Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-09-18, 14:07
  #1
Medlem
Ericsson aktier 4,89kr var tvungen och handla lite. btw, det borde finnas ett aktie forum
Citera
2002-09-18, 14:53
  #2
Medlem
det är fanimej helt galet hur det kan sjunka så mycket. när går ericsson upp egentligen?
Citera
2002-09-18, 15:48
  #3
Medlem
Rubbermans avatar
Köp allt vad tygen håller!
Klart som fan att de går upp igen! Man måste bara ha lite is i magen och tro på det man investerar!
Fan va gött när aktien har tiodubblat sig!
Citera
2002-09-18, 16:47
  #4
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
och går de i kånken så är det inte så mycket pengar man har investerat.. men mycket lägre går det väl inte..
Citera
2002-09-19, 10:13
  #5
Medlem
men mycket lägre går det väl inte..

Det sa man när dom gick under 50 och 40 och 30 och 20 och ....
Citera
2002-09-19, 10:26
  #6
Medlem
Rubbermans avatar
Tror inte att Ericsson går i kk. Fan det är ju ett svenskt storföretag med minst 100 år på nacken. Tänk på hur mycket know-how som samsas under deras flera tak!
Skulle det dessutom gå så långt att det börjar barka åt helvete så tror jag nog att den svenska regeringen ingriper, eftersom om Ericsson förvinner jag då blir det jävligt även för Sverige.
Citera
2002-09-19, 12:35
  #7
Avstängd
NU ska det köpas aktier!!! 8)
Citera
2002-09-22, 14:41
  #8
Medlem
att den svenska regeringen ingriper tror jag inte på. Ericsson är ingen bank och Facit som var så stora på 60 talet fick gå i KK men det företaget gick inte att rädda. sak samma om dom bara slutar med all verksammhet i sverge eller om ABB gör det så kommer ingen att ingripa, protestera ja men inte ingripa. Att Ericsson skulle gå i KK tror jag inte och vist den står lågt nu men lär inte gå upp till rekord nivån på hur många år som helst men säg att den står i 20 kr om två år så är det en bra investering fast man vet aldrig med aktier.
Citera
2002-09-23, 14:40
  #9
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag tror att ericsson kommer att sjunka ännu mer, köper när den ligger på 3 kr.
Citera
2002-09-23, 16:20
  #10
Medlem
Bodhisattvas avatar
Så länge alla fortsätter att tok-blanka fortsätter det ju neråt. Tråkigt när de stora spelarnas blankning knäcker Svensson-spararna. Om bara Eric överlever de närmaste året/n så borde det vara ett bra köp när kursen nu är nere på 4.50

Någon som tror att Eric blir uppköpt?
Citera
2002-09-23, 19:45
  #11
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag sitter utomlands för tillfället så jag är inte så uppdaterad, men har ericsson haft nyemission eller?
Citera
2002-09-23, 19:56
  #12
Medlem
Jag kommer nog vänta med att gå in. På kort sikt kommer aktien förmodligen att sjunka ytterligare (de nyemissionerade b-aktierna kommer öka tillgången och Ericssons kreditbetyg kan mycket väl komma att sänkas igen). Men om de sparkar Hellström, rationaliserar ytterligare, och konjunkturen sedan vänder så kan det nog bli en extremt bra affär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback