2023-10-08, 10:59
Medlem
Ur dagen GP 9/10 2023

Polisen har infört ett tillfälligt flygförbud över Alingsås för att kunna söka med drönare efter den 15-åring som varit försvunnen i snart en vecka. Förbudet gäller fram till klockan 17 på måndag, skriver polisen på sin hemsida.

Polisen uppger att man kommer att söka av ett "cirkelformat område".

I lördags sökte Kustbevakningens dykare i Säveån vid en järnvägsbro nära E20. Under dagen spärrades även ett garage av för teknisk undersökning.

Totalt har fyra personer anhållits i samband med utredningen, varav två senare släppts på fri fot.

15-åringen har varit försvunnen sedan måndagen den 2 oktober.
Citera
2023-10-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Men för helvete. Nu rullar du om missbruk igen. Dina erfarenheter och misstankar om att pappan är missbrukare är totalt irrelevanta. Du skriver en uppsats om samma sak om och om igen. Släpp det bara.
Citera inte så slipper ni läsa det omigen.

Pappan är missbrukare. Sonen mår väldigt dåligt och lever i en miljö där han är väldigt ensam med sin smärta och han saknar modern otroligt mycket. Han ger ett väldigt mjukt intryck trots den där fjantiga stilen alla kör med nu där de ska mima till rap och ser både osynkade som cringe ut i TikTokens värld.

En pappa som är i eller har varit i missbruk. En mamma som är avliden och konflikter med sitt ex samt jämnåriga. Nej, det var inte den absolut bästa situationen.

Jag tror att jag läste att modern begått självmord. I det och med en pappa som kan ha haft fullt upp med sin egen smärta, ångest, missbruk eller liknande, kan det som finns på TikTok också indikera att han var självmordsnära. Självmord är en riskfaktor för överlevande efter anhörigas självmord.

Antingen upplevde han att han hade saker han ville berätta utan att tystas, vilket kan ha handlat om upplevelsen att exet svartmålade honom. Isåfall förklarar det inte utan en hotbild varför han skulle tänka på sin förestående begravning.

Det har skett så mycket gängmord på pojkar. Om det inte gjort det hade jag gissat på självmord eller att han rymt hemifrån.

Pappan uppger att sonen kom hem och att han själv sedan lämnade hemmet. Kanske grälade de om något vilket är skälet till att pappan inte slog larm utan gick och la sig och inte först vid lunchtid dagen därpå sökte efter honom. Orolig att få problem med socialtjänsten om polisen kontaktades och i tron att grabben var arg eller upprörd och därför höll sig borta.

Isåfall är rymning eller självmord sannolikt.

-Avliden mamma (självmord?)
-Missbrukande pappa.
-Tagit slut med tjejen.
-Talat om sin begravning.
-Sannolikt deprimerad.
-Vilsen och sökandes.
-Av manligt kön
-Eventuellt gräl med pappan el gräl med annan kan ha skett innan försvinnandet.
-Upplever sig socialt ringaktad och felaktigt klandrad

Dessa är samtliga riskfaktorer för att det kan röra sig om ett självmord.

Rymning hade jag annars också kunnat sagt men att man utgår ifrån att diskutera huruvida det rör sig om mord handlar om det dagsaktuella läget i samhället.

Så jo, pappan är intressant till viss del men den jag sätter sist som potentiellt scenario där han aktivt orsakat sonens försvinnande.
Citera
2023-10-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

Pappan är missbrukare. Sonen mår väldigt dåligt och lever i en miljö där han är väldigt ensam med sin smärta och han saknar modern otroligt mycket. Han ger ett väldigt mjukt intryck trots den där fjantiga stilen alla kör med nu där de ska mima till rap och ser både osynkade som cringe ut i TikTokens värld.

En pappa som är i eller har varit i missbruk. En mamma som är avliden och konflikter med sitt ex samt jämnåriga. Nej, det var inte den absolut bästa situationen.

Jag tror att jag läste att modern begått självmord. I det och med en pappa som kan ha haft fullt upp med sin egen smärta, ångest, missbruk eller liknande, kan det som finns på TikTok också indikera att han var självmordsnära. Självmord är en riskfaktor för överlevande efter anhörigas självmord.

Antingen upplevde han att han hade saker han ville berätta utan att tystas, vilket kan ha handlat om upplevelsen att exet svartmålade honom. Isåfall förklarar det inte utan en hotbild varför han skulle tänka på sin förestående begravning.

Det har skett så mycket gängmord på pojkar. Om det inte gjort det hade jag gissat på självmord eller att han rymt hemifrån.

Pappan uppger att sonen kom hem och att han själv sedan lämnade hemmet. Kanske grälade de om något vilket är skälet till att pappan inte slog larm utan gick och la sig och inte först vid lunchtid dagen därpå sökte efter honom. Orolig att få problem med socialtjänsten om polisen kontaktades och i tron att grabben var arg eller upprörd och därför höll sig borta.

-Missbrukande pappa.
-Tagit slut med tjejen.
-Sannolikt deprimerad.
-Vilsen och sökandes.
-Av manligt kön

Rymning hade jag annars också kunnat sagt men att man utgår ifrån att diskutera huruvida det rör sig om mord handlar om det dagsaktuella läget i samhället.

Så jo, pappan är intressant till viss del men den jag sätter sist som potentiellt scenario där han aktivt orsakat sonens försvinnande.
Sluta nu skapa nya trådsanningar, är du helt manisk eller? Modern dog av sjukdom vilket framgått flera ggr.
Du målar upp familjen som total misär utan belägg.
Det är förjävligt att vänner och familj ska behöva läsa dina långsökta maniska analyser.
Senast redigerad av FuKinWangKa 2023-10-08 kl. 11:04.
Citera
2023-10-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

-Missbrukande pappa.
-Tagit slut med tjejen.
-Sannolikt deprimerad.
-Vilsen och sökandes.
-Av manligt kön

Fel fel fel. Mamman dog i cancer för 10 år sedan.
Citera
2023-10-08, 11:04
Medlem
Citat:
Sluta nu skapa ny trådsanningar, är du helt manisk eller? Modern dog av sjukdom vilket framgått flera ggr.

Ja han verkar lite trög din kompis! (Otursaktivist)
Skit i honom bara! Vi dissar honom
Citera
2023-10-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Vad i hela h-vetet är det för fel på er?
Pappan har svårt att hålla sig samman och ser helt förstörd ut!

Och du som diagnosticerat honom som missbrukare baserat på utseende, skärp dig för f-n! Tror du ens att han hade fått behålla sin son om det vore dom du påstår.

Fokusera på brottet och dem som troligtvis är skyldiga till att killen är borta, deras föräldrar kan ju inte ha uppfostrat sina söner särskilt väl, de killarna är troligen helt felvaggade från födseln.
Eh jag gör det? Jag har flera gånger skrivit att ni ska sluta citera mig. Ni behöver inte gilla vad jag skriver. Och jo, jag svarade med att han ser förkrossad ut till någon som anser honom vara suspekt.

Och ja. Missbrukare får generellt behålla sina barn. Det finns vittnesmål i tråden om att pappan ska vara missbrukare.

Det är ni som fortsätter. Slutar ni citera så försvinner svaren kring det.

Läs mitt sista inlägg istället (det innan det här). Skriv inte till mig igen. Ni är som skolbarn på skolgården som försöker så mycket ni kan.

Man citerar inte om man vill att ett ämne ska dö.
Citera
2023-10-08, 11:05
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är det någon som vet om det är exet som man tog in för skyddande av brottsling? I sådana fall är tesen att hon och tjafset med BO spårat ur och att hon bett några babbar spöa honom. De har stämt träff vid bron eller fotbollsplanen, gått all in babbe där man stampar på huvudet osv och sedan slängt honom i ån när de insett att han var död.

Detta spåret tror jag på till 100%
Man får onekligen sådana vibbar om man kollar exets TikTok. Saker har gått ”överstyr”
Citera
2023-10-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAnnaBella
Fel fel fel. Mamman dog i cancer för 10 år sedan.
Ja det var ett frågetecken kring det. Jag minns inte allt. Tack för att du klargjorde det.

Då försvinner en riskfaktor för självmord. Jag hoppas att det är någon som gett sig av på rymmen bara. Det sker för mycket skit nu mot unga pojkar.
Citera
2023-10-08, 11:07
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Anhållna kan placeras på häkte av olika anledningar. Det behöver inte betyda att de är häktade.
Då ska du allt vara anhållen på andra grunder, t ex för att överföras till annat land pga att du misstänks för brott i det landet, alltså arresteringsorder. Då kan du sitta anhållen på ett häkte, men då gäller inte heller regeln att du kan sitta anhållen 72 h.
Sen brukar man försöka placera minderåriga anhållna på häkte, om det går.
Och det är inte säkert med tanke till platsbristen inom kriminalvården.
Vet inte om denne Moh*mmed eller vad han hette var minderårig?
Räknas han som vuxen har han suttit i nån arrest, kanske i Borås, kanske i Alingsås. Eller kanske i nån annan arrest.
Var han en yngling så kan han ha släppts från häkte, trots att han var anhållen.
Citera
2023-10-08, 11:08
Medlem
Citat:
Sluta nu skapa nya trådsanningar, är du helt manisk eller? Modern dog av sjukdom vilket framgått flera ggr.
Du målar upp familjen som total misär utan belägg.
Det är förjävligt att vänner och familj ska behöva läsa dina långsökta maniska analyser.
Vet du vad lille/lilla vännen? Om du slutar svara så försvinner de i tråden.

Jag hade det som ett frågetecken. Jag läser otroligt många olika trådar om många olika öden. Jag minns inte allt rakt av. Jag satte inom parentes med frågetecken av ett skäl.

Ge dig bara.
Citera
2023-10-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Då ska du allt vara anhållen på andra grunder, t ex för att överföras till annat land pga att du misstänks för brott i det landet, alltså arresteringsorder. Då kan du sitta anhållen på ett häkte, men då gäller inte heller regeln att du kan sitta anhållen 72 h.
Räknas han som vuxen har han suttit i nån arrest, kanske i Borås, kanske i Alingsås. Eller kanske i nån annan arrest.
Var han en yngling så kan han ha släppts från häkte, trots att han var anhållen.

De satt/sitter troligen i Alingsås.
Glöm att man kör en 16åring till häktet i Borås i första vevan.

Det är roande att läsa alla hjärndöda inlägg här som är skrivna på en 10årings nivå.

Många nyskapade konton som fäktar febrilt för sina vänners skull.
Citera
2023-10-08, 11:11
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1

Nej, det behöver du inte alls vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in