2023-09-07, 08:46
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag gissar på att drevkulturen kommer från att samhällets normer. Man ska vara så fin och rak i kanterna att man direkt springer på och hotar och hatar de som inte kan, som ett slags upplopp.

Tänker på kvinnan som skämtade om aids i Afrika, satte sig på ett plan och hade livet förstört för sig när hon landade. Såg en dokumentär om det och det påvisar ju hur skeva dreven är.

Jag känner varken henne eller ungdomarna, men av det jag hört verkar hon vara den felande parten. Men frågan om straffet är i paritet kvarstår.
Citera
2023-09-07, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Om nån tvivlar på att landet är fullt av idioter, så är det bara titta på de i tråden som försvarar beteendet. Större idioter än kvinnan som förstår bättre, och inte försvarar sitt beteende.

SvT gjorde det också. Det handlar om klasstillhörighet. Hade det handlat om en pundare hade 99,9% tyckt att hen fick vad hen förtjänade.

Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
33 kvadratmeter hyresrätt på Rindövägen är inte en dyr bostad.

500.000:- men grejen är att den inte går att belåna.
Citera
2023-09-07, 08:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har nu fått höra vad som ska ha hänt, innan Charlotte Woon fick sitt utbrott förevigat på Östermalms IP. Woon hade promenerat in på idrottsplatsen med sin hund en bit bort från där killarna spelade boll. Och killarna hade två bollar med sig till idrottsanläggningen.

Den ena bollen låg vid killarnas jackor, en bit bort. Woon går fram utan att tveka, och tar basketbollen under armen och går därifrån. En av killarna ropar då till Woon att det är deras boll, och att de vill få tillbaka den.

Woon kastar då bollen aggressivt och mycket hårt emot killen, som ändå fångar bollen och lägger ner den på marken igen.

Några minuter senare, ser de Woon igen - med samma boll som killarna ville ha tillbaka. Det var då killen började filma.

Varför ska killarna behöva hålla med främmande människors hundleksaker? Varför är det killarna som påstås vara snåla, när det egentligen är Woon som är alldeles för snål för att köpa egna hundleksaker?

Woon misstänks använda amfetamin och även receptbelagda läkemedel som är narkotikaklassade. Hon har genomgått en smutsig och mycket infekterad separation. Och hon mellanlandar nu i en liten etta sedan ett drygt år tillbaka. Livet är väl inte riktigt på topp. Charlotte Woon är knappast kung i baren just nu.

Gissar på benzo, jag har sett liknande märklig kleptomani kombinerad med aggression förut hos en benzotorsk.
Citera
2023-09-07, 08:50
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Mattias Flink hade bara en dålig dag.
Det hade nog damen ifråga också. Hon tog dock inte med sig automatkarbinen.

Måste inträffa tusentals smådispyter som denna varje dag. Att SVT ens tar upp detta visar på hur dåliga de är.
Citera
2023-09-07, 08:53
Medlem
TotalWars avatar
Kort efter händelsen:

# Charlotte kan inte sova
# Charlotte kan inte äta
# Charlotte vågar inte svara i telefon
# Charlotte har blivit paranoid.

- Det här kommer att förfölja mig för evigt, säger hon i Aktuellt.
Citera
2023-09-07, 08:57
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tyvärr kommer hon bara cementera det här ännu mer i folks minne nu när hon medverkar i media och ger klippet ännu mer uppmärksamhet. Hon tror kanske att folk kommer ha sympati för henne, men så fungerar det tyvärr inte idag. Oftast är det bara sämre att gå ut i media, speciellt med tanke på hur ensidig konflikten framstår som i klippet i fråga.

Gissar att det inte är första gången hon beter sig sådär mot främlingar ute i samhället, men att det är först nu det får kännbara konsekvenser för henne.

Nu när hon blivit rikskändis kanske någon man hör av sig och bjuder ut henne på dejt.

Kanske en man hon saknar?

Så levde de lyckliga i alla sina dagar.

Sagan slut.
Citera
2023-09-07, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har nu fått höra vad som ska ha hänt, innan Charlotte Woon fick sitt utbrott förevigat på Östermalms IP. Woon hade promenerat in på idrottsplatsen med sin hund en bit bort från där killarna spelade boll. Och killarna hade två bollar med sig till idrottsanläggningen.

Den ena bollen låg vid killarnas jackor, en bit bort. Woon går fram utan att tveka, och tar basketbollen under armen och går därifrån. En av killarna ropar då till Woon att det är deras boll, och att de vill få tillbaka den.

Woon kastar då bollen aggressivt och mycket hårt emot killen, som ändå fångar bollen och lägger ner den på marken igen.

Några minuter senare, ser de Woon igen - med samma boll som killarna ville ha tillbaka. Det var då killen började filma.

Varför ska killarna behöva hålla med främmande människors hundleksaker? Varför är det killarna som påstås vara snåla, när det egentligen är Woon som är alldeles för snål för att köpa egna hundleksaker?

Woon misstänks använda amfetamin och även receptbelagda läkemedel som är narkotikaklassade. Hon har genomgått en smutsig och mycket infekterad separation. Och hon mellanlandar nu i en liten etta sedan ett drygt år tillbaka. Livet är väl inte riktigt på topp. Charlotte Woon är knappast kung i baren just nu.

Låter def som ett troligt händelsescenario. Vetifan vad gäller självmedicineringen dock, lutar mer åt att hon blivit halvknäpp. Kanske inte så konstigt om det föregåtts av en knasig separation. Hon är grafisk designer, under Covid var det jäkligt dåligt med jobb på den fronten. Kort på cash i kombo med smutsig skilsmässa kan få vem som helst att tappa fotfästet.

Många bäckar små som lett fram till att urflippningen. Finns absolut INGEN ursäkt för att bete sig på det sätt hon gjorde oavsett hur livet tett sig för henne innan detta, det är endast en förklaring till knaseriet. Hon är skyldig grabbarna en fet ursäkt. Hoppas att hon tar tag i sig själv och får den hjälp hon uppenbart är i stort behov av.

Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Kort efter händelsen:

# Charlotte kan inte äta

Frågan är vartifrån hon ens fick idén till att sätta sig i TV efter att ha gjort bort sig kapitalt? Gör man det så ber man avbön, inte grinar och tycker synd om sig själv. Personligen hade jag tagit en lång välbehövlig semester och lämnat landet en månad, skippat läsa på SoMe och låtit vinden blåsa över.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-09-07 kl. 09:11.
Citera
2023-09-07, 09:04
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Kort efter händelsen:

# Charlotte kan inte äta

# Charlotte kan ändå, trots att hon är paranoid och inte vågar prata i telefon, ställa upp på intervjuer i riks-TV och analysera situationen bara någon dag efter att det hänt. Det tyder snarare på att hon vill utnyttja sin korta tid i rampljuset. Om det hon varit med om nu är så traumatiskt, så borde det rimligen kräva både tid och terapi innan insikterna faller på plats.
Citera
2023-09-07, 09:06
Medlem
Jag gissar på att vi har att göra med en bitter kvinna med åtminstone en obehandlad mental störning. Kanske nått åldern där hon inte längre kan få barn, och har inga själv. Blev hon nyligen dumpad av sin man, tvingats nedgradera sitt liv och inse att livet är inte så kul som ensam kvinna med låg lön?

Önskar henne all olycka jag kan, och hon nu är bränd för evigt. Tyvärr som kvinna kan hon räkna med viss empati från flera håll.
Citera
2023-09-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
500.000:- men grejen är att den inte går att belåna.

Hahahaha, vilken planet bor du på? Vem f-n skulle betala 500k för en hyresrätt på Rindögatan på 33 kvm?!

CW har bytt till sig lägenheten. Do your homework.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-09-07 kl. 09:11.
Citera
2023-09-07, 09:12
Medlem
Skywipers avatar
Händelsen i sig är är väl inte överdrivet intressant. Det som däremot ÄR intressant skulle vara varför riksmedia och SVT väljer att ta upp denna händelse och använda våra skattepengar till en sådan usel ickenyhet. Det skulle jag vilja veta bakgrunden till.

Dessutom undrar jag vad Kjell Bergqvist hade tyckt om snyftisen och lågvattenmärket av Woon i SVT, importerad kinesisk skvallerkärring kanske?

https://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA
Senast redigerad av Skywiper 2023-09-07 kl. 09:15.
Citera
2023-09-07, 09:13
Medlem
Gissar att det är keps och solglasögon som gäller ett tag framöver för Charlotte under hundpromenaderna. Kanske även lösskägg?

Finns f.ö. redan material till en hel långfilm om Charlotte. Eller TV-serie.

”En kvinna som heter Charlotte”. Blir säkert en succé
Senast redigerad av termometern 2023-09-07 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in