2023-09-16, 01:28
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Läste runt gällande recensioner gällande Tinder hittade ett inlägg som var väldigt intressant och det inlägget konstaterade vad en del också upplevt för liknande saker i denna tråden: här kommer inlägget förklarat:

En kille hade snackat en tid med en tjej på Tinder. Allt var bra och allt flöt på. Plötsligt så var konvo borta och killen trodde förstås att han blivit avmatchad. Efter några veckor så ser han att hon dykt upp som en match i listan (helt upp i det blå dykt upp) han skriver då till henne att varför dissa du mig? Vad hände? Hon skriver tillbaka att hon trodde han dissat henne. Dom addar varanda på snappchat och tjejen skickar en skärmdump på att hon har skrivit till killen på Tinder men det meddelandet kom aldrig fram. Tinder raderade/fördröjde meddelandet men inte nog med det Tinder avmatchade alltså dom ifrån varandra.

Spännande. Jag vet dock att folk jag tagit bort, dykt upp senare igen. Har en känsla av att tinder lägger "avmatchade" på någon cooldown, och att man kan matcha med dom senare igen. Jag har ialf fått upp folk jag tagit bort förr.
Citera
2023-09-16, 01:42
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Spännande. Jag vet dock att folk jag tagit bort, dykt upp senare igen. Har en känsla av att tinder lägger "avmatchade" på någon cooldown, och att man kan matcha med dom senare igen. Jag har ialf fått upp folk jag tagit bort förr.

Du kanske har något på spåret där men ändå inte. Hon hade trots allt skrivit till honom men det meddelandet dök inte upp på Tinder. Skulle hon avmatchat honom och om hon som nu dök upp i hans kortlek igen som en match så skulle hon ju aldrig gett ut sin snappchat liksom utan bara avmatchat honom igen. Och hon bevisa ju även att hon faktiskt hade skrivit till honom ett meddelande på Tinder som aldrig kom fram till honom.

Detta jag hade mina farhågor om att Tinder fular sig för att dom inte vill att folk ska träffas för där försvinner en potentiell kund (gold, premium, boost) så Tinder gör så lite random sådär avmatchar, fördröjer/raderar meddelanden som skickas så mottagaren inte ser meddelanden.
Citera
2023-09-16, 02:16
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Du kanske har något på spåret där men ändå inte. Hon hade trots allt skrivit till honom men det meddelandet dök inte upp på Tinder. Skulle hon avmatchat honom och om hon som nu dök upp i hans kortlek igen som en match så skulle hon ju aldrig gett ut sin snappchat liksom utan bara avmatchat honom igen. Och hon bevisa ju även att hon faktiskt hade skrivit till honom ett meddelande på Tinder som aldrig kom fram till honom.

Detta jag hade mina farhågor om att Tinder fular sig för att dom inte vill att folk ska träffas för där försvinner en potentiell kund (gold, premium, boost) så Tinder gör så lite random sådär avmatchar, fördröjer/raderar meddelanden som skickas så mottagaren inte ser meddelanden.

Jadu, ingen aning! Tror Tinder gör lite som dom vill. Tror även buggar förekommer. Men vem vet, vi kan bara acceptera villkoren när vi går med...

Men vem har läst dom?
Citera
2023-09-16, 02:56
Medlem
Citat:

Japp, jag har blockat en utav mina grannar mer än 2 gånger och någon random gök som flippade ut efter någon veckas snackande började jag se igen efter 3-4 månader så det är någon slags cooldown bara.
Citera
2023-09-16, 08:35
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:

Detta hände mig nu i veckan! Snackade med en match förra helgen och vi bestämde oss för att ses under veckan efter jobbet. Det var supertrevligt och jag fick vibben av att hon verkligen ville ses igen. Jag var dock själv lite osäker på om detta var något för mig, men efter ett par dagar så tänkte jag iaf skriva och se vad hon hade för helgplaner. Jag kunde då inte hitta henne bland mina matchningar/chattar och utgick ifrån att hon tagit bort mig då jag väntat för länge med att bjuda ut henne igen. Igår dök hon dock upp som en ny match och all vår chatthistorik var borta. Jag skrev och förklarade vad som hänt och hon hade inte tagit bort matchningen. Verkar som någon bug i appen.
Citera
2023-09-16, 08:55
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Detta hände mig nu i veckan! Snackade med en match förra helgen och vi bestämde oss för att ses under veckan efter jobbet. Det var supertrevligt och jag fick vibben av att hon verkligen ville ses igen. Jag var dock själv lite osäker på om detta var något för mig, men efter ett par dagar så tänkte jag iaf skriva och se vad hon hade för helgplaner. Jag kunde då inte hitta henne bland mina matchningar/chattar och utgick ifrån att hon tagit bort mig då jag väntat för länge med att bjuda ut henne igen. Igår dök hon dock upp som en ny match och all vår chatthistorik var borta. Jag skrev och förklarade vad som hänt och hon hade inte tagit bort matchningen. Verkar som någon bug i appen.
Möjligt, men talar tjejer alltid sanning till killar?
Citera
2023-09-16, 11:18
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Möjligt, men talar tjejer alltid sanning till killar?

Egentligen spelar det ingen roll om hon talar sanning eller inte, för oavsett om hon hade avmatchat så hade hon inte dykt upp som en ny match under en tid då jag inte ens öppnat appen.
Citera
2023-09-16, 11:32
Medlem
Etta.Places avatar
Hänt mig flera gånger att tinder plötsligt tar bort alla matchningar eller lämnar typ 5 (av några hundra), sen efter några timmar eller dagar är de tillbaka igen, ibland med och ibland utan chatthistorik.
Citera
2023-09-16, 12:15
Medlem
YouthOfNations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Hänt mig flera gånger att tinder plötsligt tar bort alla matchningar eller lämnar typ 5 (av några hundra), sen efter några timmar eller dagar är de tillbaka igen, ibland med och ibland utan chatthistorik.

Spaghetti-kod och indiska programmera, framtidens flygplan kommer bli intressanta
Citera
2023-09-16, 12:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Egentligen spelar det ingen roll om hon talar sanning eller inte, för oavsett om hon hade avmatchat så hade hon inte dykt upp som en ny match under en tid då jag inte ens öppnat appen.
Tjejer startade om sina profiler stup i kvarten när jag använde Tinder för visserligen många år sedan nu. Antalet tidsslösare var direkt skrämmande.

Så att man plötsligt hittar en person i kortleken igen är inget som förvånar mig.
Citera
2023-09-16, 16:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Svårt att säga men någonstans mellan 50-100 dejter. Kanske 70-80. De flesta mellan 2015-2018. Det blev inga relationer då men det är en annan fråga. Jag fortsatte att få hyfsat med matchningar i yterligare ett par år men var inte särskilt motiverad att gå på dejter då så det blev inte så många 2019 - 2022. Sedan drygt ett år tillbaka får jag mycket få matchningar och det lilla fåtalet jag får är oftast fejkprofiler.

Att det går så dåligt för mig på Tinder nu beror nog främst på att Tinder vägrar visa min profil för tjejer som är över 5/10 i utseende.

Okej. Så efter dina svårigheter tidigare tänker du att om bara fler snygga tjejer såg din profil skulle du få mer framgång? Logiken är inte helt lätt att förstå måste jag medge. Sättet att resonera påminner mig om ett exempel på "flawed thinking" man kunde se en bit in i pokerboomen. Det brukade skämtsamt sammanfattas med "gå upp en nivå där dom respekterar mina höjningar". Men framfördes likafullt på allvar av vissa spelare som var frustrerade över utdragningar och bad beats de råkade ut för på de relativt låga nivåer de spelade på när andra spelare gjorde dåliga syner (åtminstone enligt dem själva). De tänkte då på fullt allvar att det skulle vara mer lönsamt att spela på nivåer med högre insatser, därför att andra spelare var mer tighta och rationella där

Den mest rimliga förklaringen till det du upplever - om det nu inte bara är din upplevelse - är att Tinders algoritmer dragit slutsatsen att du inte är intressant för de mer attraktiva (=de som får allra flest matchningar och likes inkl från killar som själv får många matchningar) tjejerna. Det är i grunden inte konstigare än hur algoritmer matchar fram film- och musikförslag m.m. Precis som med de algoritmerna innebär det att tjejerna inte får se en del de kanske skulle ha gillat om de exponerats för dem. Men i det stora hela är algoritmerna träffsäkra. Det är osannolikt att det finns en massa snygga tjejer på Tinder som skulle "upptäcka" dig om de bara fick chansen.

Mer sannolikt är att du dessutom överskattar ditt eget utseende. Detta inte sagt som kritik, jag är ganska säker på att jag har överskattat mitt eget en del. Att många av oss gör det kommer ur samma källa som får oss att överskatta vår förmåga som bilförare, förmåga till kritiskt tänkande och allmänna intelligens. I nätdejtingfallet krävs nog heller ingen stor överskattning för att man ska hamna fel i sina försök till matchningar. Swipa för mycket lite över din liga och resultatet blir oundvikligen färre matchningar.

https://bigthink.com/health/science-of-attraction/

I fallet Tinder finns dessutom det obestridliga mansöverskottet (även om vi inte vet hur stor det är, men 65-35 verkar inte orimligt som jag skrivit tidigare baserat på några olika undersökningar). Oavsett hur mycket man klagar och gnäller på tjejernas självöverskattning (som jag tror är ett verkligt fenomen, om än inte riktigt på den nivå som trådens mest frustrerade män tror) så förblir den ett faktum man måste förhålla sig till. Inte bara när det gäller utseendet, utan sannolikt också sådant som ålder.

Jag tror absolut att Tinder kan ha blivit svårare de senaste åren. Grejen är att jag tror inte det behövs en jättestor förskjutning i könsbalansen för att effekten för de mindre attraktiva männen (då menar jag inte bara utseendemässigt, utan som relationsmaterial i största allmänhet) ska bli rätt stor. Säg att det gått från 60-40 till 65-35 som ett exempel. Det är bara 5%, men effekten blir att istället för 1,5 man på varje kvinna går det nu 2. Men kan det inte också handla om för dem som dejtat åtminstone av och till i åratal att det helt enkelt är en mindre pool med potentiella partners? Många även tjejer verkar ju vara på Tinder rätt länge och många återkommer efter att kortare förhållanden (typ 6 mån - 2 år eller nåt sånt). Har dessa tjejer redan swipat vänster på killen en gång i tiden eller avmatchat och Tinder i huvudsak åtminstone (verkar finnas frågetecken om detta) då inte visar honom igen så bidrar det också till att det blir ännu färre som får se profilen.

Och under alla förhållanden gör könsobalansen att Tinder MÅSTE hitta sätt att inte dränka tjejerna i ännu fler tänkbara matchningsprofiler än vad de redan får se.

Sen måste jag tyvärr säga att det verkar ganska uppenbart att du har något problem, oavsett vad det nu är, som gör det svårt för dig att få till relationer med kvinnor. Beklagar det, men lösningen tror jag inte är att lägga energin på att sitta och vara arg på Tinder och på tjejerna på Tinder.
Citera
2023-09-16, 20:09
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Btw, om ni betalat för Gold, boosts etc och endast fick några få likes från s k "träsktroll" och liknande, kontakta Tinder support och be om en refund. Jag har experimenterat en del senaste månaden och i och med detta köpt både boosts, Gold och Platinum, men helt utan resultat. Bett om refund varje gång och fått pengarna tillbaka dagen efter varje gång.

Så låt inte Tinder behålla era pengar när de vägrar leverera vad de lovar. Kräv pengarna tillbaka.
Trådens bästa inlägg där kom det, har fått rätt mycket fitta med den här metoden plus pengarna tillbaka varje gång ofc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in