Citat:
Ursprungligen postat av
Faustik-Funk
Säkerligen någon autistisk tjänsteman på tekniska avdelningen inom SL som flaggat för detta.
Självklart är det så och det är det som gör det så jävla absurt skitsamma, men även om jag misstolkat nyheten och hävdar att konflikten inte ligger mellan region och kommun utan däremot mellan bolagen under SL och möjligtvis regionen och även inom kommunerna? Det jag mest hatar är alla jävla idioter som skyller på de röd/gröna mot allt annat. Bygget har varit detaljplanerat sedan åratal, detta är inget nytt!!!! Nu avslöjar jag mig väl som vänster, lovar dock att jag är ganska nära demokratisk.
Fan!!! Var det inte det här vänstern bl.a varnade för när kollektivtrafiken i Sthlm såldes ut? Eller ska vi fortsatt tro att bjäfset ligger mellan region och kommun? Låter ju efterblivet… Däremot det här med alla underliggande privata bolag? Det ger ju lite frågor. Japp, för att svara på om jag rökt något…
Men skitsamma, hur kan man tro att våra politiker kan påverka något när allt är privatiserat och utanför offentlig sektor? Detta är en av de fundamentala skillnaderna mellan höger och vänster. Sthlm stad är ett ypperligt exempel att kika på om man vill se exempel på utförsäljningen av kommunala bolag efter styre.
Nu sitter inte jag på mer kunskap än den som förmedlas i länkad artikel ska sägas, men jag törs lova att om det här ”skandalen” inte tystas så kommer det visa suga att det var de privata bolag utanför vårt medborgeliga inflytande som tjafsade på vår bekostnad. Beskyll inte vänstern för det, och inkludera inte vare sig sossar eller mp till vänster. Ser man dessa glasklara fakta kan man ju hävda att det är judarna som styr ell som andra säger kapitalet.
Fan ibland undrar man ju vad som egentligen hade hänt om Sovjet fortfarande och oh du våte tanke, vi hade vart en sovjetisk delrepublik. Nu pirrar det fan ordentligt i magen… Men allvarligt, man kan ju inte beskylla vänstern för detta? Peace, love and anarchy!!! Lite ironiskt, men visst fan vore det bättre om folket företräddes av folket och inte inskolade politiker. Folk som lärt sig ekonomi genom Marx och Engels läror. Betydelsen att hålla ihop som kollektiv enligt Lenin och Stalin! Ett sant folkstyre även om man får tillstå att det ska knäckas några ägg innan man får omelette.