2023-09-01, 18:31
Medlem
SilverSurfer4000s avatar
Fan.

Fick tyvärr ett galet återfall efter en sommar fylld av lättja, pådrivet av deprimerande väder.
Mycket inomhussittande med familjen. Efter att ha druckit oavbrutet i nästan 50 dagar sökte jag upp beroendeklinik (AVB Malmö - mycket bra och jag rekommenderar dem varmt). Familjen vet ingenting just nu, jag skäms och tycker det är så jävla jobbigt.

Har konsumerat öl, vin och punsch i ett jämnt tempo under sommaren, men börgade få magont. Kräktes också efter lunch. Nåja, är på rätt spår nu iaf. Jag vill inte dricka mer och behöver nog ta upp nya rutiner och intressen. Kanske ta upp lite handbollsträning igen, med gubblag. Kan ha spelat in också att min chefstjänst gjordes om och jag valde då att lämna företaget. Träffade dock på många andra i betydligt värre situationer, det känns som att detta iaf var en sista varningsignal.
Citera
2023-09-02, 10:05
Medlem
Nästa två veckor nykter nu. Ångesten är stark och känner mig nedstämd.

Är det värt att ta lite benso?

Tränar, äter bra och sover bra, finns det mer saker man kan göra för att ångesten ska försvinna?
Citera
2023-09-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitthaka
Nästa två veckor nykter nu. Ångesten är stark och känner mig nedstämd.

Är det värt att ta lite benso?

Tränar, äter bra och sover bra, finns det mer saker man kan göra för att ångesten ska försvinna?
Jag har alltid undrat, ur en alkoholist perspektiv, varför röker du inte weed eller hasch? Nej du ska inte ta en benso du ska röka en joint istället, du ska komma så långt ner i skalan av tuffa/jobbiga avtändningar.

Jag mådde mycket dåligt för 10 år sedan, rökat hjälpte mig. Ett missbruk är aldrig bra men cannabis är enkelt att bryta när du kommit tilräckligt långt ifrån alkoholen.

En sak till, innan du tar din benso, om möjligt försök få i dig så mycket mat och vätska du kan. Kolla om det känns bättre.
Citera
2023-09-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurfer4000
Fan.

Fick tyvärr ett galet återfall efter en sommar fylld av lättja, pådrivet av deprimerande väder.
Mycket inomhussittande med familjen. Efter att ha druckit oavbrutet i nästan 50 dagar sökte jag upp beroendeklinik (AVB Malmö - mycket bra och jag rekommenderar dem varmt). Familjen vet ingenting just nu, jag skäms och tycker det är så jävla jobbigt.

Har konsumerat öl, vin och punsch i ett jämnt tempo under sommaren, men börgade få magont. Kräktes också efter lunch. Nåja, är på rätt spår nu iaf. Jag vill inte dricka mer och behöver nog ta upp nya rutiner och intressen. Kanske ta upp lite handbollsträning igen, med gubblag. Kan ha spelat in också att min chefstjänst gjordes om och jag valde då att lämna företaget. Träffade dock på många andra i betydligt värre situationer, det känns som att detta iaf var en sista varningsignal.

Bra av dig att du har insett att du behöver göra en förändring och att du har tagit hjälp. En hobby låter som en bra idè så att du aktiverar dig. Kämpa på!
Citera
2023-09-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Jag har alltid undrat, ur en alkoholist perspektiv, varför röker du inte weed eller hasch? Nej du ska inte ta en benso du ska röka en joint istället, du ska komma så långt ner i skalan av tuffa/jobbiga avtändningar.

Jag mådde mycket dåligt för 10 år sedan, rökat hjälpte mig. Ett missbruk är aldrig bra men cannabis är enkelt att bryta när du kommit tilräckligt långt ifrån alkoholen.

En sak till, innan du tar din benso, om möjligt försök få i dig så mycket mat och vätska du kan. Kolla om det känns bättre.

Har tänkt tanken, men är rädd för att få psykos av det, vet att andra fått det men de har väl hållit på ett tag.
Citera
2023-09-02, 10:53
Medlem
Citat:
Har tänkt tanken, men är rädd för att få psykos av det, vet att andra fått det men de har väl hållit på ett tag.
Har du haft psykos förut? Du ska inte röka så mycket, du ska röka minimalt, du ska verkligen känna dig fram när du använder det i syfte för att klippa de dåliga måendet.
Jag menar liksom 1 gram = 5-10 jointar. Du vet det tar också några dagar för att kroppen ska bli van med det konstanta flödet av Thc. Du ska inte röka en monster 0.5a direkt.

Du ska se det långvarigt. Det är något du gör tills du tröttnar på rökandet. När du rökt några år och byggt upp livet någorlunda bra, då kommer du inse att:

”cannabisen sinkar mig, jag lever bra men jag kan inte vara så driftig som jag vill vara” och det är här du slutar med cannabisen som kommer vara mycket enklare, speciellt med hobbies som träning osv som du redan har.

Antingen det eller låt bli benzon, för benzo är en jävligt tung drog med vännen. Vill du sitta på NA och tänka på hur skönt de hade vart med lite dopamin.
Citera
2023-09-02, 16:13
Medlem
SilverSurfer4000s avatar
Citat:
Bra av dig att du har insett att du behöver göra en förändring och att du har tagit hjälp. En hobby låter som en bra idè så att du aktiverar dig. Kämpa på!

Tack! Ja nu behöver jag fokusera på de bra sakerna. Har haft hyfsad ångest, ex vis när barnen undrade vad jag gjorde då jag stod och pissade i diskhon för jag orkade inte gå till toaletten...
Citera
2023-09-04, 17:46
Medlem
Ungefär två veckor utan alkohol. Ångesten är hemsk. Hur länge kommer ångesten hålla i tror ni?
Citera
2023-09-05, 00:48
Medlem
Snart gått ett helt år nyktert.
Ångesten under bruk och efter har varit hemsk. Har genomlidit enorma panik/ångest attacker som äntligen verkar ha släppt. Min teori är att det tog en jävla tid för GABA receptorer och hjärnan att bearbeta det man undvikit och att återhämta sig.

Men här står man som en kung och ett år snart avklarat. Träningen har aldrig gått bättre och formen är på topp.

Ångesten är under kontroll och ser framemot framtiden där man själv är i kontroll.
Citera
2023-09-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-light
Snart gått ett helt år nyktert.
Ångesten under bruk och efter har varit hemsk. Har genomlidit enorma panik/ångest attacker som äntligen verkar ha släppt. Min teori är att det tog en jävla tid för GABA receptorer och hjärnan att bearbeta det man undvikit och att återhämta sig.

Men här står man som en kung och ett år snart avklarat. Träningen har aldrig gått bättre och formen är på topp.

Ångesten är under kontroll och ser framemot framtiden där man själv är i kontroll.

Starkt jobbat! Hur bar du dig åt för att ta dig igenom ångesten och hur lång tid tog det innan ångesten försvann?
Citera
2023-09-05, 19:51
Medlem
butangass avatar
Bra kämpat Blue-Light!

Jag började dricka igen efter mitt år, men fan ångrar det nu, supit nästan dagligen under hela semestern.

Nu på banan sedan helgen men psyket har väl tagit lite stryk, dock inte lika illa som förra gången då jag stod utan jobb och hade problem med lägenhet och polis... Fyfan där vill jag inte hamna igen.
Citera
2023-09-05, 20:19
Medlem
Jesusmarychains avatar
48 kvällen som nykter, och känner stor stolthet.
Lite uttråkad och pajjig emellanåt, men att vakna nykter på morgonen är en lycka jag inte känt på många år. Tar väl lika många dagar innan hjärnan är fullt återställd, men så skönt att känna sig klar med skiten. Vilket jävla gift det är, och vad snabbt det kan gå utför utan att man ens är medveten om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in