Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Han släpade dit sig själv, troligen med sina föräldrars godkännande då han är omyndig.
Hon hade också ADHD, det är ingen ursäkt. Om ingen erbjuder sig att ta hela notan, så delar man. Man kräver inte att bli bjuden. Bra om han lär sig det förr, än senare.
Jag gillar krulltottar, så det var inget öknamn.
Har inget intresse av att bete mig som en man, jag är en sån där könsförnekare som inte tror att man kan byta kön efter humör.
Du är konstig.
Att kalla folk för konstiga är vanlig härskarteknik bland svagbegåvade.
SVT upprätthåller stereotypiska könsroller. Omyndiga människor har sällan en inkomst och det är väldigt konstigt att de ska framställa killar på 16-år som dåliga dater genom notan. Saken är att 16-17 åringar inte går på exklusiva restauranger och dejtar och vad de gör är uppmuntrar till prostitution och kriminalitet genom att köra ett koncept som om det vore 1950.
Givetvis
ska SVT endast visa att var och en betalar för sig själv. De har för fan inte arbeten eller något annat generellt mer än studiebidrag och det saknas rimligt skäl till att någon anses ha högre studiemedel än den andra och därmed bör betala. Att män betalat mer förr beror på hur sjukt lite kvinnor fått i förhållande till män och att kvinnor misshandlats ekonomiskt förutom ojämlika lönevillkor. SVT bör snarare uppvisa en bild av att tjejer/kvinnor anses ha samma inkomster och inte att de ska leva i beroendeställning till män.
Sjukt äckligt att se SVT komma med nota till människor utan inkomst för att visa att
ska du dejta och göra ett bra intryck betalar du för den andra även om du är pank. Man bör minnas att prostitutionen bland pojkar inte är obefintlig utan den grupp där det hela tiden ökat mest. Om pojkarna utan inkomst inte sålt sig eller begått brott måste det vara deras föräldrar som betalar och det lämnar killar från fattigare förhållanden till att mörka att de säljer sig ibland till något äckel eller att de begått brott för att kunna "ta någon med storm" (uppvakta genom en mycket högre standard än vad de har ekonomisk möjlighet till).