Citat:
Ursprungligen postat av
Donttouchyummy
För mig går det sämre, har nystart idag men tänker att ja tänker börja äta mat istället och räkna kalorier.
Blir bara massa fuskande när ja kör på pulverdiet.... Tänker storhandla idag för 2 veckor framåt o göra matlådor o hitta sätt att unna mig utan att de blir fusk.
Så bra att du stannar kvar i tråden, blir peppad av dig och inspireras när ja sett någon som gått före och lyckats. Stort grattis igen.

Räkna kalorier tar tid, men jag lovar du kommer att få en helt annan förståelse för mat. Du håller hela tiden reda på hur mkt du har ätit och hur många kalorier du har kvar. Det gör allt så mycket tydligare. Sedan är ett tips att börja äta frukt istället för sötsaker, innehåller betydligt färre kalorier och en del av sötsuget blir stillat.
Mina proteinkällor har varit: kyckling(utan skinn), lax, kikärtor, svarta- och vita bönor, gröna- och röda linser.
Kolhydrater: har bojkottat pasta för att jag gärna överäter på det, bytt ut mot spiraliserad zucchini. Quinoa har jag ätit istället för vitt ris eller blomkålsris. Nu äter jag ris, men i kraftigt reducerad portionsstorlek.
Fett: olivolja som mätts upp, Havregrädde istället för vanlig grädde i mat, sedan light-varianten av kokosmjölk istället.
Undvek bröd. Till frukost åt jag havregrynsgröt med frukt-topping.
Mkt grönsallad till maten. Undvek avokado för att jag tycker mycket om det och det blir lätt för mkt av det goda.
Började dricka svart kaffe.
Använde lightprodukter.
Min metod var att äta mer mat för att bli mätt samt att bara dricka vatten och ibland pepsi max.
Lycka till! Det här klarar du!