Citat:
Ursprungligen postat av
Marengen
Prata med dietisten.
Idag har jag lagat en massa mat och fryst in i portionsförpackningar. Har koll på hur mkt kalorier de innehåller och så är det bara att ta fram. Har också preppat overnight oats. Räknar fortfarande kalorier och har lagt mig på 2000 kcal den här veckan, och jag håller vikten verkar det som

Men kommer fortsätta äta nyttigt, laga all mat själv från grunden. Bästa tipset är att preppa maten har jag märkt. Behöver inte tänka sedan när jag ska äta. Frestas inte av att köpa snabbmat. Men jag har också börjat gilla de där diskarna där man kan plocka ihop sin egen sallad. Min klassiker är mestadels grönsallad, vissa grönsaker och något protein. Dressing har jag hemma. Min to go mat när jag måste ha något snabbt. Men en bra vecka här

Va skönt att du fixat det, de är så smidigt att bara plocka fram när man räknat kalorierna o allt.
Brukar du ha en speciell dag då du förbereder allt ?
Ja gillar också såna sallader men mina blir inte så nyttiga, mycket dressing också.

skönt att du har en bra vecka.
Dietisten tyckte ja skulle köra på lifesums kalori förslag, i övrigt tyckte hon de va bra ... Alltid bra med mer motion sa hon..
Hon vägde mig inte utan vi kom överens om att ja skulle väga mig näst nästa vecka o ha telefon uppföljning.