2023-09-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywiper
Händelsen i sig är är väl inte överdrivet intressant. Det som däremot ÄR intressant är varför riksmedia och SVT väljer att ta upp denna händelse och använda våra skattepengar till en sådan usel ickenyhet. Det skulle jag vilja veta bakgrunden till.

Dessutom undrar jag vad Kjell Bergqvist hade tyckt om snyftisen och lågvattenmärket av Woon i SVT, importerad kinesisk skvallerkärring kanske?

https://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA

1. Kvinna (se exempel hon tönten som sparkade på en uteliggare utanför sin bostad)
2. Personliga relationer till "journalister" på SvT
Citera
2023-09-07, 09:15
Medlem
Är det inte lite typiskt kvinnor (eller Karens) att göra sig själva till offer mm??

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnan-efter-virala-klippet-det-har-kommer-forfolja-mig-for-evigt
Citera
2023-09-07, 09:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
# Charlotte kan ändå, trots att hon är paranoid och inte vågar prata i telefon, ställa upp på intervjuer i riks-TV och analysera situationen bara någon dag efter att det hänt. Det tyder snarare på att hon vill utnyttja sin korta tid i rampljuset. Om det hon varit med om nu är så traumatiskt, så borde det rimligen kräva både tid och terapi innan insikterna faller på plats.

Charlotte borde läsa på om streisand-effekten. Är hon ärlig med att inte vilja ha uppmärksamhet och få spridning på skiten så är hon otroligt korkad som växlar upp så där. Jag tror hon har kompisar inom public service som hjälpt henne att få till det hela.
Citera
2023-09-07, 09:18
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Men Charlotte gav aldrig sin version av händelsen.

Om hon hade gett en ärlig och saklig förklaring av händelsen istället för att enbart tycka synd om sig själv så hade hon växt och blivit respekterad. Nu sjönk hon som en sten.

Charlotte Woon är inte psykiskt frisk. Hoppas hon får den hjälp hon behöver.
Rätt beslut för sig själv och anhöriga,tar hela skulden för ett snabbt avslut på historien.
"Man behöver vara frisk för att orka vara sjuk".
Citera
2023-09-07, 09:24
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Våld ska man enligt lagen bara använda i självförsvar, det vet du väl? Varför tycker du att dom skulle vara berättigade till att ingripa med våld? Hon har ju inte hotat pojkarna eller gjort minsta utfall rent fysiskt.

Det är ju det jag menar att hon är harmlös och ofarlig. Ser finns inget anledning att befara att något våldsamt pågår vad jag kan se.
Men du kanske tycker pojkarna är utsatta för något våld?

Du påstår att dom lätt hade kunnat ta tillbaks bollen men där håller jag inte med. Hon var i ett såpass labilt tillstånd att hade pojkarna försökt ta tillbaks bollen hade hon börjat göra motstånd och killarna hade behövt ta till med lättare våld (ex vrida runt hennes arm) för att få loss bollen. Jag anser inte att det hade varit värt den uppståndelsen så därför berömmer jag pojkarnas tålamod och att de inte valde att ta tillbaks bollen även om de kunnat få tillbaks den med användning av enklare våld.

Nej hon har verken gjort utfall eller hotat dem till livet men hon beter sig fortfarande illa och det är inte okej!

Måste pojkarna bli utsatta för våld för att du ska tycka att hon gör fel?

Nej jag tycker inte att killarna blir utsatta för våld, dock tycker jag att killarna blir utsatta för en obehaglig människa. Jag tycker att sättet hon agerar är oförsvarligt, hon har inte en dålig dag utan hon är en översittare som beter sig illa mot barn och individer som hon bedömer som svagare än henne för att hon vet att hon kommer med stor sannolikhet att komma undan med det. Denna gången gjorde hon inte det och då är det dags att gråta ut i tv snarare än att stå sitt kast.
Citera
2023-09-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Kort efter händelsen:

# Charlotte kan inte sova
# Charlotte kan inte äta
# Charlotte vågar inte svara i telefon
# Charlotte har blivit paranoid.

- Det här kommer att förfölja mig för evigt, säger hon i Aktuellt.

Tror många underskattar hur stressande såna här drev är för den drabbades psyke.
Citera
2023-09-07, 09:25
Medlem
Skywipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
1. Kvinna (se exempel hon tönten som sparkade på en uteliggare utanför sin bostad)
2. Personliga relationer till "journalister" på SvT

Du har en poäng och det skulle vara ett intressant experiment att se vad som hände om den fiktiva labila/påverkade byggarbetaren Janne tog några arabers fotboll och kallade de för snåla och fula ungar och se om det hade haft samma nyhetsvärde och om den personen hade fått dra liknande snyftis på bästa sändningstid.
Citera
2023-09-07, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vi behöver inte veta vad som hände innan filmningen. Det räcker med att vi vet vad som händer under filmningen, eftersom det är det beteendet som vi fördömer. Det handlar om att ta ansvar för sitt beteende. Uppträd på ett sätt som du kan stå för, oavsett om det filmas eller inte, så finns det inget att oroa sig för.

Väldigt bra skrivet och sammanfattat.
Nu kan alla pinsamma idioter i tråden som fantiserar om en natt med Charlotte Woon iförd dominatrixdräkt sluta gaffla om påhittade tidigare scenarion och sluta misstänkliggöra offren dvs de stackars killarna!
Citera
2023-09-07, 09:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jag gissar på att vi har att göra med en bitter kvinna med åtminstone en obehandlad mental störning. Kanske nått åldern där hon inte längre kan få barn, och har inga själv. Blev hon nyligen dumpad av sin man, tvingats nedgradera sitt liv och inse att livet är inte så kul som ensam kvinna med låg lön?

Önskar henne all olycka jag kan, och hon nu är bränd för evigt. Tyvärr som kvinna kan hon räkna med viss empati från flera håll.
Hon är en "karriärkvinna" som antagligen inte har några barn och nu ångrar sig djupt att hon aldrig skaffade barn. Hon skäms över att hon är gammal och oattraktiv för män, varför hon är så benägen att kalla andra människor för fula, det är en form av projicering. Jag har sagt det förr, men behöver tydligen säga det igen: kvinnor mår bäst som hemmafruar med många barn. Och när hon blir äldre och barnen blir vuxna så är hon inte bitter, utan kan se framemot att få ta hand om barnbarnen. Går en kvinna emot hennes natur så blir hon istället bitter, ja nästan manisk, på ålderns höst. Detta fick vi se bevis på i denna tråd.
Citera
2023-09-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Är det inte lite typiskt kvinnor (eller Karens) att göra sig själva till offer mm??

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnan-efter-virala-klippet-det-har-kommer-forfolja-mig-for-evigt
Det gör väl i princip alla, ofta finns det orsaker men det är fortfarande inte någon ursäkt.

Nä men min flickvän va otrogen, ja men det är fortfarande inte någon ursäkt för att ha ihjäl henne eller puckla på någon annan kvinna.

Både män och kvinnor gör det här, inte något som är unikt för något speciellt kön.

Här var det väl någon kvinna som antagligen mådde piss över sitt liv och tog ut det över några pojkar som spelade basket.
Citera
2023-09-07, 09:35
Moderator
OYs avatar
Har SVT låtit pojkarna berätta sin version av händelsen och hur de upplevde den?
Citera
2023-09-07, 09:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har SVT låtit pojkarna berätta sin version av händelsen och hur de upplevde den?
Varför skulle SVT låta några pojkar får berätta sin version av händelsen? De är inte tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in