Citat:
Vet inte om det är hon själv eller någon annan som skrivit recensionen, men den första är borttagen och det skrevs en till där namnet på den som skulle ha skrivit den var "Emelie Bumbi". Men det kan ju vara vem som helst som bara kallar sig det också. Men jag tycker att det är liiite spännande att hennes systrar som "ställer upp så mycket för henne"... inte hade varit i Ängelholm på 3 ÅR innan dom åkte till tingsrätten för att delta på sammanträdet angående hennes förvaltarskap? Det låter lite mer som att "vi har fått så mycket skit och samtal nu att vi måste visa oss så dom blir tysta"!
Och dom är affärskvinnor båda två som har egna väldigt lyckade företag. Så för dom att inte ens ha satt sig in i EB´s situation är märklig om dom nu skulle hjälpa henne.
För det är inte så svårt att ta reda på hur saker går till och vad EB egentligen behöver. Samt att hade EB varit MIN syster så hade jag kämpat arslet av mig för att hon skulle få hjälp med sitt beroende. Det verkar dom inte bry sitt ett jack s#it om alls.
Nu är det ju väntan på att se vad som händer med hennes Försäkringskasse pengar?
För så vitt jag vet har det inte kommit fram några summor eller om hon ska betala tillbaka något ännu? Så ingen vet om hon kommer att få ut samma pengar i fortsättningen från dom?
Är det någon som hört något mer om det?
Något som man borde fokusera lite på NU är att informera och få upp ögonen hos skatteverket ang. hennes inkomstår 2022 som hon inte skattat för ordentligt och dom behöver få in bevis på att hon tjänat mer pengar än det hon fått från FK under det året. För en "influencer" ska skatta enligt T2 tabellen https://skatteverket.se/influencer
Du måste skatta för:
Och dom är affärskvinnor båda två som har egna väldigt lyckade företag. Så för dom att inte ens ha satt sig in i EB´s situation är märklig om dom nu skulle hjälpa henne.
För det är inte så svårt att ta reda på hur saker går till och vad EB egentligen behöver. Samt att hade EB varit MIN syster så hade jag kämpat arslet av mig för att hon skulle få hjälp med sitt beroende. Det verkar dom inte bry sitt ett jack s#it om alls.
Nu är det ju väntan på att se vad som händer med hennes Försäkringskasse pengar?
För så vitt jag vet har det inte kommit fram några summor eller om hon ska betala tillbaka något ännu? Så ingen vet om hon kommer att få ut samma pengar i fortsättningen från dom?
Är det någon som hört något mer om det?
Något som man borde fokusera lite på NU är att informera och få upp ögonen hos skatteverket ang. hennes inkomstår 2022 som hon inte skattat för ordentligt och dom behöver få in bevis på att hon tjänat mer pengar än det hon fått från FK under det året. För en "influencer" ska skatta enligt T2 tabellen https://skatteverket.se/influencer
Du måste skatta för:
- ALLA ersättningar du får genom din aktivitet i sociala medier och internet, oavsett om du har ett samarbete med ett företag eller inte
- DONATIONER som dina FÖLJARE FRIVILLIGT ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande
- Samt fast lön, rörlig lön eller provision
Först då, om nu det spelar någon roll. Systrarna är fostersystrar, barn i fosterhemmet som Bumbi kom till som 11 åring. Det har nog varit lätt för dem att ha Bumbi omkring sig, med tanke på hur hon är.
Enligt Bumbi själv sa hon upp umgänget med fostersystrarna för antal år sedan, hon har sagt allt från 5 år till 10 år.
Man tror väl att man själv skulle ställa upp för någon som blir sjuk, men i Bumbis fall, så är hon fruktansvärt krävande.
Hon har tjatat om pengar, systrarna har hjälpt henne med hyror och mat.
Hon hängde ut ena systern och var förbannad att hon inte fick 600 kronor.
Sen fick systern en till känga, systern skulle göra någon utbetalning på 15 miljoner och Bumbo tyckte det var för jävligt att systern kunde göra en så stor utbetalning, men inte låna henne 500 000 kronor.
Bumbo spelade bort 400 000 för ett tag sedan och har förlorat stora summor fram till förvaltaren tog bort hennes bank-id.
Det finns ingen som vill få sitt eget liv förstört för att göra henne nöjd, hon har inga begrepp om siffror alls.
Har du sett hennes lives?