Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Ja, det är enkelt för det står i Upp att draken är lille satan.
Vad snackar du om? Jag har inte sagt någonting om något datum.
Så djävulsdyrkare läser Upp? Kan du bevisa dina påståenden? Om inte är det nog dags att du censuria dig själv.
Ok, så vem är lille satan då? Kapitalismen? Rotschilds? Soros? Biden? Trump? Putin?
Nej, men du hävdar att troende har förmågan att förstå liknelser, medan icketroende inte har det. Att troende har förmågan att tolka medan icketroende inte har det. JV trodde att de hade det, innan de gav upp.
Jag skrev inte att djävulsdyrkare läser uppenbarelseboken. Jag skrev att Johannes kanske bara hittade på alltihop. Sådana finns det gott om i historien. De som brände folk på bål var troende kristna.
Citat:
Precis som det kommit falska profeter före mig, så kommer de också komma efter mig.
-Jesus
Citat:
Så känner du igen dem, de falska profeterna. På deras frukter. Det träd som bär dålig frukt hugger man ner och kastar i elden.
-Jesus
Inte mycket gott har kommit ur Uppenbarelseboken, det måste du hålla med om. Den är orsaken till i princip allt ont som skett i kristendomens namn.
Med andra ord; om uppenbarelseboken inte ingått i nya testamentet så hade inga häxbränningar ägt rum.