2025-09-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Expressen tycker vi behöver någon nyhet utan lågkonjunktur, krig död och explosioner, så de hittade en frifräsande ICAhandlare i Olofström som säljer lokal must eftersom centrallagret vägrade så tidigt på säsongen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-saljer-butiken-julmust-i-september-tradition/

Oskarström
Citera
2025-10-01, 11:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag har idag passerat en livsmedelsbutik. Där såldes minsann julmust! Bara för att det är den första oktober. Skandal!

Livsmedelsbranschen borde gemensamt avstå från dylika traditionsbrott och tidigast sälja julmust till första advent.
Citera
2025-10-12, 20:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag har idag passerat en livsmedelsbutik. Där såldes minsann julmust! Bara för att det är den första oktober. Skandal!

Livsmedelsbranschen borde gemensamt avstå från dylika traditionsbrott och tidigast sälja julmust till första advent.
Instämmer till fullo. Såg julmust i affärer samtidigt som du. Veckor före allhelgona/Halloween!?
Kan vi snälla ta en tradition i taget.
Veckan före 1a advent känns ok.
Citera
2025-10-12, 20:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Instämmer till fullo. Såg julmust i affärer samtidigt som du. Veckor före allhelgona/Halloween!?
Kan vi snälla ta en tradition i taget.
Veckan före 1a advent känns ok.

Ja, snart utbjuds väl semlor till Allahelgona och julskinka till midsommar. Så här kan vi inte ha det.
Citera
2025-10-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, snart utbjuds väl semlor till Allahelgona och julskinka till midsommar. Så här kan vi inte ha det.

Det gör dem redan
Citera
2025-10-24, 22:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Det gör dem redan

Hjärnblödningen är nära.

Vi behöver träna oss i att avstå även mycket kära traditioner och livsmedel intill det är dags enligt hävdvunnen tidpunkt. Jag är stor julmustvän, men vill avstå till december. En stor del av glädjen förtas om man börjar för tidigt. Ja, det gäller även andra säsongs-/traditionslivsmedel.
Citera
2025-11-16, 16:01
Medlem
Julnubbens avatar
Den officiella starten är 24 november i och
med lanseringen av "julmustens dag"
Citera
2025-11-16, 17:33
Medlem
Missat tråden helt! Julmust denna underbara dryck! Som nu även ska få en dag speciellt för sig.
Dock tycker jag datumet borde vara någon gång vid maj -juni. Så man har julmust året om!
Citera
2025-11-16, 19:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulka
Missat tråden helt! Julmust denna underbara dryck! Som nu även ska få en dag speciellt för sig.
Dock tycker jag datumet borde vara någon gång vid maj -juni. Så man har julmust året om!

You're cruisin for a bruising...

Julmust är för julen, andra tider får man hålla sig till annan must. Om man har tillgång till allt alltid tappar det snabbt värde.
Citera
2025-11-16, 20:01
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulka

Det har redan prövats vid flera tillfällen och blev en flopp med dåliga försäljningssiffror som resultat. Såldes som sommarmust. Fanns även en dryck för en herrans massa år sedan som såldes som kalasmust - oklart om det var samma bas ifrån AB Roberts som används till julmust.
Citera
2025-11-17, 19:43
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
You're cruisin for a bruising...

Julmust är för julen, andra tider får man hålla sig till annan must. Om man har tillgång till allt alltid tappar det snabbt värde.
Helt klart. Julmust ska inte bli som cola.
Citera
2025-11-24, 15:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Katastrof!!!
Julmustens RR, Apotekarnes original kommer enligt beslut av Carlsberg INTE finnas tillgängligt på glasflaska i back till julen 2025 som de ALLTID har gjort.
Mailbomba Carlsberg på konsumentservice@carlsberg.se

Även på Apotekarnes Facebook

Detta är helt oacceptabelt!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in