2023-10-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Flygförbud över Alingsås pga polisens drönare.
Måste säga att polisen gör ovanligt stora insatser i denna utredningen.
Om man jämför med de andra ungarna som försvann och hittades mördade senare var de utredningarna obefintliga. Men då var det problemungar med gängkopplingar, inte lika viktiga uppenbarligen.
Citera
2023-10-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Om man jämför med de andra ungarna som försvann och hittades mördade senare var de utredningarna obefintliga. Men då var det problemungar med gängkopplingar, inte lika viktiga uppenbarligen.
Ja det var min tanke också.
Citera
2023-10-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Flygförbud över Alingsås pga polisens drönare.

Borde tyda på att Henrik blivit bortförd. Jag tror på ett möte, han skulle träffa någon och han blev upphämtad i fyrvägskorsningen av någon/några eller till och med intvingad i fordon.
Kanske tog de hans telefon och slängde den i ån först.
Citera
2023-10-08, 09:58
Medlem
Citat:

En 15 årig kille misstänkt utsatt för brott och inte hörts under en vecka, ska dom skita i honom eller vad?
Läggs de resurser är det fel, läggs det för små resurser är det också fel.. herregud
Citera
2023-10-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
En 15 årig kille misstänkt utsatt för brott och inte hörts under en vecka, ska dom skita i honom eller vad?
Läggs de resurser är det fel, läggs det för små resurser är det också fel.. herregud
Jag kritiserar inte insatserna i denna utredningen utan gör ett konstaterande att man gör skillnad på barn och barn.
Citera
2023-10-08, 10:06
Medlem
Citat:
Det är en sak att tycka han ser ut som en missbrukare, men att göra det till en form av sanning är förtal. Där är en indirekt insinuation om att pappan skulle vara olämplig om han är en påstådd missbrukare.
Tycker nog ni alla ska droppa spåret på pappan.
Förövrigt är min poäng just att man ska droppa pappans ansiktsuttryck i intervjuer och inte skambelägga honom. Arbeta lite med din egen sympati för människor istället.. Uppenbarligen förstår du inte att det är vad jag försöker meddela.
Citera
2023-10-08, 10:11
Medlem
Men det var då JÄVELEN vad ni idioter fokuserar på pappan. Vi har en 15 åring pojke här. Som troligen inte är i livet. Era jävla svagbegåvade hobbypoliser, lägg av nu!!
Försök att hitta några kvarvarande hjärnceller som funkar för att faktiskt kunna hjälpa till istället.
Maggots.
Citera
2023-10-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzyjiggle
Jag tittade också på intervjun med pappan och tycker hans reaktioner, kroppsspråk, mimik är väldigt speciellt trots att han är missbrukare. Vilken förälder som har sin son försvunnen skulle stå och le, nästan skratta framför kameran? Märkligt beteende...
Vem fan bryr sig om han har varit missbrukare tidigare i livet? Verkar vara ett jävla skrivande om pappan när det handlar om sonen. Tycker pappan verkar reko och mån om sin grabb, fan skärp er.
Citera
2023-10-08, 10:32
Medlem
Citat:
Jag kritiserar inte insatserna i denna utredningen utan gör ett konstaterande att man gör skillnad på barn och barn.

Analysen av insatserna är intressant. Jag tror inte det är skillnaden på barn och barn som avgör. Det är medias intresse. Detta blev snabbt uppblåst som ett stort brott, i spåren fallet med taxichauffören i Enköping.
Det finns inte en polischef som inte vågar gå all in när det är sån uppmärksamhet.

Då drar dom numera alltid till med människorov. Men hallå, inte har de där anhållna tokstollarna kidnappat H och håller honom inlåst i en trälåda, typ.
Antingen är de helt oskyldiga, eller så har de misslyckats när de skulle skrämma honom, med tragisk utgång. Och då borde det drälla av spår. De är inte så smarta så de lyckas dölja detta.
Och eftersom de släpps en efter en så har polisen inte hittat det minsta.
Citera
2023-10-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Den snutten och tidigare påståenden om att han åkt fast för rattfylla indikerar starkt att hans nämda "fika" med en kompis inte var en "fika" utan tvungna öl. Killen är 44 (väl ?) och ser ut som 70 år. Ruggigt sliten vilket kopplar till sonen Henrik som fan inte kan fått bra verktyg att hantera det (bråket) som bragte honom livet. Sorgligt historia också för pappan. Att han skulle vara inblandad på annat sätt tror jag inte ett skit på.
Kanske kvittar men pappan är 54, fyller 55 om några veckor!
Citera
2023-10-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Pappan verkar vara fd eller fortfarande missbrukare… säreget utseende

Mik*

*=a
Källa tack. Säreget utseende betyder knappast att man knarkar.
Citera
2023-10-08, 10:40
Medlem
Ni som enbart vill debattera pappan här kan väl starta en ny tråd om detta eller skicka pm till varandra istället, era destruktiva jävlar. Nu handlar denna tråd om Henriks försvinnande och ev om mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in