2023-09-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Är det värt att loota allt? Jag är fortfarande i början och det mesta är ren skit. Känns som att det enda intressanta är Scrolls som lör min wizard spells, amuletter, ingredienser till potions och saker som säljer för mycket guld. Hittar något vapen då och då att uppgradera till men det är inte ofta.

Känns som att man kan låta typ 60% av allt man hittar på marken vara så att man inte fyller sina väskor till bristningsgränsen?

Nu vet jag inte exakt hur det funkar på PS5, men på PC kan du högerklicka på en eller flera saker i din inventory och välja "Send to camp".
Då dyker det upp i en kista i ditt camp som är (Vad jag vet) oändligt stor.
Sen om du vill tömma kistan så får du stå vid en vendor, teleporta till campet, ta ut så mycket du kan, teleportera ut ur campet och sälj. Efter att vendorn har slut på pengar kan du bara ta en longrest så fylls deras pengar på igen!
Citera
2023-09-05, 09:42
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerbert
Är detta spel värt att införskaffa?

Jag köpte spelet och refundade det, gav det en till chans och köpte det igår och spelade lite, spelat idag också men stängde av det nyss.

Skulle vänta på discount, det är inte så bra som hypen säger.
Citera
2023-09-05, 10:02
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Jag köpte spelet och refundade det, gav det en till chans och köpte det igår och spelade lite, spelat idag också men stängde av det nyss.

Jag håller inte med. Jag tycker att det är värt varenda krona, förutsatt att man tycker om genren.
Citera
2023-09-05, 10:10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax

Gillar du cRPGs överlag eller är genren inget för dig generellt? Vad tycker du om spel som Dragon Age: Origins, Wasteland-serien eller gamla Fallout 1 och 2?
Senast redigerad av Nihenna 2023-09-05 kl. 10:12.
Citera
2023-09-05, 10:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theseeker123
Nu vet jag inte exakt hur det funkar på PS5, men på PC kan du högerklicka på en eller flera saker i din inventory och välja "Send to camp".
Då dyker det upp i en kista i ditt camp som är (Vad jag vet) oändligt stor.
Sen om du vill tömma kistan så får du stå vid en vendor, teleporta till campet, ta ut så mycket du kan, teleportera ut ur campet och sälj. Efter att vendorn har slut på pengar kan du bara ta en longrest så fylls deras pengar på igen!
Jo, jag kan trycka på R2 för att markera saker i väskan och sen fyrkant>mark as wares. Just nu skickar jag bara ingredienser till lägret, och springer runt med skräp i väntan på att få komma till någon vendor och sälja av sig.

Det är mer att det är så rörigt att hålla reda på saker i väskorna, för de är verkligen överfyllda, men jag vet inte om att skicka allt till lägrets kista och sedan plocka ut det i efterhand är så smidigt heller. DOCK! Om jag markerar saker som skräp och sedan skickar de till lägret, och sedan skulle plocka upp därifrån, skulle de fortfarande ha kvar sin "wares"-markering? Då är det iaf hyfsat enkelt att plocka ur kistan.
Citera
2023-09-05, 10:28
Medlem
Citat:
Jo, jag kan trycka på R2 för att markera saker i väskan och sen fyrkant>mark as wares. Just nu skickar jag bara ingredienser till lägret, och springer runt med skräp i väntan på att få komma till någon vendor och sälja av sig.

Det är mer att det är så rörigt att hålla reda på saker i väskorna, för de är verkligen överfyllda, men jag vet inte om att skicka allt till lägrets kista och sedan plocka ut det i efterhand är så smidigt heller. DOCK! Om jag markerar saker som skräp och sedan skickar de till lägret, och sedan skulle plocka upp därifrån, skulle de fortfarande ha kvar sin "wares"-markering? Då är det iaf hyfsat enkelt att plocka ur kistan.

Bra frågar, har inte använt mig av funktionen gällande wares.
Själv sorterar jag alltid efter vikt > Skickar det tyngsta till campen sen sorterar jag på type, så blir det lätt att få en överblick av vad du har.
Nu vet jag inte vart du är i spelet och vilka val du gjort, men det finns vendors på flertalet platser och du kan även fixa så du har en vendor tillfälligt i ditt camp
Citera
2023-09-05, 10:36
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Gillar du cRPGs överlag eller är genren inget för dig generellt? Vad tycker du om spel som Dragon Age: Origins, Wasteland-serien eller gamla Fallout 1 och 2?

Har spelat dragon age men vet inte vilket av dom, wasteland har jag bara spelat 3an lite, inget av fallout 1-2
Har spelat turn based rpg förut.
Gillar disco elysium
Citera
2023-09-05, 10:40
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theseeker123
Bra frågar, har inte använt mig av funktionen gällande wares.
Själv sorterar jag alltid efter vikt > Skickar det tyngsta till campen sen sorterar jag på type, så blir det lätt att få en överblick av vad du har.
Nu vet jag inte vart du är i spelet och vilka val du gjort, men det finns vendors på flertalet platser och du kan även fixa så du har en vendor tillfälligt i ditt camp
Aha! Jag vet inte riktigt vad vikt gör i detta, det bruakr vara så olika. Vissa spel låter en ju springa runt med hur mycket som helst upp till en viss gräns, men detta spelet känns som att det mycket väl kan påverka hur långt man kan springa i strid?

Jag är inte långt alls. Som tidigare nämnt har jag inte ens kommitt ill druid-lägret än, utan är nere i underjorden efter goblin-tempelt och ränner Men jag ska strax till druiderna, och där har jag hört att man kan sälja grejer. Så då kommer in stackars väska tömmas med typ 90%...
Citera
2023-09-05, 12:31
Moderator
^Eazs avatar
Speedrun är nere på drygt 4 minuter nu

https://www.dexerto.com/baldurs-gate/baldurs-gate-3-speedrunner-sets-new-record-by-stuffing-shadowhearts-corpse-in-a-box-2277137/
Citera
2023-09-05, 13:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Mm precis det stället ja. Ok, då går jag tillbaka till druiderna och börjar questa!

Ang kompanjonen man riskerar döda, kan det tänkas vara
i goblin-lägret? Han har jag räddat, och skickat iväg till druid-lägret.

Nej faktiskt inte, däremot så kommer valet att göra globlin camp före druid att ha stora konsekvenser vad gäller druid circle qusten för dig.
Jag tänkte på
Citera
2023-09-05, 14:48
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej faktiskt inte, däremot så kommer valet att göra globlin camp före druid att ha stora konsekvenser vad gäller druid circle qusten för dig.
Jag tänkte på
Ajaj! men samtidigt är det det som gör dessa spel så roliga, att ens val verkligen spelar roll. Nåväl, vi får se vad som händer, och de där namnen säger mig ingenting än
Citera
2023-09-05, 15:19
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ajaj! men samtidigt är det det som gör dessa spel så roliga, att ens val verkligen spelar roll. Nåväl, vi får se vad som händer, och de där namnen säger mig ingenting än

Ja så är det ju, just detta är en väg jag aldrig testat så vet inte exakt vad som händer,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in