2023-09-16, 20:21
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Nu frågar hon på instagram ifall hon behöver sola samtidigt som hon fotar för "Onlyfans".
Får hoppas att Instagram tar bort henne snart så man slipper henne
hon sitter nästan dagligen och kallar dom som tittar på hennes lives "blatte" "neger" osv
det är konstigt att hon får fortsätta hata på Insta som hon gör

jag hoppas dom tar bort hennes hatkonto, vidriga människa
2023-09-16, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
hon sitter nästan dagligen och kallar dom som tittar på hennes lives "blatte" "neger" osv

Om du spelar in hennes rasism, och skickar till Instagram sverige beviset i mail med länk dit du laddar upp klippet så är hon väck inom ett dygn. Gör även samma sak till Polisen anonymt.
Hets mot folkgrupp anmälan. Får hon böter och problem för det med.

Tipsa polisen via webben
Ditt tips hjälper polisen att förebygga och bekämpa brott.
https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/

Du kan också anmäla ett inlägg eller en profil på Instagram. Nedan är några exempel på hur du kan anmäla innehåll till oss.
https://help.instagram.com/2922067214679225/?helpref=hc_fnav
Senast redigerad av tokyostunnelbana 2023-09-16 kl. 20:53.
2023-09-16, 20:51
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite

Alla kan hjälpas åt här.

https://help.instagram.com/contact/188391886430254

Detta är utöver appen för där kan man inte lämna någon kommentar (vad jag vet)
Klicka på länken för kränkning

emeliebumbi2 är profilen hon kör live från.
2023-09-16, 20:54
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Alla kan hjälpas åt här.

https://help.instagram.com/contact/188391886430254

Detta är utöver appen för där kan man inte lämna någon kommentar (vad jag vet)
Klicka på länken för kränkning

emeliebumbi2 är profilen hon kör live från.

Hon kör väl till och från med sitt andra Emelie.bumbi med ? Beror väl på vilken bumbi hon väljer att vara..
2023-09-16, 21:02
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.pigpelt
Hon kör väl till och från med sitt andra Emelie.bumbi med ? Beror väl på vilken bumbi hon väljer att vara..

det går väl att anmäla båda. du måste ju inte välja en bara...
2023-09-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Tror man kan va säker på att fortsätter hon kapar dom bara bandet igen (om hon inte redan gjort det.) hon hade ju fuckat ut för några år sedan av någon anledning (förmodligen handlade det om pengar i vanlig ordning.) och då sa ”bumbi” att hon bröt kontakten och inte haft kontakt på flera år, med tanke på hennes mytomani så är det givetvis tvärtom.

Nej jag håller fast vid att hon är en hemsk människa sjuk eller inte.
Är hon nu sjuk hjälper inte medicinerna och det MÅSTE ses över om det någonsin ska bli en förändring.

Jag vet inte om det är Dumbo eller något korkat fans som skriver recenssioner i systranas företag. Helt obegripliga kommentarer, en skrev att det var en dålig bank som inte lånade Dumbo 600 kronor, det andra ljushuvudet skrev 'Låna Bumbi 600 kronor.
Vad jag kunde se, så var de kommentarerna borta från systrarnas bolag.

De borde vara lite nervösa, man vet aldrig vad dårar kan ta sig för, Dumbo skulle säkert skicka någon om att misshandla systrarna, hon är ju helt väck nu
Senast redigerad av Undrande1967 2023-09-16 kl. 21:16.
2023-09-18, 07:17
Medlem
T2Franks avatar
Inget kaos på 2 dagar?
2023-09-18, 07:38
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är Dumbo eller något korkat fans som skriver recensioner i systrarnas företag. Helt obegripliga kommentarer, en skrev att det var en dålig bank som inte lånade Dumbo 600 kronor, det andra ljushuvudet skrev 'Låna Bumbi 600 kronor.
Vad jag kunde se, så var de kommentarerna borta från systrarnas bolag.

De borde vara lite nervösa, man vet aldrig vad dårar kan ta sig för, Dumbo skulle säkert skicka någon om att misshandla systrarna, hon är ju helt väck nu

Vet inte om det är hon själv eller någon annan som skrivit recensionen, men den första är borttagen och det skrevs en till där namnet på den som skulle ha skrivit den var "Emelie Bumbi". Men det kan ju vara vem som helst som bara kallar sig det också. Men jag tycker att det är liiite spännande att hennes systrar som "ställer upp så mycket för henne"... inte hade varit i Ängelholm på 3 ÅR innan dom åkte till tingsrätten för att delta på sammanträdet angående hennes förvaltarskap? Det låter lite mer som att "vi har fått så mycket skit och samtal nu att vi måste visa oss så dom blir tysta"!

Och dom är affärskvinnor båda två som har egna väldigt lyckade företag. Så för dom att inte ens ha satt sig in i EB´s situation är märklig om dom nu skulle hjälpa henne.
För det är inte så svårt att ta reda på hur saker går till och vad EB egentligen behöver. Samt att hade EB varit MIN syster så hade jag kämpat arslet av mig för att hon skulle få hjälp med sitt beroende. Det verkar dom inte bry sitt ett jack s#it om alls.

Nu är det ju väntan på att se vad som händer med hennes Försäkringskasse pengar?
För så vitt jag vet har det inte kommit fram några summor eller om hon ska betala tillbaka något ännu? Så ingen vet om hon kommer att få ut samma pengar i fortsättningen från dom?
Är det någon som hört något mer om det?

Något som man borde fokusera lite på NU är att informera och få upp ögonen hos skatteverket ang. hennes inkomstår 2022 som hon inte skattat för ordentligt och dom behöver få in bevis på att hon tjänat mer pengar än det hon fått från FK under det året. För en "influencer" ska skatta enligt T2 tabellen https://skatteverket.se/influencer
Du måste skatta för:
  • ALLA ersättningar du får genom din aktivitet i sociala medier och internet, oavsett om du har ett samarbete med ett företag eller inte
  • DONATIONER som dina FÖLJARE FRIVILLIGT ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande
  • Samt fast lön, rörlig lön eller provision
Det är mycket mer än dessa tre punkter.. men dom två första av dessa tre är dom viktigaste och som gäller just EB i störst grad. Då hon inte förstår att GÅVOR/SWISH som hon får ska skattas för. Det kanske heller inte är allmänt känt för andra och dom som donerar heller att detta ska skattas för när man är "influencer" som hon även hon själv kallar sig. Men om fler upplyser Skatteverket om hur viktigt det är för dom att kräva in EB´s kontoutdrag från hela 2022 och samtliga banker, även dom som kastat ut henne. För att fastslå hur mycket skatt hon undvikit att betala! Hon måste få någon konsekvens för sitt agerande och lära sig hur samhället fungerar. Och göra rätt för sig för en gångs skull!
Senast redigerad av MissMaria77 2023-09-18 kl. 07:42.
2023-09-18, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
En förvaltare kan väl även häva OF-kontraktet om det anses skada henne? Sen tror jag inte hon kommer vara speciellt relevant länge till. Hon lär sjunka ner till 50-70 viewers nu när spelandet är över. Tror också hon kommer sakna motivation till att tjäna stora pengar på OF då hon inte kommer ta del av intäkterna. De ska ju gå till FK och skatteverket.

EB satt och berättade hur hon själv kunde välja om hon ville ta ut 2000:- i veckan eller 20000:- i månaden som en klumpsumma från förmyndaren. Så att hon själv kunde välja hur hennes pengar skulle portioneras ut till henne. Jag hoppas verkligen inte att hon får välja en klumpsumma. Dock är det lite naivt smågulligt av henne att tro att hon skulle få kunna ta ut 20000:- varje månad även ens om hon skulle ha haft det på kontot. För om man har såpass mycket mer än man behöver för att "klara sig" så sätts detta oftast undan på sparkonton.

Har en väninna som har förmyndare och hon har det så. Men min väninna har valt att ha en förmyndare helt på egen hand och helt utan tvång. Hon kan inte handla på nätet, kortet som hon handlar på står inte ens i hennes eget namn utan då i förmyndarens namn. Hon fick pengar insatta på det kontot och kunde bara använda sig av den summan som varit överenskommen från början. Skulle det göras något annat så att hon behövde något mer så var det en liten process för att hon skulle få tillgång till det. Men min väninna kunde hantera pengar så hon fick en summa varje månad. Till skillnad från EB som inte klarar av att hantera sina pengar i 5 minuter.

Så kanske även EB kommer att få ett kort som står i förmyndarens namn och inga andra konton som kommer finnas under hennes kontroll i hennes eget namn?
Det hade ju varit det allra bästa om hon endast hade tillgång till ett bankkort som inte står på hennes namn och sedan inte har något konto i hennes namn alls.
Inget BankId, inget bankkonto i hennes namn och hjälp att veckohandla mat för en vecka och få en summa varje vecka att handla lite småsaker för vore det allra lämpligaste för EB.

Ska vara helt ärlig och säga att jag hoppas faktiskt att EB får rätt hjälp i detta så att hon tar sig ur allt som drar ner henne. Hon mår verkligen inte bra och man ser det på henne. Att sitta och prata med en telefon dygnet runt utan social kontakt med riktiga personer driver vem som helst till vansinne om man är en social människa.

Så detta hoppas jag kan vara en bra början för henne till att faktiskt lyckas landa i något bra.
2023-09-18, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoSerious1
En ghettobrud som lånat pengar la nyss upp en bild på instastory med texten ”Imorgon blir det besök till Emelie bergqvist för att få tillbaka mina pengar”

Print här: https://delafil.se/07e71c026afb2f2e/IMG_1090.png

Denna tjejen påstår att hon inte visste om hur EB var innan hon lånade ut pengar till henne?!
Men man kan ju säga att hon med dom 2500:- som hon lånade ut fick en sjuhelskottas massa nya följare på kuppen och speciellt efter att hon vid två tillfällen gick ut med att hon skulle åka hem till henne.
Jag är lite av en person som kanske blivit "bitter med åren" för jag ser detta som ett bra sätt att skapa sig ett namn och få många nya följare genom att rida på "jag är ett offer för EB" vågen.
Men det kanske bara är jag som känner på det sättet för att jag blivit lite luttrad av mig av så många som försätter sig i situationer för att få vara "offer" och klättra lite i siffrorna på sina sociala medier med hjälp av sin offerkofta!

Jag kanske ser något som ingen annan ser i det?!
2023-09-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Det hon läste var vad fk hade sammanfattat från hennes läkarutlåtande som ledde till sjukersättning… säkert skrivet år 2016…. Vet inte hur läkarna formulerade sig då… o så kan det ju oxå vara en diagnos som har hängt med från tonårstiden då dom garanterat skrev utvecklingsstörning o har sedan dess bara använt sig av “copy/paste”

Det hon behöver är en vårdplan!
Hon verkar inte ha någon sådan överhuvudtaget just nu. Det är en spruta i skinkan var 3e vecka och där tar det slut?
Med hennes diagnoser borde det finnas bra mycket mer än bara det som gäller för hennes "vård" och definitivt en samtalskontakt och att man utvärderar hur medicineringen fungerar för henne.
För med tanke på hennes "episoder" som hon har haft bara nu under 2023 så mår hon sämre än någonsin och skulle behöva utredas och utvärdera om denna medicin fungerar för hennes läge idag.
Det kan bli bra mycket sämre på 7 år om man endast gjort en utredning 2016.
2023-09-18, 08:43
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Dumbi är helt harmlös, hon kan inte göra ett skit mera än att prata skit, hon är tuff bakom skärmen men rädd som en hare när hon går ut, det är anmärkningsvärt att hon inte blivit uppsökt än och fått ordentligt med stryk

med allt skit hon gjort och gör samt kommit undan med i flera år
Senast redigerad av DayNite 2023-09-18 kl. 08:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in