Citat:
Ursprungligen postat av
jori9900
Våld ska man enligt lagen bara använda i självförsvar, det vet du väl? Varför tycker du att dom skulle vara berättigade till att ingripa med våld? Hon har ju inte hotat pojkarna eller gjort minsta utfall rent fysiskt.
Det är ju det jag menar att hon är harmlös och ofarlig. Ser finns inget anledning att befara att något våldsamt pågår vad jag kan se.
Men du kanske tycker pojkarna är utsatta för något våld?
Du påstår att dom lätt hade kunnat ta tillbaks bollen men där håller jag inte med. Hon var i ett såpass labilt tillstånd att hade pojkarna försökt ta tillbaks bollen hade hon börjat göra motstånd och killarna hade behövt ta till med lättare våld (ex vrida runt hennes arm) för att få loss bollen. Jag anser inte att det hade varit värt den uppståndelsen så därför berömmer jag pojkarnas tålamod och att de inte valde att ta tillbaks bollen även om de kunnat få tillbaks den med användning av enklare våld.
Nej hon har verken gjort utfall eller hotat dem till livet men hon beter sig fortfarande illa och det är inte okej!
Måste pojkarna bli utsatta för våld för att du ska tycka att hon gör fel?
Nej jag tycker inte att killarna blir utsatta för våld, dock tycker jag att killarna blir utsatta för en obehaglig människa. Jag tycker att sättet hon agerar är oförsvarligt, hon har inte en dålig dag utan hon är en översittare som beter sig illa mot barn och individer som hon bedömer som svagare än henne för att hon vet att hon kommer med stor sannolikhet att komma undan med det. Denna gången gjorde hon inte det och då är det dags att gråta ut i tv snarare än att stå sitt kast.