33cl returglas. Från Halmstad, närmare bestämt Krönleins bryggeri. Smakar bra och har bra skum samt bra kolsyra. Betyg: 3,5/5 tomtar.

Backen kostar 60 kr, plus pant, så snittpriset per liter är under 10 kr, vilket gör att det smakar ännu bättre för en snål jävel som mig.
Citera
2022-11-30, 13:15
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hammars julmust testad nu.
Sötsliskig läskeblask utan någon som helst finess, nej tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag köpte två flaskor Hammars lagrade julmust för någon vecka sedan och tyckte att de var i en klass för sig. När jag häromdagen var och handlade och tänkte köpa ett par till, så såg jag att de kostade typ 37 kr/st. Det är lite dyrt för 33 cl julmust, så det blev inget nytt köp.

(De kostade säkert lika mycket första gången, men jag tittade väl inte på priset då.)

Men, som sagt, god var den helt klart.
Den Hammars jag testade var ingen "lagrad" variant, 13,95 (vill jag minnas) för 100cl pet på lokala konsumbutiken.
Citera
2022-12-01, 19:58
Medlem
Knappast någon överraskning för någon men testade den billigaste Premier julmust och den håller inte måttet. Väldigt lite julmust-smak överhuvudtaget och väldigt blaskig. Nä, blir Apotekarnes hädanefter. Ser fram emot att testa Zeunerten också.
Citera
2022-12-05, 20:31
Medlem
Ealrenzs avatar
Testat julmust från Nyckelbryggerier nu.
Jäkligt god.
33cl flaska vilket ger lite mer genuin känsla och smak
Citera
2022-12-05, 20:45
Medlem
NoTruces avatar
Dricker ni helst ur plastflaska eller glasflaska? Gör det någon skillnad?
Citera
2022-12-07, 10:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Dricker ni helst ur plastflaska eller glasflaska? Gör det någon skillnad?

Lite off topic här nu, men tycker alltid läsk/must har smakat bättre från glasflaskor.
Finns någon tråd här där vi diskuterade just det. Jag tycker det är skillnad, men enligt dem i tråden så är det en inbillning. Eftersom innehållet är det samma, men tycker läsk/ must från plastflaskor ger en bismak. Samma med aluminiumburkar.
Citera
2022-12-07, 10:02
Moderator
Sun Rulers avatar
Provade att köpa julmust på burk (33 cl). Cola zero smakar i regel mycket bättre på burk än t.ex 2l pet-flaska och då tänkte jag att det skulle vara likadant med julmust.

Men jag blev besviken, jag tror att det var för lite kolsyra för min smak.
Citera
2022-12-07, 10:11
Bannlyst
Saknar varje år, Nygårda julmust med smak av nougat..det var himmelriket.
Citera
2022-12-24, 18:03
Medlem
Drack min första Zeunerts idag. Smakar lite kaffe. Eller något jävligt liknande för jag känner igen smaken som bara den från något annat. Typ chokladpraliner med kaffesmak eller en stout med kaffesmak eller nåt. Vet inte.

I övrigt inget superfan av den efter en flaska drucken men känns som en dryck som kommer växa på mig ju mer jag inmundigar den.
Citera
2022-12-25, 16:30
Moderator
Allaballawallas avatar
Efter förra årets totala dikeskörning verkar Zeunerts vara tillbaka i hyfsad form i år. Var väl flytten av produktionen från Sollefteå ner till Kopparberg som ställde till det...

Inte första gången finansiella intressen satt en produkts karaktär och särart ur spel, men åtminstone positivt att se att ett försök till återställning har inletts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in