Citat:
Ursprungligen postat av
Daark01
Grabben, du överanalyserar det är därför du inte får ihop det. Inte fan ringer man polisen direkt bara för ens son inte kommer hem en måndagskväll utan att ha visat några som helst "tecken" innan. Hade varit annorlunda om sista mötet visade depressions vibbar eller nedstämd ton. Klart då kan tankarna snabbt gå mot ett mörkt ställe. Men har man ett socialt liv är det inte konstigt om barnet kanske hittar på något med sina polare och bara glömmer höra av sig till farsan. Vi alla har varit tonåringar och gjort samma sak en gång. Det är helt logiskt att man väntar med att ringa polisen tills dagen därpå för att utesluta han inte är hos en vän eller tjej och bara inte orkar/glömt att höra av sig.
Eftersom polisen hittat fynd vid vattnet så är det 99.9% människorov det handlar om. Det förklarar också varför han försvann så plötsligt. Fick förmodligen ett samtal från en "vän" som lurade honom till en specifik plats och blev sen kidnappad. Blev säkert tvingad att göra av sig mobilen för att inte kunna spåras (och det som polisen möjligen har hittat). Skulle han tagit självmord så hade liket flutit nedströms och hittats nära vattnet vid det här laget..
För det första; jag är ingen grabb. Jag är en kvinna, i medelåldern, boendes i Alingsås. Född och uppvuxen här och har god lokalkännedom.
Anledningen till mitt resonemang kring att avvakta med att kontakta polis när man inte får tag på sitt barn är för att mina funderingar går i banorna om det är ett vanligt beteende från Henrik, att försvinna utan att höra av sig. Och utifrån vad som framkommit i intervjuer och annat så säger pappan att Henrik vanligtvis hör av sig på ett eller annat sätt.
Därför kan jag tycka att det är märkligt att man som förälder väntar tills efter lunchtid dagen efter innan man kontaktar polisen. Det är ganska många timmar där emellan där man hinner bygga upp en enorm oro för sitt barn. Åter igen, som jag redan nämnt, jag spekulerar i vanor, både Henriks egna och familjens, jag försöker lägga pussel och förstå.
Jag lider med den här fadern och kan bara föreställa mig vilka tankar som susar genom hans huvud nu. Det är fullkomligt fruktansvärt.