2023-09-19, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Lyckades till slut. Lärt min Gale en level 5 spell som skjuter ut ett stort jävla giftmoln, som mördade bossen hårt. Fi fasen, det var verkligen inte lätt innan jag hittade spells han var svag mot.

Citera
2023-09-21, 07:41
Medlem
Nihennas avatar
Haha, blev precis klar med Astarions questline igår.

Jag resonerade som så att jag

Nåja, inget savescumming här inte. Får acceptera konsekvenserna!
Citera
2023-09-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan

Den spellen är en gammal klassiker.
Slänga in först en fireball sedan den och så går man och gömmer sig tills allt är dött..
Citera
2023-09-21, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Den spellen är en gammal klassiker.
Slänga in först en fireball sedan den och så går man och gömmer sig tills allt är dött..

Ja jävel... I bg3 finns dessutom Cloud of daggers.
Citera
2023-09-22, 18:38
Moderator
vhes avatar
Sen patchen idag så dumpar companions sina bags (keyring, camp supply, alchemy) på mig när jag skickar tillbaks dem till campet.
Det är rätt störigt. Nån mer som åkt på det? Känns buggigt.
Citera
2023-09-23, 14:20
Medlem
Nihennas avatar
HUR I HELVETE LÖSER MAN SKITPUSSLET I SKITKLOAKERNA MED SKITVENTILERNA MAN SKA ANVÄNDA FÖR ATT BALANSERA VATTEN- OCH TEMPERATURNIVÅN?!?

Det var länge sen ett pussel fick mig så här jävla förbannad

Det hjälper inte att alla pissguider online inte förklarar på ett bra sätt, och de som är videos vare sig förklarar i text vad de gör eller har någon som talar och förklarar. De bara visar, vilket inte visar ett jävla skit. ÅÅÅÅÅÅÅÅH SUG MIN RÖÖÖÖÖÖV VARIT FAST PÅ DETTA SKITPUSSEL I EN TIMME NU!

Edit: ... fanns en spak bredvid som man kan dra i för att öppna med hjälp av en strength-check. Jävla skit. Suttit här i onödan i en fucking timme.
Senast redigerad av Nihenna 2023-09-23 kl. 14:29.
Citera
2023-09-23, 14:34
Medlem
limpwaldnys avatar
Inget nytt om när man kan vänta sig release till Xbox?
Citera
2023-09-24, 23:18
Medlem
Autobahn76s avatar
Av recensioner och en del videor att döma så ser det ut att vara ett kanonspel.
Men jag såg också en mycket oroveckande stoytelling.
Är det någon som vet om det kommer att släppas en uppdatering som möjligör spel UTAN dekadent sex i tid och otid och utan allt Homo & LBTQHI+++/ WOKE-smörja? Skulle man inte kunna göra en bög/woke (Baldurs Gay 3) version och en mer normal Baldurs Gate för oss som inte är intresserad av det förstnämnda? Otroligt tråkigt att de skall hålla på och förstöra alla spel på det här sättet.
Citera
2023-09-25, 02:08
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Av recensioner och en del videor att döma så ser det ut att vara ett kanonspel.
Men jag såg också en mycket oroveckande stoytelling.
Är det någon som vet om det kommer att släppas en uppdatering som möjligör spel UTAN dekadent sex i tid och otid och utan allt Homo & LBTQHI+++/ WOKE-smörja? Skulle man inte kunna göra en bög/woke (Baldurs Gay 3) version och en mer normal Baldurs Gate för oss som inte är intresserad av det förstnämnda? Otroligt tråkigt att de skall hålla på och förstöra alla spel på det här sättet.

Du väljer om karaktärer ska ha en romans eller inte, och med vem. Vill du inte att din karaktär ska ligga med någon av samma kön, eller med en björn, en bläckfisk, en demon eller en vampyr, så låter du bara bli.
Citera
2023-09-25, 08:31
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Du väljer om karaktärer ska ha en romans eller inte, och med vem. Vill du inte att din karaktär ska ligga med någon av samma kön, eller med en björn, en bläckfisk, en demon eller en vampyr, så låter du bara bli.

Men går jag inte miste om flera sidouppdrag då? Är det inte möjligt att bara ha rena vänskapsrelationer med karaktärerna? Precis som i verkliga livet?
Citera
2023-09-25, 09:42
Medlem
pepsi haxs avatar
Märkt att det kommit buggar som jag inte haft förut....?
gå genom dörröppningar går ej längre, måste gå nära dörren och sedan ändra kameravinkeln genom väggen för att klicka bakom dörröppningarna annars om jag försöker klicka genom dörrar även om det är massiva dörrar så stänger jag bara dörrarna....

En sak som dom måste fixa som jag blir galen på är att gubbarna i ditt lag vägrar följa efter när dom behöver hoppa någonstans, måste alltid separera hela jävla laget för att manuellt hoppa en och en..
Citera
2023-09-25, 09:59
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Men går jag inte miste om flera sidouppdrag då? Är det inte möjligt att bara ha rena vänskapsrelationer med karaktärerna? Precis som i verkliga livet?
Va? Jo, det går. Och du går inte miste om något quest om du inte ligger med dem.

Spelet är inte "woke" på något sätt, om du nu inte tycker att woke helt enkelt betyder valmöjligheter. Det är inte som att spelet trycker Astarions kuk i din hals oavsett vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in