2023-09-10, 00:01
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Värdelöst med den här teens skiten.

Det är så oseriöst.

Tillbaka till originalet genast!

Håller med. Dessa gymnasiekids vet inte vad de håller på med mer än sina hormoner och att de tänker på sex 24/7. Dock tyckte jag avsnittet med pappan vars barn gått bort var intressant, sjukt att man kan ha sådan insikt och mognad innan 25-års åldern. Måste nog ha påverkat honom starkt. Själv är man på fel sida av 20 och beter sig som ett barn stundvis.

On topic:
Diskuterade serien med en tjej. Hon hade också reagerat över att deltagarna var konstiga, skumma. Tror att SVT-redaktionen aktivt väljer deltagare utifrån: HBTQI-markör, NPF-diagnos, Fulhetsfaktor. Lite för att skapa drama, men även för att signalera rätt åsikter till det sovande folket. Intressant hur den brittiska förlagan väldigt ofta hade genuina par, i den svenska tappningen är det endast de äldre paren som känns "normala".
Citera
2023-09-11, 06:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Håller med. Dessa gymnasiekids vet inte vad de håller på med mer än sina hormoner och att de tänker på sex 24/7. Dock tyckte jag avsnittet med pappan vars barn gått bort var intressant, sjukt att man kan ha sådan insikt och mognad innan 25-års åldern. Måste nog ha påverkat honom starkt. Själv är man på fel sida av 20 och beter sig som ett barn stundvis.

On topic:
Diskuterade serien med en tjej. Hon hade också reagerat över att deltagarna var konstiga, skumma. Tror att SVT-redaktionen aktivt väljer deltagare utifrån: HBTQI-markör, NPF-diagnos, Fulhetsfaktor. Lite för att skapa drama, men även för att signalera rätt åsikter till det sovande folket. Intressant hur den brittiska förlagan väldigt ofta hade genuina par, i den svenska tappningen är det endast de äldre paren som känns "normala".
Enig. Ju konstigare, desto bättre, tydligen. Som upplagt för mobbning. Inte okej.

Tillbaka till den vuxna versionen, tack.
Citera
2023-09-11, 09:34
Avslutad
Citat:
Tror att SVT-redaktionen aktivt väljer deltagare utifrån: HBTQI-markör, NPF-diagnos, Fulhetsfaktor. Lite för att skapa drama, men även för att signalera rätt åsikter till det sovande folket. Intressant hur den brittiska förlagan väldigt ofta hade genuina par, i den svenska tappningen är det endast de äldre paren som känns "normala".

Precis vad jag också tänkte på. Massiv hjärntvätt av den unga generationen. Å andra sidan är det så många unga som får olika diagnoser idag (och varför då?) så de kan behöva människor som dom kan identifiera sig med.
Citera
2023-09-12, 04:24
Medlem
Måste få fråga om jag är den enda som upplever déjà vu av den nya säsongen. Har vi inte sett en del av deltagarna förut?
Citera
2023-09-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade
Det stod inget kul, enbart ett par (Cecilia och Erik från avsnitt fem) är tillsammans. Annars var det mest lite frågor kring upplevelsen av att vara med i programmet och om de hittat kärleken. De flesta hade inte gjort det.
Gammalt inlägg men kul! Hon var väl en av de man unnade mest, en late bloomer med dåligt självförtroende. Och även Erik (lilll-Lasse Winnerbäck) som var rätt aspig, påstod sig haft en del relationer men tror få skulle orka med honom i långa loppet, de två kan förhoppningsvis bli bra ihop.
Gillar inte teens-varianten, de har tiden framför sig och tillräckligt med träffytor ändå i den åldern. Sett i tråden att många kommenterar de udda "gamlingarna" som att det är gjort som "freaktv" men det tycker inte jag, det är väl ändå sådana som kan behöva en knuff? Alla miljarder som läggs på svt, då kan det iaf ses som en liten nytta för något mer, folkhälsan och motverka iaf några själars ensamhet.. möjligen kan man ifrågasätta ration av hbtq- och andra subgrupper, de har väl ett starkt community också, fattar inte varför det ska vara sååå många, känns som det är med i minst varannat avsnitt iaf..
Citera
2023-09-12, 19:38
Medlem
Okey, vem ska tala om för Joel att han är flamingo homosexuella som kommer gilla kuk om ca 5 år...
Citera
2023-09-12, 19:39
Medlem
Hahah, alla dessa . Vi delar.... som att klippa av snoppen direkt, det blir inget boys. Fatta det! Bjud på allt, skäm bort tjejen, oavsett vad de säger .
Citera
2023-09-12, 23:25
Medlem
Crapmagics avatar
Jag kan alla tick-tokk danser också

Återigen har dom matchat efter utseende extra etiskt med teens

Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hahah, alla dessa . Vi delar.... som att klippa av snoppen direkt, det blir inget boys. Fatta det! Bjud på allt, skäm bort tjejen, oavsett vad de säger .
Klart vi ska göra tjejen den björntjänsten

Tänk att ni aldrig ledsnar på att diskutera monetära, man vill skjuta sig varje gång (do it!) man går in i tråden och finner tomheten i att nästa snubbe upprepat ett till inlägg i frågan med samma smurtiga åsikt

Däremot ska jag berätta för er att 19 åringar inte borde jobba som lärare inom svenska och idrott, för man kommer bara hamna i kompisfacket med relativt jämnåriga elever

Kul att Elin tror att hon som svenne-guss & fortfarande tonåring ska kunna i vissa berikade skolor kunna agera lärare och få den respekten av vissa grupper invandrarkids barn ska lära andra barn om samhällsfrågor i egenskap av lärarpraktikant, vad skulle kunna gå fel? däremot var det ju lovvärt att hon intresserat sig för svensk historia

Stor pratsucce av den där blonda lågenergilampan till gosse som fick träffa en estetbrud
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-13 kl. 00:11.
Citera
2023-09-12, 23:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Håller med. Dessa gymnasiekids vet inte vad de håller på med mer än sina hormoner och att de tänker på sex 24/7.
Det gör väl du och jag fortfarande? jag ser inte differensen nej! och man tänkte inte på sex, man tänkte på tjejer kroppar, men inte att föra in penis under tiden man plugga
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-12 kl. 23:45.
Citera
2023-09-13, 00:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Okey, vem ska tala om för Joel att han är flamingo homosexuella som kommer gilla kuk om ca 5 år...
Ingen aning vem Joel var, jag har glömt föregående avsnitt före det senaste

Nästa vecka kommer det en skön invandrargrabb som ska lära oss att dissa tjejer, jag gillar blondiner framför guzzar med kedjor säger han till en guzz med kedjor, jag gillar milfar säger han med det kontur-rakade skägget på

Har svt kollat hans kindtänder om dom verkligen är under 19 jordsnurr? jag tänker inte se honom som en tonåring extra skyddsvärd över sk vuxna när det kommer till kritiken, inte henne heller för den delen som sänder dolda signaler om att hon vill ha sex i ruffen (rough sex)
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-13 kl. 00:37.
Citera
2023-09-13, 10:06
Medlem
Föräldrar måste se till att ungarna får vistas ute litegrann. Stackars Melker sitter hemma med föräldrarna och ser melodifestivalen, eller inne med vännerna och gör musik. Någon som vet vilka låtar han har gjort så man får lyssna? Luktar lite grabb från frireligiös familj alt. med generellt överbeskyddande föräldrar. Blir kanske bättre när han flyttar hemifrån och hamnar ute i världen. Inte förvånande att den där tjejen inte ville ha en till dejt.
Lärarungdomarna var bägge framåt och sociala, så är nog inte så mycket problem för dem att hitta respektives som bor närmare. De hade även planer på att studera vidare på olika orter så fanns inte överdrivet mycket framtid där.
Citera
2023-09-13, 14:47
Medlem
CyberIngmars avatar
Så ung och förlora ett barn :/ Carl Johan är stark som orkar ta sig vidare. Han har en gammal själ, mogen grabb. Om tjejen han gick på dejt med inte är rätt tjej är det bara en tidsfråga innan han hittat en tjej.

Lite förvånande att 08:an av det lesbiska paret valde bort en andra dejt. Såg ut som att det fanns en liten gnista.

Joel är han med lockigt hår som studerar psykologi. Om jag hörde rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in