2023-09-25, 11:25
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Va? Jo, det går. Och du går inte miste om något quest om du inte ligger med dem.

Spelet är inte "woke" på något sätt, om du nu inte tycker att woke helt enkelt betyder valmöjligheter. Det är inte som att spelet trycker Astarions kuk i din hals oavsett vad du vill.

Tack då vet jag!
Citera
2023-09-25, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Märkt att det kommit buggar som jag inte haft förut....?
gå genom dörröppningar går ej längre, måste gå nära dörren och sedan ändra kameravinkeln genom väggen för att klicka bakom dörröppningarna annars om jag försöker klicka genom dörrar även om det är massiva dörrar så stänger jag bara dörrarna....

En sak som dom måste fixa som jag blir galen på är att gubbarna i ditt lag vägrar följa efter när dom behöver hoppa någonstans, måste alltid separera hela jävla laget för att manuellt hoppa en och en..

Jo reagerade också på det. Och att så fort man tar bort en ur gruppen så får man deras grejer (Nyckelknippa, ingredienspåse osv). Störande som fan.
Citera
2023-09-28, 10:07
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jo reagerade också på det. Och att så fort man tar bort en ur gruppen så får man deras grejer (Nyckelknippa, ingredienspåse osv). Störande som fan.

Ja, hittat en till konstig bug när man hoppar, man träffar väggar, hoppar fel och tar skada osv.

Verkar bli fler buggar ju mer dom uppdaterar..
Citera
2023-09-28, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Ja, hittat en till konstig bug när man hoppar, man träffar väggar, hoppar fel och tar skada osv.

Verkar bli fler buggar ju mer dom uppdaterar..

Ja, det är jäkligt trist. Efter failsen med Diablo IV och Starfield (tror dock dom likt Cyberpunk2077 kan bli bra, men i nuläget är dom inte det) så var det skönt med BG3 som var riktigt bra, vore sorgligt då om dom nergraderar skiten istället.

Dock ska jag säga att det har varit väldigt lite kraschar och glitchar i BG3, så det måste jag ge dom.
Citera
2023-09-28, 17:29
Medlem
Nihennas avatar
Då var spelet avklarat.

Wow, alltså! Vilket spel! Trots att det är ett sinnessjukt bra år som bara öst oss med fantastiska spel, som vilket annat år som helst alla hade varit GotY-kandidater, så ser jag inte hur annat än detta kommer vinna GotY på Geoffs gala i december. Så bra är det.

Jag vet att vissa har kritiserar akt 3 lite, men jag tyckte den inte var sämre än de första två akterna.

Nu blir det att smälta upplevelsen. Ett sånt här spel får man inte uppleva ofta. Dock är jag lite sliten av det, så en ond genomrunda får det bli först till jul eller nästa år

10/10-spel.
Citera
2023-09-28, 17:55
Avslutad
Citat:
Då var spelet avklarat.

Wow, alltså! Vilket spel! Trots att det är ett sinnessjukt bra år som bara öst oss med fantastiska spel, som vilket annat år som helst alla hade varit GotY-kandidater, så ser jag inte hur annat än detta kommer vinna GotY på Geoffs gala i december. Så bra är det.

Jag vet att vissa har kritiserar akt 3 lite, men jag tyckte den inte var sämre än de första två akterna.

Nu blir det att smälta upplevelsen. Ett sånt här spel får man inte uppleva ofta. Dock är jag lite sliten av det, så en ond genomrunda får det bli först till jul eller nästa år

10/10-spel.

Det måste fan bli GotY, allt annat vore en skandal. Har precis kommit till act3, men har svårt att hålla mig i en karaktär. Svårt att hitta en som man känner sig safe med när man vill ha alla klasser med sig.
Citera
2023-09-29, 17:14
Medlem
Citat:
Då var spelet avklarat.

10/10-spel.

Kul, älskar det själv också (som väntat). Men förstår vad du menar angående att man blir mätt på det. Det tar så mycket tid så man hinner inte med andra spel. Får se om jag pallar att köra ond, är så mjäkig och är ogärna elak i spel.
Citera
2023-09-29, 23:07
Medlem
Löjligt svårt på hard i början i alla fall. Har hört att bli löjligt lätt på normal efter ett tag och undrar om det stämmer?
Citera
2023-10-03, 04:20
Medlem
anomaligns avatar
Jäklar vad bajsigt spelet blev efter senaste patchen. Jag är fast i slutet av andra akten (genomspelning nummer två) och typ allt möjligt får spelet att balla ur. (Prata med Shadowheart - hänger sig. Öppna dörr - hänger sig. Fightas med bossen - låser sig helt så man måste göra hard reset på hela datorn.)
Tur för Larian att de har så mycket ackumulerad godwill, för det här känns trasigare än typ release-Cyberpunk 2077 nu.

Det är skumt att det blir värre ju mer patcher de släpper, för min första genomspelning vid release var praktiskt taget fri från buggar, det var bara enstaka loot man inte kunde plocka upp, men annars var det smooth sailing.
Senast redigerad av anomalign 2023-10-03 kl. 04:23.
Citera
2023-10-03, 06:13
Medlem
OneTaps avatar
kung spel. lätt hänt o fastna o lira i flera timmar. påminner mycke om witcher 3 i atmosfären o känslan. men bara ja som tycker grafiken e lite lack luster? bara ett snäpp bättre än witcher 3 som e 8 bast gammalt o spel som Horizon zero dawn o red dead 2 har bättre grafik o e 6 o 5 år gamla :P
Citera
2023-10-03, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
kung spel. lätt hänt o fastna o lira i flera timmar. påminner mycke om witcher 3 i atmosfären o känslan. men bara ja som tycker grafiken e lite lack luster? bara ett snäpp bättre än witcher 3 som e 8 bast gammalt o spel som Horizon zero dawn o red dead 2 har bättre grafik o e 6 o 5 år gamla :P

Man kanske valde att hålla igen på grafiken för att lägga krutet på spelmekaniken och storyn. Spelet är ju stort som fan som det är redan så kan tänka mig att det också är en anledning. Och att folk inte skulle vara tvugna att ha monsterdatorer för att kunna spelet.
Citera
2023-10-03, 19:37
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Löjligt svårt på hard i början i alla fall. Har hört att bli löjligt lätt på normal efter ett tag och undrar om det stämmer?

Samma problem som X-com 1/2, du har mycket möjligheter till att vara smart och optimera och använda synergier i andra halvan av spelet.

Men hela spelet är anpassat efter genomsnittligt spelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in