2023-08-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tror att vanja helt enkelt skiter i sina holders. Hon kör på, business as usual, mot sina övriga följare. Hennes plan är helt uppenbart att sopa woa under mattan och gå vidare.

Japp, så tror jag också det är. Troligen den smartaste strategin om man är samvetslös i det hela, försöka backa ur det så mkt som möjligt. Hoppas att någon får till en bra granskning av detta som gör att det inte bara går att långsamt backa ur. Ska man sätta "hela sitt anseende på spel" för ett hjärteprojekt som man satsar på livslångt och ska jobba som en iller för, så ska det inte gå att långsamt låta showen dö bara...
Citera
2023-08-18, 12:57
Medlem
kaktusplastiks avatar
Kikade på de olika rollerna som står listade i discorden.

WoA fam (minst 1 NFT) ska bland annat få:
- Free monthly workshops
- Access to WoA digital hub
- Access to Metaverse Experience

Enlightened (7+ NFT:er) ska bland annat få två gåvor per år.

Detta står alltså fortfarande idag. De måste ha vetat i minst 8-10 månader att mycket av detta inte kommer ske. Ändå har det fått stå kvar medan införsäljning sker. Är det också den globala ekonomins fel?
Citera
2023-08-18, 13:29
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Ändå har det fått stå kvar medan införsäljning sker. Är det också den globala ekonomins fel?

Och vanja skulle dra i alla trådar för att fixa ett till irl event... hah, hon har inte lyft ett finger. Och den där woa-barnfilmen, vad hände med den? Har dom ens ursäktat sig för att det inte blev av?

Grejen är. Hade en äkta, vettig, web3 entusiast hållit i woa, hade hela woa från start drivits som ett hobby projekt. De investerade pengarna skulle legat i stort orörda. Fokus skulle legat på community. Det är så de fåtal genuina nft projekt som finns funkar.

Men för vanja har det mest handlat om att, genom opportunism, tjäna pengar. Hon tycker säkert att hon jobbat riktigt hårt med woa och förtjänat varenda öre hon plockat ut. Hon har gjort det hon kan, marknadsföring. Men hon kan inget om varken IT eller ekonomi. Det skulle ju lösa sig själv via cryptomagi. Resultatet = ett luftslott.

I hennes huvud är holders otacksamma idioter som får skylla sig själva. Är vanja ledsen över woa, så är det över att hennes cryptokingdrömmar inte slog in. Hon saknar kapacitet att leva sig in i hur det känns för de som blivit lurade. En normalt funtad människa hade ju i vanjas sits varit helt knäckt. Men hon är ju uppenbarligen helt oberörd. Bästa sommaren någonsin!
Senast redigerad av Katciu88 2023-08-18 kl. 13:34.
Citera
2023-08-18, 14:16
Medlem
På tal om hennes senaste announcement i discorden
Citat:
Hello @everyone !
We just got back from summer vacation and have a team meeting planned later today. We will discuss the recent events and also the future of WoA. On Monday at the latest we will have a bigger announcement for our community.
Har nog aldrig sett ett inlägg utan en endaste emoji från självaste Vanja. Uppenbarligen är hon vääääldigt besviken på alla som vädrat sin kritik i discorden. Kul för hennes holders att inse att så fort rimlig kritik som de suttit inne på i ett år lyfts så avslutas i princip projektet. So much för att "lyssna på vårt community" som var deras större selling points ...
Citera
2023-08-18, 14:17
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Och vanja skulle dra i alla trådar för att fixa ett till irl event... hah, hon har inte lyft ett finger. Och den där woa-barnfilmen, vad hände med den? Har dom ens ursäktat sig för att det inte blev av?

Lol folk sa t.o.m att hon inte behöver bjuda på någonting, bara styra tid och plats. Men det orkade hon inte. Minns att det var något litet meddelande om att filmen pausades "just nu" för något år sen... Någon ursäkt var det absolut inte.

Citat:
Grejen är. Hade en äkta, vettig, web3 entusiast hållit i woa, hade hela woa från start drivits som ett hobby projekt. De investerade pengarna skulle legat i stort orörda. Fokus skulle legat på community. Det är så de fåtal genuina nft projekt som finns funkar.

Men för vanja har det mest handlat om att, genom opportunism, tjäna pengar. Hon tycker säkert att hon jobbat riktigt hårt med woa och förtjänat varenda öre hon plockat ut. Hon har gjort det hon kan, marknadsföring. Men hon kan inget om varken IT eller ekonomi. Det skulle ju lösa sig själv via cryptomagi. Resultatet = ett luftslott.

Verkligen. De hade en så otroligt lojal och tålmodig skara människor som inte bara la sina pengar utan även sin tid i projektet dessutom. Utan dem hade allt sjunkit mycket snabbare. Men V&N kunde inte bjuda till utan betalt varje sekund. För SITT EGET "drömprojekt". Alla vi som drivit eget vet hur mycket gratisjobb det innebär. Och hur man försöker hålla igen på utgifter så mycket det går. Men här skulle det av oklar anledning rulla ut 200 K i månaden innan en enda bild var såld.

Niklas intresse för NFT:er dog totalt i samband med att pengarna tog slut. Han var intresserad av att tjäna pengar, inte av konst och teknik uppenbarligen.

Hoppas de insett nu att de absolut inte borde driva företag och aldrig gör om något liknande igen. Hur går det ens för hennes andra företag (som inte parasiterat på WoA:s intäkter)? På Greenkids verkar senaste annonsen vara från i maj... Omsättningen står som 0 kr 2022.

Citat:
I hennes huvud är holders otacksamma idioter som får skylla sig själva. Är vanja ledsen över woa, så är det över att hennes cryptokingdrömmar inte slog in. Hon saknar kapacitet att leva sig in i hur det känns för de som blivit lurade. En normalt funtad människa hade ju i vanjas sits varit helt knäckt. Men hon är ju uppenbarligen helt oberörd. Bästa sommaren någonsin!

Jag tror hon är irriterad och ledsen över att inte bombarderas med "Ni är bäst!!! Ni har gjort såååå mycket för oss!!" på en våg av hjärtemojis. Det är jobbigt för folk att inse att de blivit lurade, speciellt när andra stått vid sidan av och sagt "hallå där, ni blir lurade!" under tiden. Då tar det emot att erkänna att de hade rätt hela tiden. Men nu håller även det på att hända. Och det är nog en ovan känsla för Vanja. Att hon bränt sina mest lojala fans kommer märkas i ekonomin under lång tid framåt, så hoppas hon sparat lite av miljonerna.
Citera
2023-08-18, 14:22
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa

Har nog aldrig sett ett inlägg utan en endaste emoji från självaste Vanja. Uppenbarligen är hon vääääldigt besviken på alla som vädrat sin kritik i discorden. Kul för hennes holders att inse att så fort rimlig kritik som de suttit inne på i ett år lyfts så avslutas i princip projektet. So much för att "lyssna på vårt community" som var deras större selling points ...

Hahaha men att lyssna på communityt gäller ju bara om det är lovord och hurrarop.

Det går inte att reagera på inlägget heller va? Den har noll reaktioner vilket aldrig brukar ske. Hon litar inte ens på holders att få uttrycka sig i emojis nu? Illa.

Niklas borde göra en graf över hur mycket nya medlemmar det rullar in i discorden! Typ 15 nya på några dagar tror jag. Visst, det är bara Flashbackare med popcorn men ändå...
Citera
2023-08-18, 14:55
Medlem
[quote=kaktusplastik|85443916]Lol folk sa t.o.m att hon inte behöver bjuda på någonting, bara styra tid och plats. Men det orkade hon inte.

Det roliga är att på deras event hade de tre workshops att erbjuda. Alla hölls av community-medlemmar och till dem sa
Vanja ”vi har en lite tight budget för detta, kan vi betala dig i nfter?”. Inte ens när deras medlemmar jobbar för dem är de värda att få en del av kakan…
Citera
2023-08-18, 16:26
Medlem
Katciu88s avatar
[quote=Hanoj|85444289]
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Lol folk sa t.o.m att hon inte behöver bjuda på någonting, bara styra tid och plats. Men det orkade hon inte.

Det roliga är att på deras event hade de tre workshops att erbjuda. Alla hölls av community-medlemmar och till dem sa
Vanja ”vi har en lite tight budget för detta, kan vi betala dig i nfter?”. Inte ens när deras medlemmar jobbar för dem är de värda att få en del av kakan…

Men usch vilket hyckleri. V&N vill inte fortsätta med sitt HJÄRTEprojekt, för dom kan ju inte jobba gratis! Men holders kan nöja sig med en värdelös nft i betalning. Vanja och Niklas är självcentrerade egoister.

Tror V&N inte på framtiden längre månntro, alla skulle ju äga nfts och vara i metaverse när som helst?
Citera
2023-08-18, 18:42
Medlem
Ja gud så pinsamt detta är. Från Vanjas blogg i september förra året:

”Vad är det då man får när man haffar en WoA NFT?

”Jo, detta”: bla bla rabattkoder, tusen emojis, bla bla kvinnliga techpionjärer, bla bla metaverse och: ”NFT:er är en digital tillgång, och lyckas vi bygga det framgångsrika web3-varumärke som är vårt mål - så finns det även en chans att värdet på NFT:erna går upp och att de blir bra ekonomiska investeringar. Inget jag kan lova såklart, men jag kan däremot lova att jag kommer lägga all min kraft, energi och tid på att bygga WoA så bra jag bara kan.”
Citera
2023-08-18, 19:27
Medlem
Jag har inte följt hela tråden. Men borde inte detta kunna utgöra brott mot Marknadsföringslagen. Vilseledande eller otillbörlig marknadsföring. Att utlova en massa mervärde och tillägg till en produkt som sen visar sig vara lögn. De som har köpt NFT:s har ju fattat sitt beslut att köpa dessa baserat på informationen som V och N lämnat.

Jag är själv inte så insatt i exakt vad de utlovat osv och har inte investerat i deras projekt annars hade det ju varit intressant att anmäla detta och se vad det kan bli av det..,
Citera
2023-08-18, 20:01
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa

Har nog aldrig sett ett inlägg utan en endaste emoji från självaste Vanja.

Helt otroligt det där med ingen emoji! Vanja är sjukt missnöjd tror jag! Jag klistrar in vad hon hade att säga om sina holders för ett år sedan
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/ar-nfter-och-krypto-en-scam/

Citat:
Avslutningsvis - så varför envisas jag med att skriva så mycket om krypto och NFT:er när jag ständigt möts av så mycket skepsis - och varför har jag dessutom startat ett eget NFT-projekt? Jo - därför att jag ju förstått vad det handlar om och vill sprida kunskapen vidare. Jag vill att fler (framförallt kvinnor 💪&#127995 ska få ta del av alla möjligheter den här nya tekniken innebär. Både på ett ekonomiskt plan i form av investeringar och bolagsutveckling - men också på ett mänskligt plan. För att hänga i Web3 är tamejtusan det härligaste jag gjort. 🥰 Känslan av sammanhållning, inkludering och att vi alla är på väg någonstans tillsammans är fantastisk. Och aldrig har jag mött så empatiska, öppna och ödmjuka mänskor. I Web3 möts man bakom avatarer eller profilbilder. Ålder, kön, bakgrund och klass skalas av och kvar är mänskorna. Det är helt fantastiskt fint.

Tycker vanja fortfarande att hon förstår? Tycker hon fortfarande att hänga i web3 är det härligaste som finns?
Citera
2023-08-18, 20:12
Medlem
Mycket tvärsäkra uttalanden som inte åldrats så särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in