2023-09-07, 09:38
Avslutad
Påminde lite om det klassiska "falling down" syndromet.
Vidare så har Expressen en representant i TV4s pk-panel, så det går att se en klar koppling mellan TV4 och Nordfront som sysslar med sånt här.
Rasist-Tilde borde förklara sig.
Citera
2023-09-07, 09:38
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har SVT låtit pojkarna berätta sin version av händelsen och hur de upplevde den?

Nej, för etniskt svenska män och pojkar är alltid onda och importerade rasfrämlingar alltid goda i (S)(V)T:s ögon. Det är klart att det är gulingen det är synd om i det här fallet - hon är naturligtvis "utsatt", "kränkt", "diskriminerad" och ett "offer".
Citera
2023-09-07, 09:43
Medlem
Fråga dig vad som hände innan filmen börjar. Något viktig har hänt som inte finns med. Har varit med om små karriärister som har en agenda, filmar, visar valda delar och spelar kränkta. Mer måste fram innan man kan bedöma situationen. Alltså so what.
Citera
2023-09-07, 09:47
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Expressens representant satt i Aktuellt och förminskade och försvarade sitt beteende. Efter att ha tagit del av artikeln med tillhörande video, kan man konstatera att tidningen överskridit alla anständiga gränser.

Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Ja hon gav inte så bra svar på varför de valde att publicera det.

Jag tror de publicerade för att de känner en press på att vara relevanta i en tid då sociala medier och andra plattformar tar över nyhetsrapporteringen. Gammelmedia måste ju göra någonting när de ser att ett enormt intresse finns någon helt annanstans än i deras egen tidning men de verkar inte förstå att de samtidigt snabbar på sin egen undergång. Att bara haka på en redan stor grej som typ 5:a på bollen stärker inte Expressens position.

Deras tid som tung makthavare i samhället är över
Citera
2023-09-07, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Van-Allen
Fråga dig vad som hände innan filmen börjar. Något viktig har hänt som inte finns med. Har varit med om små karriärister som har en agenda, filmar, visar valda delar och spelar kränkta. Mer måste fram innan man kan bedöma situationen. Alltså so what.

Sluta misstänkliggöra offren ditt kräk.
Citera
2023-09-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Men hur är det med läsförståelsen? Klart hon beter sig illa, ingen tycker något annat, men vi har ingen aning om vad som hände innan kameran började rulla. Jag tror verkligen inte det där var en oprovocerad utskällning. Kastade ungarna bollen på henne och började fnissa eller något sådant?
Läsförståelsen funkar bra, förstår te.x att du beskyller offrena i denna situation. Som vuxen ska man kunna bete sig mer vuxet gentemot barn tycker jag, oavsett om dom fnissat eller inte, det har inget med saken att göra.
Citera
2023-09-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Du verkar bevisligen inte förstå juridik.
HAHAHHA, nej men du förstår förstås så förklara hur svaret från Lawline är applicerbart i denna situation. Du menar alltså att hon bor på gatan och att dom smygfilmade henne i hennes hem? Men även där blir det ju fel för dom smygfilmade ju inte, hon sa ju till och med "Ja filma mig".
Citera
2023-09-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Hon är en "karriärkvinna" som antagligen inte har några barn och nu ångrar sig djupt att hon aldrig skaffade barn. Hon skäms över att hon är gammal och oattraktiv för män, varför hon är så benägen att kalla andra människor för fula, det är en form av projicering. Jag har sagt det förr, men behöver tydligen säga det igen: kvinnor mår bäst som hemmafruar med många barn. Och när hon blir äldre och barnen blir vuxna så är hon inte bitter, utan kan se framemot att få ta hand om barnbarnen. Går en kvinna emot hennes natur så blir hon istället bitter, ja nästan manisk, på ålderns höst. Detta fick vi se bevis på i denna tråd.

Så är det. De lyckligaste relationerna är de med klassisk kärnfamilj. En man som jobbar, en kvinna som jobbar deltid (eller inte alls, tyvärr dock orealistiskt ekonomiskt i dagens Sverige) med närhet till hemmet. Kvinnan tar större ansvar för barnen och hemmet, men det betyder inte att mannen bara kommer hem och lägger sig på soffan med en öl. En fördelad arbetsbörda mellan föräldrarna är inte samma sak som exakt 50/50 på alla uppgifter.

Vi själva är ett bra exempel på detta. Min fru jobbar deltid och sköter det mesta kring mat, barn och städning. Jag stör för 80% av hushållets inkomst. Märker tydligt att vi har en mycket lugn och trevlig närvaro när hon får ta hand om hemmet, och jag ser till att sköta allting runtomkring. Hon ska kunna lita på räkningar betalas, husets tekniska saker fungerar, gräsmattan klipps, uppfarten skottas, bilen servas. Jag kan lita på att maten står redo 17:30.

Jag har ingen vän där föräldrarna jobbar 100% båda två där de inte är allmänt olyckliga, stressade, irriterade på varandra.

Men javisst, jag är väl en ond man som med förtryck tvingat in kvinnan i denna roll.
Citera
2023-09-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Läsförståelsen funkar bra, förstår te.x att du beskyller offrena i denna situation. Som vuxen ska man kunna bete sig mer vuxet gentemot barn tycker jag, oavsett om dom fnissat eller inte, det har inget med saken att göra.

Ni är roliga, hade det varit två invandrarkillar i Adidas och en blond tant hade det låtit annorlunda.
Offret här i betydelsen lidit skada torde väl vara kvinnan efter att killarna gjorde en Karen-video och la upp på youtube? Visserligen självförvållat till stor del, men tror knappast hon tog deras boll och började förolämpa dem utan tidigare provokation. Isf är hon psyksjuk/missbrukare och återigen ett offer.
Citera
2023-09-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Ni är roliga, hade det varit två invandrarkillar i Adidas och en blond tant hade det låtit annorlunda.
Offret här i betydelsen lidit skada torde väl vara kvinnan efter att killarna gjorde en Karen-video och la upp på youtube? Visserligen självförvållat till stor del, men tror knappast hon tog deras boll och började förolämpa dem utan tidigare provokation. Isf är hon psyksjuk/missbrukare och återigen ett offer.
Aa du har inte kött på benen så du ska komma med påhittat skitsnack, snyggt. Citera gärna ett inlägg på Flashback jag gjort där jag hatar på invandrare, idiot.

Så att om man beter sig som en idiot är man offer för att andra inte kommer gilla det? Gulligt.

Men vad får dig att tro att killarna skulle förolämpa henne utan tidigare provokation från henne? Du inser att du hycklar just nu va? Då menar du att killarna är offrena då för den som förolämpar först utan tidigare provokation blir automatiskt offret i situationen då dom har andra problem? Eller det tankesättet kanske du bara applicerar på kvinnan?

Ni i extremvänstern är roliga, hade kvinnan vart en gubbe hade det låtit helt annorlunda men ni ser ju inte kvinnor som myndiga personer som får ta ansvar för sina handlingar tyvärr.
Citera
2023-09-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har nu fått höra vad som ska ha hänt, innan Charlotte Woon fick sitt utbrott förevigat på Östermalms IP. Woon hade promenerat in på idrottsplatsen med sin hund en bit bort från där killarna spelade boll. Och killarna hade två bollar med sig till idrottsanläggningen.

Den ena bollen låg vid killarnas jackor, en bit bort. Woon går fram utan att tveka, och tar basketbollen under armen och går därifrån. En av killarna ropar då till Woon att det är deras boll, och att de vill få tillbaka den.

Woon kastar då bollen aggressivt och mycket hårt emot killen, som ändå fångar bollen och lägger ner den på marken igen.

Några minuter senare, ser de Woon igen - med samma boll som killarna ville ha tillbaka. Det var då killen började filma.

Varför ska killarna behöva hålla med främmande människors hundleksaker? Varför är det killarna som påstås vara snåla, när det egentligen är Woon som är alldeles för snål för att köpa egna hundleksaker?

Woon misstänks använda amfetamin och även receptbelagda läkemedel som är narkotikaklassade. Hon har genomgått en smutsig och mycket infekterad separation. Och hon mellanlandar nu i en liten etta sedan ett drygt år tillbaka. Livet är väl inte riktigt på topp. Charlotte Woon är knappast kung i baren just nu.
Dras en hel del ladd också.
Citera
2023-09-07, 10:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Så är det. De lyckligaste relationerna är de med klassisk kärnfamilj. En man som jobbar, en kvinna som jobbar deltid (eller inte alls, tyvärr dock orealistiskt ekonomiskt i dagens Sverige) med närhet till hemmet. Kvinnan tar större ansvar för barnen och hemmet, men det betyder inte att mannen bara kommer hem och lägger sig på soffan med en öl. En fördelad arbetsbörda mellan föräldrarna är inte samma sak som exakt 50/50 på alla uppgifter.

Vi själva är ett bra exempel på detta. Min fru jobbar deltid och sköter det mesta kring mat, barn och städning. Jag stör för 80% av hushållets inkomst. Märker tydligt att vi har en mycket lugn och trevlig närvaro när hon får ta hand om hemmet, och jag ser till att sköta allting runtomkring. Hon ska kunna lita på räkningar betalas, husets tekniska saker fungerar, gräsmattan klipps, uppfarten skottas, bilen servas. Jag kan lita på att maten står redo 17:30.

Jag har ingen vän där föräldrarna jobbar 100% båda två där de inte är allmänt olyckliga, stressade, irriterade på varandra.

Men javisst, jag är väl en ond man som med förtryck tvingat in kvinnan i denna roll.
Bra inlägg.

Instämmer helt. Familjer där all tid går åt till att lämna skrikiga barn på dagis, jobba hela dagen, hämta skrikiga barn på dagis, inte ha tid att laga mat, leder bara till en enorm stress där inte minst kvinnor går in i väggen eftersom de försöker kombinera ett heltidsarbete med att vara mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in