2020-07-20, 23:17
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Jag håller nog inte med. Jag kollade videon och jag tycker nog att det ser ut som skapligt bra uppdatering av BG till nutida förhållanden. Det kan bli bra tror jag.

Fast det är ju ingen uppdatering. De gamla spelen var inte turn-based. Jag vidhåller att man skulle tagit inspiration från PoE istället.
Citera
2020-07-29, 15:14
Medlem
Darwins avatar
Jag hoppas att man får möjligheten att sätta ihop helt dysfunktionella partyn.

Det var ju jättekul i de första spelen att ta med karaktärer som hatar varandra och grälar och börjar slåss hela tiden!
Citera
2020-07-29, 15:53
Medlem
JoakimBalls avatar
Detta såg skittrist ut.
* Hatar cut-scenes spam!
* Segt gameplay
* Fin grafik men såg rörigt ut.
* Ser inte direkt ut som det är baserat på DnD.
* trist.
Citera
2020-07-29, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Detta såg skittrist ut.
* Hatar cut-scenes spam!
* Segt gameplay
* Fin grafik men såg rörigt ut.
* Ser inte direkt ut som det är baserat på DnD.
* trist.

Det är helt rätt. Larian har inget med D&D och Baldurs Gate att göra. Detta är ett Divinity-spel i grund och botten med ett BG tema.

Jag kommer inte spela detta. Grymt besviken.
Citera
2020-10-01, 14:50
Medlem
Tänkte höra om nån hunnit testa spelet än?
Citera
2020-10-02, 11:11
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoljvind
Tänkte höra om nån hunnit testa spelet än?

Early access startar den sjätte om det går som planerat. Svårt att testa innan det.
Citera
2020-10-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Early access startar den sjätte om det går som planerat. Svårt att testa innan det.

Ok läste nånstans att det var den 30 det skulle lanseras men kanske blev framskjutet?
Citera
2020-10-06, 21:31
Medlem
liddens avatar
Early access har öppnat, 59,99 euro på Steam. Jag väntar och ser vad det får för mottagande innan jag bestämmer mig.
Citera
2020-10-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Early access har öppnat, 59,99 euro på Steam. Jag väntar och ser vad det får för mottagande innan jag bestämmer mig.

Var det inte den fulla versionen? Vad är skillnaden? För jag hittar inget officiellt release-datum.
Citera
2020-10-07, 00:29
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Var det inte den fulla versionen? Vad är skillnaden? För jag hittar inget officiellt release-datum.

Spelet utvecklas fortfarande så allt innehåll finns inte än. Från Steam:
Citat:
Note: This Early Access game is not complete and may or may not change further. If you are not excited to play this game in its current state, then you should wait to see if the game progresses further in development.

Edit: Du betalar för fulla versionen, men allt finns inte tillgängligt än. Inget datum finns eftersom de inte vet hur lång tid det kommer ta.
Senast redigerad av lidden 2020-10-07 kl. 00:32.
Citera
2020-10-07, 08:30
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Det blir ju den fulla versionen allt efterhand. Priset lär inte ändra sig så vill man börja kolla lite på ett ofärdigt spel är det bara att köpa vilket jag gjort men ej testat ännu. Lägga ut pengar nu eller vänta spelar inte så stor roll, det är ett spel jag skulle köpt nästan oberoende av recentiorer. Jag kommer att testa lite någon gång men sedan blir det att vänta tills det uppdateras till slutlig produkt för seriös genomspelning.
Citera
2020-10-09, 17:26
Medlem
Embas avatar
Någon som har hunnit lirat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in