2023-10-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Hatar laga mat och äter någon av deras mikrorätter varje dag. Är det dåligt för min hälsa?

Samma här, brukar ta en Chicken panang / chicken teriyaki / Köttbullar / Wallenbergare varje dag.

Findus fish and chips e också en favorit och oetker pizza.
Citera
2023-10-10, 00:33
Medlem
Gothenburgers avatar
D O D

Dyrt Och Dumt

Lär dig laga mat
Citera
2023-10-10, 00:35
Medlem
Citat:
Hatar laga mat och äter någon av deras mikrorätter varje dag. Är det dåligt för min hälsa?
varför stoppar du i dig sakerr du vet är dåligt
Citera
2023-10-10, 00:36
Medlem
Dafgård är bästa valet... bra mat o generösa portioner. man slipper laga mat o diska kan inte bli bättre. Hur skulle deras mat kunna vara sämre än hemlagat... En potatis är väl alltid en potatis oavsett om den kommer från ICA eller om den kommer från Dafgårds matfabrik.
Citera
2023-10-10, 01:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Dafgård är bästa valet... bra mat o generösa portioner. man slipper laga mat o diska kan inte bli bättre. Hur skulle deras mat kunna vara sämre än hemlagat... En potatis är väl alltid en potatis oavsett om den kommer från ICA eller om den kommer från Dafgårds matfabrik.

Precis. Om folk klagar på att maten värms två gånger så gör man samma med egna matlådor. Ens egen mat är ju ungefär samma fördelning på kolhydrat och protein. Folk klagar på salt, men det är bara farligt om man redan har problem.

Jag tror att folk har konstiga idéer om mikromat som inte stämmer. Dessutom är vissa helt OK i smak.
Citera
2023-10-10, 01:07
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Dagvård är ivf 100 ggr bättre än MC D*na*ds och andra snabbmatskedjor som återbrukar begagnat fett i stället för att kommunens fetthämtate för det till deponi.
Citera
2023-10-10, 01:46
Medlem
peterpanps avatar
Forskning: Så dålig är färdigmat för hälsan

https://www.svd.se/a/nQRmVo/forsknin...mat-for-halsan

"Tidigare forskning har sett koppling mellan högt intag av så kallad ultraprocessad mat och en ökad risk för övervikt och fetma och för hjärt-kärlsjukdom. Nu kommer ytterligare forskning som pekar i samma riktning."
Citera
2023-10-10, 07:16
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Ett stor problem med modern hälsosam kost är att den innehåller väldigt lite kollagen. Där tror jag Dafgårds och liknande faktiskt vinner då de knappast kastar bort de "dåliga" bitarna på korna.
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Forskning: Så dålig är färdigmat för hälsan

https://www.svd.se/a/nQRmVo/forsknin...mat-for-halsan

"Tidigare forskning har sett koppling mellan högt intag av så kallad ultraprocessad mat och en ökad risk för övervikt och fetma och för hjärt-kärlsjukdom. Nu kommer ytterligare forskning som pekar i samma riktning."
Från artikeln:
Citat:
Ultraprocessad mat som varmkorv, snacks och läsk pekas ut som hälsofarlig i två nya studier.
Trots det jag skrev ovan är jag väldigt tveksam till att en diet av Dafgårds är hälsosam, men den kan inte jämföras med snacks och läsk.
Citera
2023-10-10, 08:33
Medlem
ImTheMans avatar
En fördel är med fryst färdigmat är att det är lätt att hålla koll på kalorier. Nackdelen med just Dafgård är att det är så lite kalorier att man måste ta två om.det är tänkt att de ska täcka större delen av kaloribehovet.
Citera
2023-10-10, 12:26
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Från artikeln:

Trots det jag skrev ovan är jag väldigt tveksam till att en diet av Dafgårds är hälsosam, men den kan inte jämföras med snacks och läsk.

Ultraprocessad mat, som ovan, är naturligtvis ännu värre. Inget snack om att det är galet mycket sämre med chips, läsk, kakor och annan skit (mest socker i det). Då äter även jag hellre en Dafgårdrätt.

Men det betyder inte att vanlig industriprocessad mat, oavsett om från Dafgård eller andra industritillverkare, varken är bra eller hälsosam. Det är den inte. Bör undvikas.
Citera
2023-10-10, 13:49
Medlem
Citat:

Är det någon näring i den?
Citera
2023-10-10, 14:44
Medlem
skvallertackas avatar
Otroligt infantilt om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem