Citat:
Ursprungligen postat av
TageBanan
Frågan är då om man medvetet lagt upp spelet så för att kunna ordna med expansioner osv?
Tror snarare att det handlar om att man velat göra själva staden Baldur's Gate till en
grand finale. Dessutom var det ju ett liknande upplägg i Baldur's Gate (originalspelet), och man har nog sneglat på det upplägget. Tycker dock inte det funkar så bra när man har så hög ambition med alla följeslagares personliga quests osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Djoonas
Helt rätt, tycker många missat detta i sina hyllningar. Sista akten är snudd på plågsamt seg, med många "meningslösa" strider på +1h när det redan är level-cap?
Akt 1 & 2 9/10
Akt 3 6/10
Tycker nog ändå att det är mer ett missat tillfälle att göra något otroligt bra, än att det skulle vara direkt dåligt.
Jag håller med om att level capen är ett problem - inte för att jag nödvändigtvis vill ha en kraftfullare karaktär och göra coolare grejer, utan därför att motivationen faktiskt sjunker en hel del när EP inte längre spelar någon roll. Det hade kunnat gå att undvika om man inte öst på med för mycket innehåll från början, och på så sätt låta upplevlingen gå långsammare. Å andra sidan antar jag att man måste balansera det så att man inte måste göra exakt allt för att hänga med i level. Svårt!