2023-08-20, 19:08
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Lever Olsson, eller sitter han inne?

Han tog livet av sig på rättspsyk för mer än tio år sen.
Citera
2023-08-21, 11:05
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Han tog livet av sig på rättspsyk för mer än tio år sen.

Alltså, ibland förstår jag inte folk. Visst, man skall vara nyfiken. Men i det ingår också att man tar reda på saker själv.

Sen om man absolut inte kan hitta det (bra om man nämner det), så får man självklart fråga.

I det här fallet så var svaret bare en google:ing bort.

En uppdatering: Jasmina lär ha försvunnit i trapphuset där hon bodde. Så den officiella storyn om hur försvinnande uppdagades m.m. stämmer inte.
Citera
2023-09-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Alltså, ibland förstår jag inte folk. Visst, man skall vara nyfiken. Men i det ingår också att man tar reda på saker själv.

Sen om man absolut inte kan hitta det (bra om man nämner det), så får man självklart fråga.

I det här fallet så var svaret bare en google:ing bort.

En uppdatering: Jasmina lär ha försvunnit i trapphuset där hon bodde. Så den officiella storyn om hur försvinnande uppdagades m.m. stämmer inte.
Har det kommit fram mer information om Jasmina Jasharajs försvinnande i Sävsjö i slutet av juli 1997?
Citera
2023-09-08, 12:04
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Har det kommit fram mer information om Jasmina Jasharajs försvinnande i Sävsjö i slutet av juli 1997?

Inte vad jag vet annat än att det är en ny förundersökningsledare sedan några år tillbaka. Man får ju känslan att polisen inte direkt lägger två strån i kors för att lösa detta...tyvärr. O detta oavsett utgång.
Citera
2023-12-26, 09:43
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Lever Olsson, eller sitter han inne?
Han hängde sig i fängelset
Citera
2023-12-26, 14:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Han hängde sig i fängelset
Han satt aldrig i fängelse utan dömdes till RPV.
Han befann sig på Rättspsykiatriska kliniken i Sundsvall när han tog sitt liv.
Citera
2024-07-29, 19:06
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det var ett tag sen jag läste boken så kommer inte ihåg alla detaljer.
Det jag kan tycka är konstigt dock är att man håller fast vid samma version av hur Jasmina försvann. Även om jag har svårt att tro att hon försvann i trapphuset. Visst det har hänt att gm har rövat bort personer precis där dom bor och även i deras hem men då har det rört sig om fristående hus (mestadels). Jasminas familj bodde i en lägenhet och på 2:a våningen.

En märklig detalj är att familjen, flera år senare, hittade hennes kläder ihopvikta i lägenheten.

Sen om man frågar runt i Sävsjö (själv besökt orten), så är det få som vet något eller/och vill prata om det. Det går ju en massa rykten. T om att hon avvek åt ett helt annat håll.

När jag tänker efter, om hon nu försvann i trapphuset, så är det väl inte otänkbart att hon "försvann" med någon hon kände. Om hon försvann genom källaren och sen ut mot gatan så är det åt samma håll till ett ställe hon var på tidigare under dagen. Med reservation att jag kommer ihåg rätt, så stod det ingenting om det i boken. Den info:n har jag fått från en annan källa.

Nu har ärendet en ny förundersökningsledare sedan 1 à 2 år tillbaka.

Pappan?
Citera
2024-08-03, 12:14
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Pappan?
Nej, det tror jag inte.
Som jag nämnde så är det förmodligen någon annan som hon kände. Vet inte om jag nämnt det men mamman hävdar att hon hörde Jasmina gå ut genom dörren. Men hon (mamman) låg o sov så osäkert om det var i drömmen eller om hon faktiskt hörde det för sen kom pappan hem strax efter hon gått upp.

Det scenariot som mamman målat upp/beskrivit så skall det bara ha gått någon minut från det Jasmina försvann och pappan kom hem. Om Jasmina hade "försvunnit" från framsidan, så är det troligt att pappan hade sett henne eftersom han kom gåendes från jobbet hem.

Notis: Tyvärr gick pappan bort för ett antal år sedan.
Citera
2024-09-03, 22:02
Medlem
Nu har det gått 27 år sen har det framkommit nån ny information eller har polisen helt lagt ner det hela
Citera
2024-09-09, 14:48
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Nu har det gått 27 år sen har det framkommit nån ny information eller har polisen helt lagt ner det hela
Inte vad jag vet.
Tycker (har gjort det i flera år) att polisen skulle skicka detta till Cold Case-gruppen för Västra Götaland. Släpp prestigen! Dom kommer säkert att hitta nya infallsvinklar. Det här är ett typiskt ärende som behöver "nya ögon".
Citera
2024-11-17, 11:45
Medlem
TrueDevils avatar
Jag minns dagen Ulf hängde sig.
Det firades med en god middag och en underbar känsla!

Jag är övertygad om att det var Ulf som tog Jasmina. Med tanke på att han kidnappade ett annat barn (Helen) som han höll inlåst och våldtog för att sen mörda.

Lägger man till Jannike som han mördade på samma sätt med grovt våld, han befann sig i närheten och var en sadist.

Allt detta inom ”samma” närområde.

Jag tror Jasmina var hans första offer.
Vill inte ens tänka på vad han utsatte flickan för och hur länge.

Enligt många poliser är fallet POLISIÄRT uppklarat och att det var Ulf.
Citera
2024-11-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Enligt många poliser är fallet POLISIÄRT uppklarat och att det var Ulf.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in