Citat:
Ursprungligen postat av
SistPaBollen
Förlåt om detta sagts men Isabella Löwengrip och Anna Björklund pratar om nft och lite om world of alidia i fint fult och lite pengar avsnitt 30 som kom relativt nyligen. De går inte så hårt åt w o n däremot konstaterar de att hela nftbranschen är scam för att man säljer typ ingenting med fomo-argument och andra klassiska bondfångeritrick.
Inget nytt alls i avsnittet men nån kanske tycker det är kul att lyssna. Inslaget kommer efter ca 30 min. ( yes jag är insatt i båda tjejernas historia men tycker de är lite roliga. De har i alla fall inte blåst sina följare på pengar och sedan spelat offer.)
Åh spännande, nej detta har inte varit uppe i tråden förut.
Jag lyssnade. Men tummen ned ändå, de säger att alla nfts är scam, men de vågar inte säga att "world of alicia" är det. De håller sina influencerkollegor bakom ryggen istället. "Dom är så gulliga och skulle aldrig lura nån, det var marknadens fel" typ.
Men de har rätt i det sista dom säger. Och det var ju till stor del det som v&n sysslade med. Att sälja en mer personlig relation till sina följare. Gå med i woa så får du hänga med vanja i coworking spacet på Södermalm.
Men ett sånt upplägg ska man aldrig köpa in sig på, för det är alltid grisen i säcken.