2023-09-10, 19:08
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att den faktiskt inte är vetenskaplig, säger förstås emot att den ska få hållas. Om man menar att universiteten ska vara vetenskapliga.

Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
du har uppgifter om att kursen inte skulle vara vetenskaplig? Varifrån kommer de, och varför tjuvhåller du på dem? Fram med informationen så att alla kan ta del av den.

Citat:
Det är förstå de som säger att kursen är vetenskaplig som ska visa det. Jag kan inte visa att Gud inte finns och vill ha belägg för saker. Jag ser inget som är vetenskapligt i vithetsstudier, bara olika narrativ och ovetenskapliga marxistiska metoder. Du får allt visa mig vad som är vetenskapligt i den.
Tyvärr — det var du som kom med påståendet att kursen ifråga är ovetenskaplig, och jag noterar att du börjar slingra dig när du blir ombedd att redovisa hur du har dragit den slutsatsen.

Ditt slingrande är på sätt och vis underhållande, och det skulle kunna gå att ta det lite på allvar om vi alla utgick från att inte en enda kurs som erbjuds vid Karlstads universitet är vetenskaplig. Men utgångspunkten för de flesta är den precis omvända, varför jag väntar på ditt svar på min fråga ovan.
Citera
2023-09-10, 19:09
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det handlar nog om att du tar med helt irrelevanta saker i beräkningen såsom vad personerna gjort för flera år sedan.
Sedan verkar både du och andra ljuga ihop att någon försvarat hubinettes tidigare handlingar eller honom som person.

Det är nog det som skaver, dvs att du inte är ärlig.
Jag glömmer Tobias grovt kriminella bakgrund och rasbiologiska kurs och du och dina vänner glömmer C Petersons oklara nazistiska bakgrund så går vi vidare därifrån eller vad menar du?

Har jag sagt att ni försvarar hans grova kriminella bakgrund? Ni nämner det inte ens det finns liksom inte.....men C.Peterson påstådda nazistiska förflutna nämns i inlägg efter inlägg.

Jo ni försvarar denne herre med näbbar och klor samtidigt som ni tycker synd om honom..hela situationen är patetisk och ni är definitivt patetiska
Citera
2023-09-10, 19:09
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Nej, det har inte visat sig.

Reportaget där Christian ställer frågor till transorna kan ses här: https://youtu.be/1H1pL1hWu-0?si=eeXpXrPmTGcLJs5t

Som framgår av videon blir inte transorna hotade eller utsatta för någon typ av brott.
Nu väntar jag på att du ska förklara vad ditt inlägg har med min argumentation att göra. Du citerar mig, så jag antar att det finns en koppling i åtminstone ditt huvud.
Citera
2023-09-10, 19:11
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det blir väl inte trakasserier bara för att du anser att någon trakasserar dig?

Det finns ju ingenting i nuläget som talar för att CP har gjort någonting fel. Varken enligt polisen eller universitetet.

Hübinette insåg att hans enda chans att få några som helst sympatier var att sjukskriva sig.

Han är inte bara en sinnessjuk, anti-vit skithög utan även en otroligt feg liten skithög. Dagens vänsterblivna är sannerligen inget annat än ett sorgligt gäng mentala vrak som kraschar ihop för minsta lilla.
Hans biologiska föräldrar gjorde helt rätt som dumpade honom.

Synd bara att detta missfoster hamnade i Sverige.

Citat:
Han har fortfarande inte gjort något fel din infantila knullhjärna.

Även om han hade trakasserat Hübinette så hade jag inte haft några som helst problem med det. Tvärtom.

Är det några som förtjänar att bli trakasserade så är det kulturmarxistiska missfoster.

Varför han är sjukskriven vet varken du eller jag.
Det kan likaväl varit på initiativ av hans arbetsgivare.

Att du anser att lärare vid universitet ska trakasseras är tragiskt.

Stöveltramtrampet från 30 talet är tydligt.

Bra, då vet man vad man har dig.

Det var unga slynglar i Peterson ålder som började bränna böcker på 30-talet och förstöra utbildningar.

Då vet jag att du gillar sånt och vill ha en återupplivning av den tiden.

Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2023-09-10 kl. 19:15.
Citera
2023-09-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Juridik och moral är två vitt skilda saker.

Anser du att det är rätt att denna unga slyngel till rättshaverist får sabotera en hel universitetskurs som från börja hade typ 30 deltagare?

Anser du att det är demokrati och att stå upp för akademisk frihet och det fria ordet?

För det är väl det fria ordet som politikern Peterson, som i höstas kandiderade fört Alternativ för Sverige, vill stå upp för.. eller vill han?

Du är fan infantil. Menar du på allvar att en medborgare inte bör kunna granska universitetsutbildningar som fullständigt saknar vetenskaplig grund? Låt svenska folket få se det blivit av våra stolta lärosäten.

Tror du "den genomsnittlige skattebetalaren uppskattar denna kurs och kurser i "genusvetenskap" om de fick ta del av vansinnet?
Citera
2023-09-10, 19:12
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Man får sjukskriva sig i sju dagar utan läkarintyg. Detta bygger på den lojalitetsplikt som existerar enligt lag mellan anställd och arbetsgivare, dvs att den anställde inte ljuger.

En arbetsgivare som har anledning att tro att den anställde simulerar eller är kverulant har rätt att begära sjukintyg från läkare från första dagen.

Det existerar inte någon rätt eller ”frihet” [sic] att sjukskriva sig utan intyg i sju dagar om man inte är sjuk.
Jodå. Att den är begränsad innebär inte att den inte finns. Precis varenda frihet staten tillförsäkrar dig är begränsad, men min gissning är att du fortfarande tycker att du åtnjuter dem.

Vill du lära dig mer om det här föreslår jag att du startar en rättsfilosofisk tråd i filosofiforumet så att inte den här tråden tyngs i onödan av ditt undervisningsbehov.
Citera
2023-09-10, 19:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Tyvärr — det var du som kom med påståendet att kursen ifråga är ovetenskaplig, och jag noterar att du börjar slingra dig när du blir ombedd att redovisa hur du har dragit den slutsatsen.

Ditt slingrande är på sätt och vis underhållande, och det skulle kunna gå att ta det lite på allvar om vi alla utgick från att inte en enda kurs som erbjuds vid Karlstads universitet är vetenskaplig. Men utgångspunkten för de flesta är den precis omvända, varför jag väntar på ditt svar på min fråga ovan.
Jag har redan visat det genom att ange vad den baseras på och det är inte vetenskap. Så vad är det som är vetenskapligt i den?
Citera
2023-09-10, 19:14
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Jag har redan visat det genom att ange vad den baseras på och det är inte vetenskap. Så vad är det som är vetenskapligt i den?
Det kan jag inte se att du ska ha gjort någonstans. Var och när ska det ha hänt enligt dig?
Citera
2023-09-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Jag glömmer Tobias grovt kriminella bakgrund och rasbiologiska kurs och du och dina vänner glömmer C Petersons oklara nazistiska bakgrund så går vi vidare därifrån eller vad menar du?
Ja alltså tobias har nog fortfarande exakt samma sympatier som han alltid haft, på samma sätt som christan har det.
Sen vad dom gjort innan är inte relevant för denna händelsen.
Citera
2023-09-10, 19:18
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Varför han är sjukskriven vet varken du eller jag.
Det kan likaväl varit på initiativ av hans arbetsgivare.

Han sjukskrev sig för att få sympatier. Det var den enda utvägen eftersom han är en patetisk liten fitta som inte klarar av att någon granskar honom.

Så var det med det.
Citera
2023-09-10, 19:24
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Han sjukskrev sig för att få sympatier. Det var den enda utvägen eftersom han är en patetisk liten fitta som inte klarar av att någon granskar honom.

Så var det med det.

Förutom din självspegling.

Vad har du för fakta kring saken?

Du känner Herr Hübinette eller Herr Nyström personligen så du har information som vi andra inte har?
Citera
2023-09-10, 19:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Så var det med det.

Och det sparkade honom i arslet då hans brottsprobemmatik lyftes och blev allmänt känd.

Frågan är om han kan jobba kvar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in