Citat:
Ursprungligen postat av
FuKinWangKa
Men för helvete. Nu rullar du om missbruk igen. Dina erfarenheter och misstankar om att pappan är missbrukare är totalt irrelevanta. Du skriver en uppsats om samma sak om och om igen. Släpp det bara.
Citera inte så slipper ni läsa det omigen.
Pappan är missbrukare. Sonen mår väldigt dåligt och lever i en miljö där han är väldigt ensam med sin smärta och han saknar modern otroligt mycket. Han ger ett väldigt mjukt intryck trots den där fjantiga stilen alla kör med nu där de ska mima till rap och ser både osynkade som cringe ut i TikTokens värld.
En pappa som är i eller har varit i missbruk. En mamma som är avliden och konflikter med sitt ex samt jämnåriga. Nej, det var inte den absolut bästa situationen.
Jag tror att jag läste att modern begått självmord. I det och med en pappa som kan ha haft fullt upp med sin egen smärta, ångest, missbruk eller liknande, kan det som finns på TikTok också indikera att han var självmordsnära. Självmord är en riskfaktor för överlevande efter anhörigas självmord.
Antingen upplevde han att han hade saker han ville berätta utan att tystas, vilket kan ha handlat om upplevelsen att exet svartmålade honom. Isåfall förklarar det inte utan en hotbild varför han skulle tänka på sin förestående begravning.
Det har skett så mycket gängmord på pojkar. Om det inte gjort det hade jag gissat på självmord eller att han rymt hemifrån.
Pappan uppger att sonen kom hem och att han själv sedan lämnade hemmet. Kanske grälade de om något vilket är skälet till att pappan inte slog larm utan gick och la sig och inte först vid lunchtid dagen därpå sökte efter honom. Orolig att få problem med socialtjänsten om polisen kontaktades och i tron att grabben var arg eller upprörd och därför höll sig borta.
Isåfall är rymning eller självmord sannolikt.
-Avliden mamma (självmord?)
-Missbrukande pappa.
-Tagit slut med tjejen.
-Talat om sin begravning.
-Sannolikt deprimerad.
-Vilsen och sökandes.
-Av manligt kön
-Eventuellt gräl med pappan el gräl med annan kan ha skett innan försvinnandet.
-Upplever sig socialt ringaktad och felaktigt klandrad
Dessa är samtliga riskfaktorer för att det kan röra sig om ett självmord.
Rymning hade jag annars också kunnat sagt men att man utgår ifrån att diskutera huruvida det rör sig om mord handlar om det dagsaktuella läget i samhället.
Så jo, pappan är intressant till viss del men den jag sätter sist som potentiellt scenario där han aktivt orsakat sonens försvinnande.