2023-09-05, 17:57
Medlem
Hermes88s avatar
Har ni sett det senaste som cirkulerar på sociala medier? Ett filmklipp har spridits där en kvinna med östasiatiskt ursprung stjäl en basketboll från ett par 14-åriga killar på Östermalms idrottsplats. Hon förolämpar dem dessutom verbalt på ett mycket obehagligt sätt.

Citat:
— Fy fan vilka jävla fula, äckliga killar ni är. Ni är så jävla snåla och fula, säger kvinnan medan hennes hund hoppar efter bollen som hon håller i.

Sedan pekar hon på en av pojkarna och säger:

— Du är så jävla ful. Du kommer att bli en så jävla ful, snål kille när du blir stor.

Kvinnan har kopplingar till Regeringskansliet. Hon nämns som "grafisk formgivare" åt Regeringskansliet på Google. Hon bor i överklassområdet Gärdet bredvid Östermalm och hade en inkomst på en halv miljon kronor förra året från sitt arbete åt regeringen.

Citat:
”Vill verkligen be om ursäkt”
Kvinnan hade fram till nyligen ett opolitiskt uppdrag för Regeringskansliet.

I ett sms skriver hon:

”Jag har sett klippet. Jag vill verkligen be om ursäkt för mitt beteende. Jag ångrar det djupt och önskar att klippet inte får mer spridning.”

Hon vill inte ge några ytterligare kommentarer, exempelvis om varför hon uppträdde som hon gjorde.

Regeringskansliet konstaterar i en skriftlig kommentar att kvinnan inte längre arbetar där.

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende, särskilt från någon som har en koppling till regeringen? (Ber mod flytta om tråden hamnat fel)

https://www.youtube.com/watch?v=PMFZ3CqY2-Q
https://nordfront.se/regeringskines-...l-pa-ostermalm
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...ckliga-killar/
Citera
2023-09-05, 18:08
Medlem
Megaforces avatar
Hon verkar ganska berusad eller påtänd på videon..

Verkar också ha fått sparken på sistone när detta med videon kom ut.
Citera
2023-09-05, 18:10
Medlem
Självklart inte ett acceptabelt beteende, oavsett vad man har för yrke.

Jag tror att kvinnan var både deprimerad och berusad vid tillfället. Något måste även ha triggat hennes ilska, vilket inte framgår någonstans. Undrar vad det var som fick henne att tända på alla cylindrar. Ungarna måste ha sagt något olämpligt? Eller kastat bollen på henne?

Hursomhelst, helt oacceptabelt att bete sig som hon gjorde.
Citera
2023-09-05, 18:10
Medlem
MittMalmoes avatar
Vad sa den fula maskulina kärringen... "vad ska du göra med filmen".. "kanske polisen"?

Nää din retarderade kossa.. den ska ut på sociala medier för att visa DITT fula nylle och ditt skräpiga beteende.

Bra jobbat av grabbarna!
Låt er inte slås ner av hennes ord.. hon är bara bitter för att hon inte är 20 längre.
Citera
2023-09-05, 18:14
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Självklart inte ett acceptabelt beteende, oavsett vad man har för yrke.

Jag tror att kvinnan var både deprimerad och berusad vid tillfället. Något måste även ha triggat hennes ilska, vilket inte framgår någonstans. Undrar vad det var som fick henne att tända på alla cylindrar. Ungarna måste ha sagt något olämpligt? Eller kastat bollen på henne?

Hursomhelst, helt oacceptabelt att bete sig som hon gjorde.

Hon kanske ville ha någon form av kontakt, men väldigt ointelligent beteende att förolämpa killarna och dessutom behålla bollen.

Dumt.
Citera
2023-09-05, 18:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Man kunde önska det var lite mer stake i svenska killar, spring fram och ta tillbaka bollfan istället för att lägga upp ett klipp som en skvallerkärring.
Citera
2023-09-05, 18:20
Medlem
Bazze1s avatar
Där spriten går in, går vettet ur....Tyskt ordspråk.

Plus att det handlade om svenska ungdomar, hade det varit invandrare skulle hon inte våga göra som gjorde eller säga det hon sa....hade hon mot förmodan ändå gjort så mot ett gäng invandrare så hade hon legat på sjukhus eller i en liksäck efteråt.
Citera
2023-09-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Man kunde önska det var lite mer stake i svenska killar, spring fram och ta tillbaka bollfan istället för att lägga upp ett klipp som en skvallerkärring.

Då hade de väl blivit misshandlade av häxan, hon verkar inte helt frisk.
Citera
2023-09-05, 18:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren

Det hade nog varit nyttigt för dem, barn nuförtiden lever alldeles för skyddat, när jag var i deras ålder fick jag (och gav) stryk hela tiden av mina syskon och klasskamrater.
Citera
2023-09-05, 18:23
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren

Hon har väl drabbats av någon psykisk sjukdom, sådant syns ju inte utanpå.

Klart onormalt beteende. Men kvinnor som är ensamstående med hund har oftast någon slags diagnos. Som ibland antagligen inte går att dölja.
Citera
2023-09-05, 18:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Undrar vad som gjorde henne upprörd?

Killarna var ju på en idrottsplats så hon kan ju inte ha haft några invändningar mot att de spelade basket på just den platsen?

Kanske fick hon bollen på sig av misstag när hon gick förbi och började lacka ur för det?

Lite märkligt att hon kallar dem för "snåla", brukar ju inte vara bland det första man säger till någon främling som man vill förolämpa.
Citera
2023-09-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni sett det senaste som cirkulerar på sociala medier? Ett filmklipp har spridits där en kvinna med östasiatiskt ursprung stjäl en basketboll från ett par 14-åriga killar på Östermalms idrottsplats. Hon förolämpar dem dessutom verbalt på ett mycket obehagligt sätt.

Kvinnan har kopplingar till Regeringskansliet. Hon nämns som "grafisk formgivare" åt Regeringskansliet på Google. Hon bor i överklassområdet Gärdet bredvid Östermalm och hade en inkomst på en halv miljon kronor förra året från sitt arbete åt regeringen.

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende, särskilt från någon som har en koppling till regeringen? (Ber mod flytta om tråden hamnat fel)

https://www.youtube.com/watch?v=PMFZ3CqY2-Q
https://nordfront.se/regeringskines-...l-pa-ostermalm
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...ckliga-killar/

Att man sitter på regeringskansliet är inte samma sak som att man tillhör regeringen.

De flesta som jobbar där är tjänstemän utan politisk anknytning. Det är en stor arbetsplats och den absoluta majoriteten är anställda oavsett vem som har makten.

Så verkar tanten ha problem.

https://www.regeringen.se/jobba-hos-...ingens-tjanst/

Citat:
På Regeringskansliet jobbar ca 4 500 personer, varav omkring 200 är politiskt tillsatta. När ett regeringsskifte äger rum avgår de som är politiskt tillsatta, medan tjänstemännen arbetar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in