2023-09-10, 14:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Bara om jag skulle ha påstått det. Du vet lika väl som jag att jag inte har det.

Du verkar kritisk till det, så då blir det ett antagande från mig utifrån vad du sagt att du anser att han inte skulle få gå. T,ex kallar honom sabotören utan att kunna visa på något sabotage eller ens vad det skulle bestå av och hur han faktiskt har saboterat. Så kan du dra förhastade slutsatser har förstås alla andra rätt att göra det.

Citat:
Den granskningen ser jag fram emot. Men vad har den med ämnet för tråden att göra?
Oj. Hela tråden handlar om kursen och granskningen. Det står till och med trådrubriken, har du missat det. Det skulle förklara en del.

Citat:
Oj, du har uppgifter om att kursen inte skulle vara vetenskaplig? Varifrån kommer de, och varför tjuvhåller du på dem? Fram med informationen så att alla kan ta del av den.

Det är förstå de som säger att kursen är vetenskaplig som ska visa det. Jag kan inte visa att Gud inte finns och vill ha belägg för saker. Jag ser inget som är vetenskapligt i vithetsstudier, bara olika narrativ och ovetenskapliga marxistiska metoder. Du får allt visa mig vad som är vetenskapligt i den.

Citat:
Tröttnar du aldrig på halmgubbarna? (Retorisk fråga — du behöver inte svara)
Min fråga var förstås retorisk också och ingen halmgubbe, därmed blir ditt påstående om att det var det en halmgubbe, i sig självt, en halmgubbe. Liksom att jag skulle syssla med halmgubbar, vilket jag inte gör. T.ex. kan jag faktiskt visa likheten mellan påståenden inom vithetsstudier och de narrativ nazisterna förde mot judar. Som ingen verkar kunna vederlägga.
Citera
2023-09-10, 15:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
T.ex att han sagt att han kommer anmäla sig till alla tobias kurser.
Det visar ju att det mer handlar om hetsjakt och inte journalistik.

Ganska förståeligt att en del av kursdeltagarna inte vill hamna i den korselden.

Den här extrema nyanseringen av yttrandefriheten börjar likna den gången när admin och den samlade moderatorkåren slog knut på sig själva i sin iver att försvara att Hamilkars försökte outa en medlem.
Åh nej, han har anmält sig till en kurs och dessutom hotat med att anmäla sig till andra kurser.

Inför sådana fruktansvärda trakasserier är det självklart att man sjukskriver sig alternativt hoppar av kursen, man kan ju bli jätteledsen i ögat om någon som har en annan politisk uppfattning än en själv befinner sig i samma rum.

För säkerhets skull kanske man skulle förbjuda CP att visa sig inom en mil från universitetet för att inte riskera att någon känner sig illa till mods av att se honom.

När jag var ung slogs vänsteraktivister med både nazister och snuten. Man sökte aktivt konfrontation med meningsmotståndare och gick på föreläsningar i ekonomi för att få en chans att ifrågasätta föreläsaren. När blev de sådana ängsliga sittkissare?
Citera
2023-09-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
För säkerhets skull kanske man skulle förbjuda CP att visa sig inom en mil från universitetet för att inte riskera att någon känner sig illa till mods av att se honom.
Lite väl hårt kanske, men visst, om han inte har något intresse av att utbilda sig så har han ju faktiskt inget där att göra.
Citera
2023-09-10, 15:11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det pågår ett krig. Man visar ingen nåd mot sin fiende mitt under ett krig. Är det krig så är det krig.

Det är hög tid för nationella att börja använda samma metoder som vänsterblivna har använt i flera decennier.
CP gör inget som vänsterblivna inte har gjort de senaste 30 åren.

Nu är jag varken nationalist eller vänster men jag sätter heder i att inte sjunka till samma nivå som de vars taktik jag ogillar. Om man gör det visar man att man är av samma skrot och korn. Dessutom förlorar man den taktiska fördelen av att man kan kritisera andras metoder och samtidigt visa att man faktiskt är bättre själv. CP inger här noll förtroende ungefär på samma sätt som Aschberg inger noll förtroende i sina sämsta stunder.
Citera
2023-09-10, 15:15
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Lite väl hårt kanske, men visst, om han inte har något intresse av att utbilda sig så har han ju faktiskt inget där att göra.
Vad jag förstår har han ett väldigt stort intresse av att gå kursen även om han inte håller med om innehållet. Det är inget konstigt, jag har många gånger gått på föreläsningar och läst forskning som jag inte alls håller med om. Det kan vara mycket intressant att ta del av andra perspektiv än sina egna.

Det blir jävligt märkligt om man måste hålla med om kursledarens åsikter för att delta i kursen. På min forskarutbildning var vi till och med tvungna att läsa kurser med genusperspektiv som de flesta av deltagarna absolut inte höll med om, menar du att vi inte borde ha gått de kurserna?
Citera
2023-09-10, 15:18
Medlem
Citat:
Sant, det är samma ord som han använde för att beskriva sin aktion mot två skådespelare i tjänst på Dramaten för en tid sedan. Det var ingen granskning få, visade det sig, och det gör att jag inte tror det handlar om en sådan den här gången heller. Jag är ju inte bunden av Petersons ordval, som bekant.

Nej, det har inte visat sig.

Reportaget där Christian ställer frågor till transorna kan ses här: https://youtu.be/1H1pL1hWu-0?si=eeXpXrPmTGcLJs5t

Som framgår av videon blir inte transorna hotade eller utsatta för någon typ av brott.
Citera
2023-09-10, 15:19
Medlem
Awkwardmans avatar
Självklart ska man granska och lägga ner oseriösa, ovetenskapliga eller aktivistiska kurser. Men detta är inte granskning det är mobbning och trakasserier. Här står jag på Tobias sida.
Citera
2023-09-10, 15:19
Medlem
Citat:

Antar att du i konsekvensens namn även vill förbjuda kommunister från att gå kursen på HHS.
Citera
2023-09-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Självklart ska man granska och lägga ner oseriösa, ovetenskapliga eller aktivistiska kurser. Men detta är inte granskning det är mobbning och trakasserier. Här står jag på Tobias sida.

Det krävs dirket aktion och granskning för att kurserna ska lägga ned. Staten är tydligen för svag för att självmant rensa upp i den skattefinansierade träskmark som universiteten tyvärr har blivit.
Citera
2023-09-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Vad jag förstår har han ett väldigt stort intresse av att gå kursen även om han inte håller med om innehållet.
Ja precis, han har verkligen ett brinnande intresse av just exakt de kurserna som hubinette håller, inte för att han vill stalka hubinette utan för att han har ett stort intresse av kurserna... Du är inte van att bli trodd när du ljuger och det är därför du inte bemödar dig om att låta trovärdig, visst?

Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Antar att du i konsekvensens namn även vill förbjuda kommunister från att gå kursen på HHS.
Alla som går en kurs enbart för att trakassera kursledaren bör bli avstängda, oavsett politisk hemvist.
Citera
2023-09-10, 15:24
Medlem
Citat:

Alla som går en kurs enbart för att trakassera kursledaren bör bli avstängda, oavsett politisk hemvist.

Finns inga bevis för att Christian har trakasserat någon, så då är vi överens
Citera
2023-09-10, 15:30
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ja precis, han har verkligen ett brinnande intresse av just exakt de kurserna som hubinette håller, inte för att han vill stalka hubinette utan för att han har ett stort intresse av kurserna... Du är inte van att bli trodd när du ljuger och det är därför du inte bemödar dig om att låta trovärdig, visst?
Ljuger? Om vad då? CP är ju uppenbarligen intresserad av kurserna, det finns absolut ingenting som säger att man måste hålla med om kursens innehåll och kursledarens åsikter så vad är egentligen problemet?

Att han går kursen för att kunna kritisera innehållet är väl det inga problem heller. Att TH tycker det är jobbigt att bli granskad och ifrågasatt förstår jag, men det får han faktiskt ta om han skall vara forskare. Det är själva grundbulten i forskning att det skall stå fritt att ifrågasätta och kritisera, klarar in TH av det så är hans forskning nog inte så mycket att hänga i granen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in