2023-09-10, 18:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Nu blir det akademiskt då man måste läst utredningen men...

Sidan 224 och kan du kommentera det?

Verkar som de ändå har en öppning för att trakasserier inte ska vara okej på det sätt som Herr Hübinette blivit utsatt för och som lett till att han självmant och/eller att hans arbetsgivare gjort att han sjukskrivits.
Visst kan jag kommentera. Kan du citera de delar du vill att jag kommenterar?
Citera
2023-09-10, 18:45
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Petersson kan inte jämföras med Tobias. Det enda du kan klandra honom för är hans åsikter. Men du är så hjärntvättad så du håller en grovt våldsam psykopat högre än en ung grabb som inte gjort en fluga förnär. Fysiskt då alltså. Tobias hotar och brukar våld mot närstående. Mot kollegor. Mot barn. Förra gången han arbetade på universitet hotade han sina kollegor med att de minsann visste att det var han som låg bakom fryshusmordet och att de skulle passa sig för att sedan tända eld på balkongen av den han hotade. Han fick två månader för mordbrand. Bedömdes som psykiskt instabil i rätten. Han kanske hotade till sig sin sjukskrivning? Skulle inte förvåna mig. Varför är det så viktigt för folk att försvara en sån här sjuk människa? Jag begriper det inte. Han borde sitta i en madrasserad cell för allmänhetens säkerhet, inte undervisa på universitetet.

Många ord och få länkar, men du är välkommen tillbaka.
Citera
2023-09-10, 18:47
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Många ord och få länkar, men du är välkommen tillbaka.

Läs tråden istället, har länkat innan. Men man får väl försöka skedmata er lika bra som TV4 gör.

https://avmaskerat.com/tobias-hubinette-ater-i-tv-rutan/

Det här är Tobias i ett nötskal: https://www.friatider.se/tobias-h-binette-anklagas-f-r-att-j-mf-ra-terrorister-med-svenska-krigsveteraner

https://www.nyatider.nu/regeringens-utredare-alla-vita-manniskor-ar-rasister/

https://samnytt.se/vetenskapsradet-beviljar-brottsdomd-vansterextremist-fyra-miljoner-i-anslag-for-att-forska-om-raser/

Hade väl föredragit mer neutrala källor men negativ information om expo-medarbetare eller AFA-extremister tenderas att gallas hårt på t.ex. wikipedia.
Senast redigerad av Asensgammaldags 2023-09-10 kl. 19:03.
Citera
2023-09-10, 18:52
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Nu blir det akademiskt då man måste läst utredningen men...

Sidan 224 och kan du kommentera det?

Verkar som de ändå har en öppning för att trakasserier inte ska vara okej på det sätt som Herr Hübinette blivit utsatt för och som lett till att han självmant och/eller att hans arbetsgivare gjort att han sjukskrivits.

Det blir väl inte trakasserier bara för att du anser att någon trakasserar dig?

Det finns ju ingenting i nuläget som talar för att CP har gjort någonting fel. Varken enligt polisen eller universitetet.

Hübinette insåg att hans enda chans att få några som helst sympatier var att sjukskriva sig.

Han är inte bara en sinnessjuk, anti-vit skithög utan även en otroligt feg liten skithög. Dagens vänsterblivna är sannerligen inget annat än ett sorgligt gäng mentala vrak som kraschar ihop för minsta lilla.
Hans biologiska föräldrar gjorde helt rätt som dumpade honom.

Synd bara att detta missfoster hamnade i Sverige.
Senast redigerad av Tuor 2023-09-10 kl. 18:58.
Citera
2023-09-10, 18:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Den unga fascistslyngeln Petersson är ju anledningen till Herr Hübinettes sjukskrivning, vilket är topic.
Därmed är den unga fascistslyngeln högst intressant att ha med i tråden.
Hade inte den unga fascistlyngeln gått från NRM till AFS och fortsatt med sitt vidriga beteende då han inte kom in i Riksdagen via AFS och sen trakasserat samhället vidare...
Tja då vore världen så mycket bättre.
Men så här är det... det är här vi står.
Men då måste förstås även Hübinettes rasism blottas för världen på samma sätt förstås, så då är jag ändå on topic enligt det. Så då stämde det inte att jag var off topic som du sa. Skumt.

Världen vore nog mycket bättre om Hübinette inte hållit på att skada folk fysiskt också. Jag menar nog att den rasism vänsterrasister driver är lika ond som nazisternas, då det är samma narrativ de använder och tycker det är konstigt att du inte håller med mig.

Har du problem med Christians gissade högerextremism så borde du väl ha samma problem när idéerna från nazisternas trettiotal dyker upp bland vänstern, men tydligen verkar du acceptera det. Nu verkar ditt fokus förstås bara vara att rikta hat mot Christian som en agenda, då det verkar vara det enda du vill framföra. Nån övrig debatt för du inte.
Senast redigerad av EnCarte 2023-09-10 kl. 18:58.
Citera
2023-09-10, 18:54
Medlem
Bazze1s avatar
C Peterson 21 år och ostraffad? är en livsfarlig nazist och rasist och som ägnar sig åt samhällsomstörtande verksamhet enligt begåvningsreserven i denna tråd.

Medans den grovt kriminella 52 årige Tobias Hübinette med ett flertal domar (barnmisshandel kvinnomisshandel mordbrand bland annat) är ett oskyldigt sjukskrivet offer i C Petersons korståg mot samhället och mot Tobias som person och hans rasbiologiska kurs enligt samma begåvningsreserv.

Det är nåt som skaver och det skaver rejält måste jag säga...är denna begåvningsreserv hit kommenderade av dom extrema vänsterliberalerna på Sveavägen 68? Eller hur kunde det bli så här fel?
Citera
2023-09-10, 18:58
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det blir väl inte trakasserier bara för att du anser att någon trakasserar dig?

Det finns ju ingenting i nuläget som talar för att CP har gjort någonting fel. Varken enligt polisen eller universitetet.

Hübinette insåg att hans enda chans att få några som helst sympatier var att sjukskriva sig.

Han är inte bara en sinnessjuk, anti-vit skithög utan även en otroligt feg liten skithög.
Hans biologiska föräldrar gjorde helt rätt som dumpade honom.

Synd bara att han hamnade i Sverige.

Juridik och moral är två vitt skilda saker.

Anser du att det är rätt att denna unga slyngel till rättshaverist får sabotera en hel universitetskurs som från börja hade typ 30 deltagare?

Anser du att det är demokrati och att stå upp för akademisk frihet och det fria ordet?

För det är väl det fria ordet som politikern Peterson, som i höstas kandiderade fört Alternativ för Sverige, vill stå upp för.. eller vill han?
Citera
2023-09-10, 18:59
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ska vithetsstudier få bedrivas? Jag gillar generellt sett inte förbud. Frågan är väl; Ska de få bedrivas på skattebetalarnas bekostnad? Ska astrologi och annat som inte har en grund i vetenskap studeras på skattebetalarnas bekostnad? Eller är det kanske rimligare att man själv bekostar sådant? Om kritik mot "vithetsstudier" se t ex:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vithet_(postkolonialism)
Ditt budskap börjar bli grumligt. Handlar det här nu om att du vill överta kontrollen över vilken kunskap som ska få förmedlas vid svenska allmänna lärosäten? Jag trodde det handlade om att Tobias Hübinette behövde ”granskas” av någon anledning och att denna granskning bäst görs på föreläsningstid av en självutnämnd guerillajournalist som skrämmer vettet ur hans studenter.

Citat:
Vad gäller ev. punktmarkering av T.H; Om gränser överträtts är det inte OK. Och då menar jag både lag samt högskolans egna regler. Om det är fråga om en "lucka i lagen" får nya regler införas och de ska vara lika för alla samt förutsebara. Jag har, vilket jag tycker rätt tydligt framgår av mina inlägg, inte legitimerat sabotage. Däremot har jag velat belysa den skillnad som finns i hur någons agerande kan ursäktas respektive inte ursäktas beroende på individens politiska tillhörighet och syfte. Många som förfasas över C.P:s agerande tycker säkert det är helfestligt när vår förra statsminister kallar nuvarande regering "blåbrun" eller någon kallar Åkesson "rasist". Som det nu är låter man målet helga medlen. Det tycker jag är orimligt. Lika regler ska gälla för alla.
Petersons modus operandi är att hålla sig på rätt sida av det formella regelverket. Jag vet inte varför du spelar ovetande om det.

Citat:
Jag har i nuläget inte en susning ifall brott har begåtts eller inte. Jag saknar, liksom förmodligen du, inblick i vad som kan ligga hos polisen för utredning. Är situationen verkligen färdigutredd? Tror jag ingen kan säga i nuläget. Jag har för övrigt inga som helst problem att fullt ut stödja någon/ något om jag tycker det finns grund för det. I förevarande fall tycker jag informationen som finns är såväl ofullständig som motsägelsefull. Därav uttalar jag mig inte tvärsäkert. Du däremot verkar synnerligen övertygad om att du har all relevant information. Det får stå för dig.
Om hans agerande hade anmälts till någon rättsvårdande instans hade både du och jag vetat det nu; ingen nyhetskanal hade missat att nämna det. Vem tror du att du lurar med de här charaderna?
Citera
2023-09-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Det är nåt som skaver och det skaver rejält måste jag säga...
Det handlar nog om att du tar med helt irrelevanta saker i beräkningen såsom vad personerna gjort för flera år sedan.
Sedan verkar både du och andra ljuga ihop att någon försvarat hubinettes tidigare handlingar eller honom som person.

Det är nog det som skaver, dvs att du inte är ärlig.
Citera
2023-09-10, 19:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Juridik och moral är två vitt skilda saker.

Anser du att det är rätt att denna unga slyngel till rättshaverist får sabotera en hel universitetskurs som från börja hade typ 30 deltagare?

Anser du att det är demokrati och att stå upp för akademisk frihet och det fria ordet?

För det är väl det fria ordet som politikern Peterson, som i höstas kandiderade fört Alternativ för Sverige, vill stå upp för.. eller vill han?

Han har fortfarande inte gjort något fel din infantila knullhjärna.

Även om han hade trakasserat Hübinette så hade jag inte haft några som helst problem med det. Tvärtom.

Är det några som förtjänar att bli trakasserade så är det kulturmarxistiska missfoster.
Citera
2023-09-10, 19:02
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Återigen utövas sporten att tillskriva andra uppfattningar de inte gett uttryck för. Skäms inte du heller för att göra så när du kritiserar någon?

Jag ogillar inte friheten att kunna sjukskriva sig i sju dagar utan intyg utan om den rätten missbrukas, vilket en hel del verkar tala för att Hübinette gör här och hans offentliga arbetsgivare verkar ok med eller t.o.m. stöder.

Hübinette och universitet får tåla hård granskning, även från frifräsare som Peterson. Det betyder inte att jag stöder honom eller helt saknar förståelse för Hübinettes reaktion.
Hoppla, du var nog en av de sista jag trodde att jag skulle höra det från — Hübinette har alltså eventuellt ”missbrukat” sin rätt till sjukskrivning trots att inget tyder på att han skulle ha brutit mot några regler. Men Peterson har inte på motsvarande sätt missbrukat sin rätt att ta del av den skattefinansierade utbildningen vårt land erbjuder. Märkligt hur olika det kan slå.
Citera
2023-09-10, 19:04
Medlem
Eponumoss avatar
Man får sjukskriva sig i sju dagar utan läkarintyg. Detta bygger på den lojalitetsplikt som existerar enligt lag mellan anställd och arbetsgivare, dvs att den anställde inte ljuger.

En arbetsgivare som har anledning att tro att den anställde simulerar eller är kverulant har rätt att begära sjukintyg från läkare från första dagen.

Det existerar inte någon rätt eller ”frihet” [sic] att sjukskriva sig utan intyg i sju dagar om man inte är sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Tack för detta förtydligande. Du verkar ha ett behov av att uttala dig om förhållanden du inte har inblick i, och du skyggar inte från att göra det ens i infekterade frågor som denna. I Sverige står det dig fritt att göra det. Njut av den friheten.

En annan frihet vi har i Sverige är den att kunna sjukskriva oss utan intyg i sju dagar. Jag förstår det som att du ogillar den friheten, eller möjligen bara det faktum att Tobias Hübinette åtnjuter den.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Återigen utövas sporten att tillskriva andra uppfattningar de inte gett uttryck för. Skäms inte du heller för att göra så när du kritiserar någon?

Jag ogillar inte friheten att kunna sjukskriva sig i sju dagar utan intyg utan om den rätten missbrukas, vilket en hel del verkar tala för att Hübinette gör här och hans offentliga arbetsgivare verkar ok med eller t.o.m. stöder.

Hübinette och universitet får tåla hård granskning, även från frifräsare som Peterson. Det betyder inte att jag stöder honom eller helt saknar förståelse för Hübinettes reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in