2023-09-12, 14:01
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Förlåt om detta sagts men Isabella Löwengrip och Anna Björklund pratar om nft och lite om world of alidia i fint fult och lite pengar avsnitt 30 som kom relativt nyligen. De går inte så hårt åt w o n däremot konstaterar de att hela nftbranschen är scam för att man säljer typ ingenting med fomo-argument och andra klassiska bondfångeritrick.
Inget nytt alls i avsnittet men nån kanske tycker det är kul att lyssna. Inslaget kommer efter ca 30 min. ( yes jag är insatt i båda tjejernas historia men tycker de är lite roliga. De har i alla fall inte blåst sina följare på pengar och sedan spelat offer.)

Åh spännande, nej detta har inte varit uppe i tråden förut.

Jag lyssnade. Men tummen ned ändå, de säger att alla nfts är scam, men de vågar inte säga att "world of alicia" är det. De håller sina influencerkollegor bakom ryggen istället. "Dom är så gulliga och skulle aldrig lura nån, det var marknadens fel" typ.

Men de har rätt i det sista dom säger. Och det var ju till stor del det som v&n sysslade med. Att sälja en mer personlig relation till sina följare. Gå med i woa så får du hänga med vanja i coworking spacet på Södermalm.

Men ett sånt upplägg ska man aldrig köpa in sig på, för det är alltid grisen i säcken.
Citera
2023-09-12, 21:11
Medlem
kaktusplastiks avatar
Svensk Onecoin-bedragare dömd till 20 års fängelse.

World of Alidias Head of Education Lotta Spjut var ju aktiv och drivande i Onecoin.

(FB) Onecoin

Det var säkert också marknadens fel att Vanja råkade rekrytera en scam artist för att utbilda holders.
Citera
2023-09-13, 00:06
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Svensk Onecoin-bedragare dömd till 20 års fängelse.

World of Alidias Head of Education Lotta Spjut var ju aktiv och drivande i Onecoin.

(FB) Onecoin

Det var säkert också marknadens fel att Vanja råkade rekrytera en scam artist för att utbilda holders.

Från länken:

Citat:
Gillar att vår lokala bedragare lotta spjut omnäms av en av de (på flykt) efterlysta/arresterade sydamerikanska onecoinbedragarna.

https://behindmlm.com/companies/onec...oba-argentina/

Sysslar lotta med crowd1 bedrägeriet nuförtiden

Nice... det där kanske vi kan ställa lite oskyldiga frågor om på deras blogg
Citera
2023-09-13, 09:35
Medlem
Senaste avsnittet av podcasten Sparadiset (avsnitt 30) handlar om World of Alidia.
"Det är dags för gästavsnitt! Ekonomijournalisten, och tillika krypto-experten, Gunnar Harrius gästar oss och reder ut hur det gick till när ett influencer-par blev ovänner med sina följare efter ett NFT-projekt."
https://poddtoppen.se/podcast/1672947373/sparadiset/30-krypto-influencers
Senast redigerad av Janos 2023-09-13 kl. 09:37.
Citera
2023-09-13, 15:55
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janos
Senaste avsnittet av podcasten Sparadiset (avsnitt 30) handlar om World of Alidia.
"Det är dags för gästavsnitt! Ekonomijournalisten, och tillika krypto-experten, Gunnar Harrius gästar oss och reder ut hur det gick till när ett influencer-par blev ovänner med sina följare efter ett NFT-projekt."

Vad kul, det ska jag lyssna på! Gunnar intervjuade ju Vanja i Mårten Anderssons tidigare kryptopodd. Gillar honom (Gunnar alltså), han brukar vara vettig.
Citera
2023-09-13, 17:35
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstrutens
Har det kommit någon information när Metaverse ska vara färdigt? Det var ju ändå färdigt till 95%? 😏

Det var 96 % i någon intervju! Det har varit rackarns tyst från vanja sen hennes lyxresa till Barcelona. Säkerligen för att hon jobbar natt och dag för att färdigställa metaverset.
Citera
2023-09-13, 19:10
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Det var 96 % i någon intervju! Det har varit rackarns tyst från vanja sen hennes lyxresa till Barcelona. Säkerligen för att hon jobbar natt och dag för att färdigställa metaverset.

Inga stories, inga instainlägg, inga blogginlägg… man undrar ju vad som hänt. Har verkligheten kommit ikapp?
Citera
2023-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Inga stories, inga instainlägg, inga blogginlägg… man undrar ju vad som hänt. Har verkligheten kommit ikapp?

Tänkte just detsamma. Inga samarbeten, följare på IG sjunker och stiltje överallt.
Citera
2023-09-13, 23:19
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janos

Intressant. Jag har lyssnat. Några tankar

- kunde varit mer påläst och sagt mer!
- jag vet inte varifrån han fått att det framgått att woas roadmap bara skulle genomföras om de fick in kapitalet. Vad jag vet existerar detta bara som vanjas efterkonstruktion.

+han nämner flashback
+han gör en poäng av att det är galet att plocka ut en rejäl lön ur ett företag som håller på att konka.
+han tar upp problematiken att influencers har sån här makt.
+han tar på sig skuld för att han intervjuade vanja tidigare och då inte ifrågasatte henne mer. Jag har påpekat tidigare just detta, att media bara gullat med vanja och inte granskat, ifrågasatt och ställt följdfrågor.
Citera
2023-09-14, 07:19
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Intressant. Jag har lyssnat. Några tankar

- kunde varit mer påläst och sagt mer!
- jag vet inte varifrån han fått att det framgått att woas roadmap bara skulle genomföras om de fick in kapitalet. Vad jag vet existerar detta bara som vanjas efterkonstruktion.

+han nämner flashback
+han gör en poäng av att det är galet att plocka ut en rejäl lön ur ett företag som håller på att konka.
+han tar upp problematiken att influencers har sån här makt.
+han tar på sig skuld för att han intervjuade vanja tidigare och då inte ifrågasatte henne mer. Jag har påpekat tidigare just detta, att media bara gullat med vanja och inte granskat, ifrågasatt och ställt följdfrågor.

Ja, bra sammanfattat! Håller med om allt. Jag hade verkligen för mig att han var lite kritisk tidigare, för det brukar han ju vara. Måste lyssna om på det gamla avsnittet med Mårten.

Det var synd att de inte hade koll på de grundläggande bitarna i WoA. Hade blivit en ännu mer intressant diskussion då.
Citera
2023-09-14, 10:58
Medlem
malu45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Tänkte just detsamma. Inga samarbeten, följare på IG sjunker och stiltje överallt.

Tror hon att allt blåser över om hon ligger lågt ett tag?
Citera
2023-09-14, 12:29
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malu45
Tror hon att allt blåser över om hon ligger lågt ett tag?

Jag hoppas innerligt att hon håller tyst för att hon håller på och processar konsekvenser av att hon blåst folk på pengar. Allra helst rättsliga konsekvenser.

Men det kan ju vara nått annat på det privata planet. Tråkigt isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in