Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Druid-lägret är spelets första "quest hub". Jag vet inte vad konsekvenserna av att rensa goblin-lägret innan är, men en hel del information om vad man ska göra i goblin-lägret och varför finns i Druid-lägret. Såvida du nu inte allierade dig med Goblin-lägret, har aldrig testat den vägen än.
Jag skulle säga att spelet är ganska välbalanserat vad gäller level, snarare så att det tippar åt att du kommer vara någon eller några level över dina motståndare, så om du råkar ut för motsatsen har du förmodligen missat en hel del.
Jag vet inte vilka slavers du menar, Druegars i fortet i underdark? Har du kommit så långt har du missat ganska mycket.
Har du hämtat upp alla companions första zonen än?
Förstår! Då går jag och besöker druiderna.
Det var vid någon strand norr om ett wizard-torn som det fanns några slavhandlare som letade efter några förrymda slavar eller något. Som paladin kan jag så klart inte låta det pågå, så var bara att börja slåss mot dem, men det var en brutal fight
De reste undeads och grejer, och det kan ju Shadowheart ta hand om genom turn undead, men utöver det var det ett gäng level 6-fiender också som sköt på en ovanifrån.
Wizard-tornet var kul att lista ut dock. Fighten i slutet kändes också något för hög för min level, men den gick i alla fall, även om två av mina gubbar KOades i striden.