Citat:
Som vanligt fabulerar du. Det här har inte på något sätt med mina ”känslor” att göra och jag är inte alls ”arg”. Hur kan du ens tro det? Jag bara förhåller mig till fakta. Och fakta i detta fall är vad Brown faktiskt har skrivit. Jag upprepar det som du uppenbarligen inte förstår:Det verkar för mig som att du har många känslor just nu, och i brist på något riktigt argument att använda som kanal för de känslorna skjuter du så att säga från höften, utan någon vidare hänsyn till vad som har skrivits innan.
Tycker du att jag skrev något som är fel, då är det mer gynnsamt för diskussionen om du beskriver vad du tycker är fel, och om du är specifik och konkret. Det är också bra att visa att du förstår vad den andra faktiskt har skrivit. Ett exempel kan se ut så här, om vi använder min beskrivning av Browns agerande, och din:
Du, anomalign, säger att Brown anpassade sitt paper genom att göra strategisk avgränsning för att ge ett tydligare resultat som lättare får publicering. Det tycker jag, Totius, är fel därför Brown faktiskt anpassade sina artiklar efter vad tidskrifterna efterfrågar. Vilket är något helt annat. Eller vänta, hmmm. Okej, du kanske inte har fel-fel, men jag är arg ändå.
Tycker du att jag skrev något som är fel, då är det mer gynnsamt för diskussionen om du beskriver vad du tycker är fel, och om du är specifik och konkret. Det är också bra att visa att du förstår vad den andra faktiskt har skrivit. Ett exempel kan se ut så här, om vi använder min beskrivning av Browns agerande, och din:
Du, anomalign, säger att Brown anpassade sitt paper genom att göra strategisk avgränsning för att ge ett tydligare resultat som lättare får publicering. Det tycker jag, Totius, är fel därför Brown faktiskt anpassade sina artiklar efter vad tidskrifterna efterfrågar. Vilket är något helt annat. Eller vänta, hmmm. Okej, du kanske inte har fel-fel, men jag är arg ändå.
I just got published in Nature because I stuck to a narrative I knew the editors would like. That’s not the way science should work.https://www.thefp.com/p/i-overhyped-climate-change-to-get-published
Är det verkligen svårt att förstå? That’s not the way science should work.