2023-09-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Ericsson bästa pappret i OMXS-30 under Augusti. Alla bäsarna blev maximalt negativa på botten, som vanligt.
Ja det är positivt och fin utdelning med. Hoppas på en bra rapport nu nästa gång.
Just att den sjunkit så pass mycket senaste månaderna förutom nu senaste tiden gör att det känns lite bättre på uppsidan?
Citera
2023-09-02, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kursen är idag för all del ner någon procent sedan jag 28 juli skrev inlägget du dissade.

Sedan mitt första inlägg här i tråden 2021-10-19 där jag rekomenderade SÄLJ så är kursen ner 49%

Det var i samma veva som du skrev följande:

"Redan köpt och sålt och köpt och sålt och köpt. Vet inte hur många gånger den där aktien har studsat omkring i intervallet 97-104 senaste månaden.

Men nu tror jag att jag lutar mig tillbaka och sitter still och förhoppningsvis njuter av en behaglig uppgång fram till rapporten som sen avslutas med +10% mitt på rapportdagen där man kan skicka i väg allt för 120:- och köpa tillbaka innan stängningen när det börjar dala ner mot +3%

Extremt lågt p/e nu för att vara Ericsson så det behövs inte mycket för ett ryck."

Så nog fan var min säljrek värd mer än dina gissningar och drömmar.

Kursen är 53.18 kr nu.

Aktien återhämtade sig även efter den rapportbesvikelsen som du hänvisar till för två år sedan.

Och efter att du gjorde dig lustig nu efter senaste rapporten har den gått upp 8%.

Även om du nu hade haft rätt i sak vet jag inte vad poängen är. Jag har runt 40-50 avslut i enbart eric b sedan dess för två år sedan.

Ska du slå dig för bröstet kan du svara på vad kursen är 24-08-01 i stället. Det är lite mer att komma med istället för ditt dögrävande. Men den frågan missade du tydligen.
Citera
2023-09-02, 12:56
Medlem
Jaha snart utdelning...
Ska man hoppas på uppgång inför utdelning eller kanske tom höjd utdelning?
Pengar i kassan lär ju finnas
Citera
2023-09-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaha snart utdelning...
Ska man hoppas på uppgång inför utdelning eller kanske tom höjd utdelning?
Pengar i kassan lär ju finnas

Nej, de blöder och har enorma kostnader för omstrukturering för att råda bot. 3 av 4 divisioner går back. Den som går med vinst (nätverk) visar minskad vinst och marknad.

Så höjd utdelning nästa år är att glömma.
Citera
2023-09-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, de blöder och har enorma kostnader för omstrukturering för att råda bot. 3 av 4 divisioner går back. Den som går med vinst (nätverk) visar minskad vinst och marknad.

Så höjd utdelning nästa år är att glömma.
Tror du det? Investor har i alla fall fullt förtroende för Ericssons sparprogram.
Citera
2023-09-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Tror du det? Investor har i alla fall fullt förtroende för Ericssons sparprogram.

Det blir inte höjd utdelning nästa år.

Ja, det får man hoppas at ägarna har förtroende för Börje. Det är ju Investor som rattar Eric... så det har liksom inte stor betydelse.
Citera
2023-09-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det blir inte höjd utdelning nästa år.

Ja, det får man hoppas at ägarna har förtroende för Börje. Det är ju Investor som rattar Eric... så det har liksom inte stor betydelse.
Jaha men de har inte uttryckt någon frustration i alla fall vad gäller Ericsson. Jag kan hålla med om att det finns vissa frågetecken?
Morningstar har i alla fall en riktkurs om 95 sek aktien och ser positivt på Ericsson vad gäller 5G och att de breddar sin verksamhet.
Citera
2023-09-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jaha men de har inte uttryckt någon frustration i alla fall vad gäller Ericsson. Jag kan hålla med om att det finns vissa frågetecken?
Morningstar har i alla fall en riktkurs om 95 sek aktien och ser positivt på Ericsson vad gäller 5G och att de breddar sin verksamhet.

När Eric kan visa på förbättringar i de divisioner som blöder, har för mig tjänstedelen är back typ 4o miljarder vid detta laget, då kommer Eric att stiga. Men proppen sitter hårt åt!
Citera
2023-09-03, 23:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Aktien återhämtade sig även efter den rapportbesvikelsen som du hänvisar till för två år sedan.

Och efter att du gjorde dig lustig nu efter senaste rapporten har den gått upp 8%.

Även om du nu hade haft rätt i sak vet jag inte vad poängen är. Jag har runt 40-50 avslut i enbart eric b sedan dess för två år sedan.

Ska du slå dig för bröstet kan du svara på vad kursen är 24-08-01 i stället. Det är lite mer att komma med istället för ditt dögrävande. Men den frågan missade du tydligen.

45-64 kr.

Vad tänker du själv då om kursen då?
Och vad tänker du när du drar ut treårsgrafen? Typ: Trallala, dethär ser ju väldigt stabilt och bra ut!?
Senast redigerad av Ringhals3 2023-09-03 kl. 23:06.
Citera
2023-09-07, 19:37
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
45-64 kr.

Vad tänker du själv då om kursen då?
Och vad tänker du när du drar ut treårsgrafen? Typ: Trallala, dethär ser ju väldigt stabilt och bra ut!?

Ja, kolla 3-årsgrafen riktigt noga. Indikerar solklart köp...
Mvh/Engelbrekt.
Citera
2023-09-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Ja, kolla 3-årsgrafen riktigt noga. Indikerar solklart köp...
Mvh/Engelbrekt.

Många domedagskorpar kraxar nuförtiden.. kul att höra en positiv röst.

Varför tycker du att treårsgrafen ser lovande ut?
Jag är dåligt insatt men jag tycker att E är en hopplös trög koloss som framför allt signalerar trygghet och stabilitet på lång sikt.
Jag kan inte se att E blixtrar till de närmaste åren
Och återhämtning till drömnivån (120 kr) vi såg innan kraschen (förra hösten) lär vi få vänta på
Och över det? Dit kommer vi aldrig
Citera
2023-09-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Många domedagskorpar kraxar nuförtiden.. kul att höra en positiv röst.

Varför tycker du att treårsgrafen ser lovande ut?
Jag är dåligt insatt men jag tycker att E är en hopplös trög koloss som framför allt signalerar trygghet och stabilitet på lång sikt.
Jag kan inte se att E blixtrar till de närmaste åren
Och återhämtning till drömnivån (120 kr) vi såg innan kraschen (förra hösten) lär vi få vänta på
Och över det? Dit kommer vi aldrig
Varför inte det då? Allt är ju möjligt i aktiernas -värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in