2023-09-01, 23:37
Medlem
Den krulliga totten var rätt omogen, men tror det kommer kunna lösa sig för honom. Han får väl börja jobba som simlärare på något badhus när han blir äldre och kanske träffar någon simtjej där. Tjejen kommer nog få på näsan några gånger om hon vill dejta äldre killar och kanske lite farligare sådana som kan dra med henne på något "coolt". Så trots att man inte kan tro det kanske så tror jag att hon kan få det lite svårare än vad krulltotten får.
Citera
2023-09-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han släpade dit sig själv, troligen med sina föräldrars godkännande då han är omyndig.
Hon hade också ADHD, det är ingen ursäkt. Om ingen erbjuder sig att ta hela notan, så delar man. Man kräver inte att bli bjuden. Bra om han lär sig det förr, än senare.

Jag gillar krulltottar, så det var inget öknamn.

Har inget intresse av att bete mig som en man, jag är en sån där könsförnekare som inte tror att man kan byta kön efter humör.

Du är konstig.
Att kalla folk för konstiga är vanlig härskarteknik bland svagbegåvade.

SVT upprätthåller stereotypiska könsroller. Omyndiga människor har sällan en inkomst och det är väldigt konstigt att de ska framställa killar på 16-år som dåliga dater genom notan. Saken är att 16-17 åringar inte går på exklusiva restauranger och dejtar och vad de gör är uppmuntrar till prostitution och kriminalitet genom att köra ett koncept som om det vore 1950.

Givetvis ska SVT endast visa att var och en betalar för sig själv. De har för fan inte arbeten eller något annat generellt mer än studiebidrag och det saknas rimligt skäl till att någon anses ha högre studiemedel än den andra och därmed bör betala. Att män betalat mer förr beror på hur sjukt lite kvinnor fått i förhållande till män och att kvinnor misshandlats ekonomiskt förutom ojämlika lönevillkor. SVT bör snarare uppvisa en bild av att tjejer/kvinnor anses ha samma inkomster och inte att de ska leva i beroendeställning till män.

Sjukt äckligt att se SVT komma med nota till människor utan inkomst för att visa att ska du dejta och göra ett bra intryck betalar du för den andra även om du är pank. Man bör minnas att prostitutionen bland pojkar inte är obefintlig utan den grupp där det hela tiden ökat mest. Om pojkarna utan inkomst inte sålt sig eller begått brott måste det vara deras föräldrar som betalar och det lämnar killar från fattigare förhållanden till att mörka att de säljer sig ibland till något äckel eller att de begått brott för att kunna "ta någon med storm" (uppvakta genom en mycket högre standard än vad de har ekonomisk möjlighet till).
Citera
2023-09-03, 08:18
Medlem
Isnatts avatar
Jag gissar att priserna i menyn är anpassade till ungdomarna, så kostar nog inte mer än ett mål på mcdonalds. Typ dryck 10:-. rätterna 45:-. Det är ju teveinspelning.
Knappast att rätterna ligger på 300:-.
Citera
2023-09-04, 20:40
Medlem
tjallepetters avatar
Värdelöst med den här teens skiten.

Det är så oseriöst.

Tillbaka till originalet genast!
Citera
2023-09-05, 13:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Danny Saucedo från wish trodde jag inte skulle tacka nej till fortsatt dejtande. Tänkte att även om han inte gillade tjejen så skulle han fortsätta för att få löpa hela dejt-linan ut för att se hur det är att hålla på med dejtande.

Medea var väldigt söt och säkert kul att hänga med.
Hon var ju så jävla pinsam. Åh vad spännande och quirky med en tjej som gillar skräck, blod och nästan säkert seriemördare. Så nytt och unikt. Spännande.
Citera
2023-09-05, 13:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tycker han är jättefin, hans varma fina omtänksamma personlighet får honom att bli ännu vackrare än han redan är.
Bra Big Daddy-energi från Daniel i baren alltså. Innerst inne så vill typ 8/10 snubbar vara så. Han tvekar inte en sekund på vem han är. Helt klart storkuksaura.

Måste säga att FD visade sig vara riktigt jävla mysigt. En del förtjänar helt klart att ha kärlek i sitt liv. Typ han som såg så wierd ut, som aldrig hade varit på date. Han kommer att göra nån tjej jävligt glad en dag.
Citera
2023-09-05, 14:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja den klassiska repliken: "Jag har glömt mitt kort hemma, kan du betala?"
Det kanske är helt jävla okej för tjejen att dela på dejtkostnaderna. Men det gör man inte på första dejten.
Citera
2023-09-05, 15:43
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Värdelöst med den här teens skiten.

Det är så oseriöst.

Tillbaka till originalet genast!

Kul om de blandar istället

Sen e detta väl ändå skådespelare
Den ena jobbar ju på Liseberg

Så tror programmet e 100% skådespel

E väl knappast någon som vill dejta i tv 🤣
Citera
2023-09-05, 23:09
Medlem
Durochmolls avatar
Vad tråkigt med Lo och Agnes. Jag tycker de var så fina tillsammans. Kan det varit avståndet eller hennes OCD som fick Lo att säga nej?

De andra paret var också så söta tillsammans, som sagt personerna bakom programmet är så bra på att matcha.

Är de som sitter i baren skådespelare? Precis som vissa par de brukar zooma in en kort stund i det ”vanliga” Första dejten?

Det hade varit roligt med ett uppföljningsprogram, där man fick se om det är några par som hållit ihop efter en längre tid. Hittade den här artikeln, men har tyvärr inte tillgång. Någon med ”Aftonbladet plus” som vill kopiera?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/abBgA4/forsta-dejten-2023-sa-gick-det-for-deltagarna
Citera
2023-09-06, 00:22
Medlem
Crapmagics avatar
Jag söker en KORT blondin, vad normalt anspråk! 😓

Den där Saga var både snygg och för klippsk för honom baserat på utbildningsval, tjejerna är överlägsna gossarna hittils på det mesta, hon hade dock ett feminist halsband som varnar för ett farligt åsiktspaket, hon var på sin vakt att han ville föra in sin nyckel i låset

Kul att hon förnekade hans carbonara, det är sådana tjejer man vill ha eftersom det gör att man själv kan vara brutalt uppriktig utan att riskera att bli bortdömd

Världens första icke binära lesbiska teens avtäcktes ikväll 😅
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-06 kl. 00:53.
Citera
2023-09-06, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Den krulliga totten var rätt omogen, men tror det kommer kunna lösa sig för honom. Han får väl börja jobba som simlärare på något badhus när han blir äldre och kanske träffar någon simtjej där. Tjejen kommer nog få på näsan några gånger om hon vill dejta äldre killar och kanske lite farligare sådana som kan dra med henne på något "coolt". Så trots att man inte kan tro det kanske så tror jag att hon kan få det lite svårare än vad krulltotten får.

Krulltotten hade ju inte alla hästar hemma.
Citera
2023-09-06, 22:21
Medlem
komolebbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag har läst att priserna är starkt subventionerade. Mer en symbolgrej.
Hoppas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in