2023-10-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Om ni söker på traktorvägen 8 Alingsås så kommer det upp en länk till fastighetsbyrån. Familjen Lundell flyttade dit relativt nyligen och där finns foton över hela villan samt garaget. Garaget har en inredd vind där jag gissar att fabbe haft sitt tillhåll?!

Men 19-åringen då (MrKoll)?
Citera
2023-10-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InFlames07
En bild som Expressen publicerat.

Tack för förtydliganden, ja jämfört med bilder från försäljning av samma hus så ser det onekligen ut som samma
Citera
2023-10-07, 14:59
Medlem
Detta skriver GP:
Några hundra meter därifrån sökte polisen under fredagen med hundpatrull och hästar i terrängen. Enligt uppgifter till GP har det aktuella garaget spärrats av inom ramen för de undersökningar som polisen gör för att hitta Henrik, 15. Fler än en av de misstänkta i utredningen har enligt GP:s uppgifter koppling till det aktuella garaget. De rör sig om unga personer, varav en av dem är misstänkt för människorov och den andre för skyddande av brottsling.

Vi ”vet” att Fabbe sitter anhållen misstänkt för människorov och m*lvin för skyddande av brottsling. Kan den äldsta sonen ant*n också vara inblandad? En av de som fortfarande sitter anhållna eller den fjärde som blivit frisläppt? Någon som vet?

Tror Henrik finns där omkring, dessvärre inte i livet..
Citera
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckluft123
Kan säga att H pappa M är en go gubbe! Pratglad och verkligen månar om sin pōjk!
De är på nästintill på varje Frölundamatch och säljer 50/50 lotter!
Har aldrig sett honom onykter så glöm det där med att han har problem och inte bryr sig!
Han har väl dessutom uttryckt sin oro i tidningar och dylikt så är uppenbart att han bryr sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Grabben, du överanalyserar det är därför du inte får ihop det. Inte fan ringer man polisen direkt bara för ens son inte kommer hem en måndagskväll utan att ha visat några som helst "tecken" innan. Hade varit annorlunda om sista mötet visade depressions vibbar eller nedstämd ton. Klart då kan tankarna snabbt gå mot ett mörkt ställe. Men har man ett socialt liv är det inte konstigt om barnet kanske hittar på något med sina polare och bara glömmer höra av sig till farsan. Vi alla har varit tonåringar och gjort samma sak en gång. Det är helt logiskt att man väntar med att ringa polisen tills dagen därpå för att utesluta han inte är hos en vän eller tjej och bara inte orkar/glömt att höra av sig.

Eftersom polisen hittat fynd vid vattnet så är det 99.9% människorov det handlar om. Det förklarar också varför han försvann så plötsligt. Fick förmodligen ett samtal från en "vän" som lurade honom till en specifik plats och blev sen kidnappad. Blev säkert tvingad att göra av sig mobilen för att inte kunna spåras (och det som polisen möjligen har hittat). Skulle han tagit självmord så hade liket flutit nedströms och hittats nära vattnet vid det här laget..

För det första; jag är ingen grabb. Jag är en kvinna, i medelåldern, boendes i Alingsås. Född och uppvuxen här och har god lokalkännedom.
Anledningen till mitt resonemang kring att avvakta med att kontakta polis när man inte får tag på sitt barn är för att mina funderingar går i banorna om det är ett vanligt beteende från Henrik, att försvinna utan att höra av sig. Och utifrån vad som framkommit i intervjuer och annat så säger pappan att Henrik vanligtvis hör av sig på ett eller annat sätt.
Därför kan jag tycka att det är märkligt att man som förälder väntar tills efter lunchtid dagen efter innan man kontaktar polisen. Det är ganska många timmar där emellan där man hinner bygga upp en enorm oro för sitt barn. Åter igen, som jag redan nämnt, jag spekulerar i vanor, både Henriks egna och familjens, jag försöker lägga pussel och förstå.
Jag lider med den här fadern och kan bara föreställa mig vilka tankar som susar genom hans huvud nu. Det är fullkomligt fruktansvärt.
Citera
2023-10-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Detta skriver GP:
Några hundra meter därifrån sökte polisen under fredagen med hundpatrull och hästar i terrängen. Enligt uppgifter till GP har det aktuella garaget spärrats av inom ramen för de undersökningar som polisen gör för att hitta Henrik, 15. Fler än en av de misstänkta i utredningen har enligt GP:s uppgifter koppling till det aktuella garaget. De rör sig om unga personer, varav en av dem är misstänkt för människorov och den andre för skyddande av brottsling.

Vi ”vet” att Fabbe sitter anhållen misstänkt för människorov och m*lvin för skyddande av brottsling. Kan den äldsta sonen ant*n också vara inblandad? En av de som fortfarande sitter anhållna eller den fjärde som blivit frisläppt? Någon som vet?

Tror Henrik finns där omkring, dessvärre inte i livet..
Bröderna L verkar ligga illa till nu. Har inte kollat om A har något registrerat fordon men han har ju åldern för körkort iaf. Om inte H finns kvar levande i garaget men det går att säkra spår efter honom så är jag rädd att han har förts därifrån och dumpats.
Citera
2023-10-07, 15:05
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag hittade en 3D bild nära fotbollsplanen/Lekplatsen.

https://www.google.com/maps/@57.9320721,12.5531933,3a,90y,18.85h,76.99t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNbNuZQL6LwZyRFkoqVsHdGNC 6CP25WZcrXSlxL!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleu sercontent.com%2Fp%2FAF1QipNbNuZQL6LwZyRFkoqVsHdGN C6CP25WZcrXSlxL%3Dw203-h100-k-no-pi0-ya234.2904-ro -0-fo100!7i10240!8i5120?entry=ttu

Den är från 2019.
Tror inte att den är så intressant i sammanhanget.

Det är grönområdet på andra sidan gångvägen (med lyktstolpar) som som sökt i under natten.
Citera
2023-10-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Ingen har väl talat illa om pappan? Någon funderade över om han var missbrukare. Det är inte skamligt att vara missbrukare och ingen skandal. Vidare är detta Flashback och här spekuleras det. Det är lite tanken att man ska kunna brainstorma i sådana här fall och då kan de mest tokiga idéer dyka upp. Strunta i dem och korrigera med rätt info om du har ork. Håller med den som skrev att vi i tråden är uppriktigt bekymrade. Jag har själv en tonåring och är från Västergötland.
Känner ni till vilka de skumma vännerna är? Det låter ju ärligt talat inte bra om han hamnat i dåligt sällskap.

Nej någon funderade inte över att han missbrukade. Det var mer konstaterat ATT han missbrukade vilket är helt fel info och ren lögn.
Citera
2023-10-07, 15:07
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
843 inlägg i tråden.

Jag frågar för att jag inte har tid att läsa genom alla inlägg.

Hade jag vetat hade jag inte frågat.

Förstod att du frågade för att du inte visste. Anledningen till att jag hänvisade tillbaka i tråden var för att det inte är fakta jag själv känner till.
Ledsen att du blev stött av det.
Citera
2023-10-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tycker snarare att det påminner lite om fallet med Mathias som försvann i Ljungby. Han är fortfarande inte hittad. Dock sprang han rätt ut i mörkret och det hördes rop och grejs, men ändå, det är fortfarande ett mysterium var han tog vägen. Får hoppas det går bättre här och att man faktiskt hittar kroppen.

Å jag tänker på mordet på albin.
Så fruktansvärt att ungdomar plockas en efter en.
Citera
Chantres avatar

Moderatormeddelande

Postat av Chantre 2023-10-07, 15:09
Moderator
2023-10-07, 15:10
Medlem
cerns avatar
Ingen som vet om Henke är kopplad till gäng? droger osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in