2022-07-03, 06:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komolebby
Ledsen om det här redan tagits upp men varför måste de betala för maten? Betalar de även för drinkarna? En middag är väl det minsta svt kan bjuda på när de får så många views?
Jag har läst att priserna är starkt subventionerade. Mer en symbolgrej.
Citera
2022-07-03, 13:26
Avstängd
Var finns nora - rider på en Shire häst - o dom är jävligt ovanliga här
Citera
2022-07-03, 15:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Var finns nora - rider på en Shire häst - o dom är jävligt ovanliga här

Men hon är ju ute och reser hela tiden. Det sa hon ju i programmet.
Citera
2022-07-03, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men hon är ju ute och reser hela tiden. Det sa hon ju i programmet.

Varifrån kommer pengarna till alla reseutsvävningar?
Citera
2022-07-03, 17:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Varifrån kommer pengarna till alla reseutsvävningar?

Kan hon inte ha ett bra jobb?
Hon har arabisk påbrå verkar det, och jag tycker det verkar som hon är mycket skarp.
Det verkar som hon är flerspråkig, och kan prata flytande.
Det säger en hel del.
Nog för att jag varit arg på IQ-befriat-"mångkulturellt" (ofta mellanöstern) på flashback.
Men det finns faktiskt folk från de länderna (man kan inte prata om hela Afrika som nedgånget heller) som är extremt drillade och högintelligenta.
Jag måste bara säga det.
Ibland grupperas allihopa som att de skulle vara odiciplinerade och oskarpa hela världsdelen inklusive Mellanöstern.
Har en nära anhörig som är tillsammans med en halvtunisier, och han är extremt drillad i sin skolgång i Tunisien där han växte upp. Högintelligent och supersympatisk.
Han tycker våra skolor var alldeles för slappa när han flyttade hit för ett par år sen och skulle gå gymnasiet.

(Jag VET inte om hon är skarp, men hon verkar det litegrand. Hon siktar väl på ett gangska avancerat yrke om jag minns rätt enligt sin facebook? Tyckte jag läste om något WEBB-design-yrke? Sympatiska åsikter verkar hon ha också. Hatar influencers också.)
Senast redigerad av dialektiker 2022-07-03 kl. 17:47.
Citera
2022-07-03, 17:46
Avstängd
Citat:
Kan hon inte ha ett bra jobb?
Hon har arabisk påbrå verkar det, och jag tycker det verkar som hon är mycket skarp.
Det verkar som hon är flerspråkig, och kan prata flytande.

Det säger en hel del.
Nog för att jag varit arg på IQ-befriat-"mångkulturellt" (ofta mellanöstern) på flashback.
Men det finns faktiskt folk från de länderna (man kan inte prata om hela Afrika som nedgånget heller) som är extremt drillade och högintelligenta.
Jag måste bara säga det.
Ibland grupperas allihopa som att de skulle vara odiciplinerade och oskarpa hela världsdelen inklusive Mellanöstern.
Har en nära anhörig som är tillsammans med en halvtunisier, och han är extremt drillad i sin skolgång i Tunisien där han växte upp. Högintelligent och supersympatisk.
Han tycker våra skolor var alldeles för slappa när han flyttade hit för ett par år sen och skulle gå gymnasiet.

(Jag VET inte om hon är skarp, men hon verkar det litegrand. Hon siktar väl på ett gangska avancerat yrke om jag minns rätt enligt sin facebook?)

Mellanösting - så uppfattade jag det - men det är dyrt att flänga runt i världen o ha jobb som funkar.
men hon kanske har gottställtföräldrar som sponsrar henne
Citera
2022-07-03, 17:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Mellanösting - så uppfattade jag det - men det är dyrt att flänga runt i världen o ha jobb som funkar.
men hon kanske har gottställtföräldrar som sponsrar henne

Jo visst kan hon ha välbärgade föräldrar också.
Vad vet vi om det?
Är man ung sådär så är ju det egentligen lite en fördel att man inte hittat något på bostadsmarknaden och istället flänger runt i världen på den inkomst man har, från den yrkessysselsättning man har.

(Obs, jag bara spekulerar utifrån din frågeställning. Vet ingenting om henne förutom de intryck jag får av henne.)
Citera
2022-07-04, 11:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jo visst kan hon ha välbärgade föräldrar också.
Vad vet vi om det?
Är man ung sådär så är ju det egentligen lite en fördel att man inte hittat något på bostadsmarknaden och istället flänger runt i världen på den inkomst man har, från den yrkessysselsättning man har.

(Obs, jag bara spekulerar utifrån din frågeställning. Vet ingenting om henne förutom de intryck jag får av henne.)

Det är inte alls speciellt dyrt att vara ute i världen jämfört med att leva i Sverige med lägenhetshyra och leverne. I alla fall inte om du bor på hostel som de flesta unga människor gör och skippar hotellkomplexen som vi etablerade vuxna gärna bor på.
Du kan vara i Mexiko, Costa Rica och däromkring i fyra månader för 30.000:-, flygresa inkluderat.
Samma tid hemma med hyra och leverne är dyrare. Det gäller alltså att spara undan sex laxar i månaden under ett halvår, eller fyra dito under åtta månader, sen kan du vara ute i världen resten av året.
Hitta ett jobb, bo hos mamsen och/eller med polare tills du är redo att flyga igen.
Citera
2022-07-04, 12:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Stackarn!!!! De verkade ju matchade på daten?
VAD synd att hon inte ville träffa honom mer😢

Fast ärligt, gubben kan va hur skön som helst men hon är inte intresserad av någon som dör bredvid henne vilken dag som helst nu.
Det är ju uppenbart att karln är gammal som gatan även om han är trevlig och snygg (relativt sin ålder) och vad ska hon med honom till?
Finns väl män i hennes egen ålder som hon potentiellt kan hänga med i tio år till.
Citera
2022-07-04, 19:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det är inte alls speciellt dyrt att vara ute i världen jämfört med att leva i Sverige med lägenhetshyra och leverne. I alla fall inte om du bor på hostel som de flesta unga människor gör och skippar hotellkomplexen som vi etablerade vuxna gärna bor på.
Du kan vara i Mexiko, Costa Rica och däromkring i fyra månader för 30.000:-, flygresa inkluderat.
Samma tid hemma med hyra och leverne är dyrare. Det gäller alltså att spara undan sex laxar i månaden under ett halvår, eller fyra dito under åtta månader, sen kan du vara ute i världen resten av året.
Hitta ett jobb, bo hos mamsen och/eller med polare tills du är redo att flyga igen.

Ok. Ja, då kan man ju leva billigt nu med.
När jag var ung på 90-talet och tågluffade tyckte vi det var sport att hitta billiga hotell med en stjärna (för 50 kronor natten) då vi var i Nice och Cannes. Lyxiga områden redan då.
Visst det kunde vara någon sängfjäder som stack upp en i ryggen, men man är ju så flexibel som ung.
Nu är det nog inte att rekommendera att hitta så skitbilliga hotell med tanke på löss och sånt?
Men är man sådär "nomad:ig" så är det liksom kul att knixa till det och lösa sin tillvaro spontant och billigt.
Jag har en äldre vän som äventyrsreser mycket numera och han hittar så otroligt fina bekanta, på sina resor, som han kan gästa och bo hos också.

Så du har rätt. Det kan höra till äventyret att hitta billigt sätt att leva.
Hon pratar bara engelska på sin facebook, det tyder på att att hon har många vänner utomlands, säkerligen som hon kan gästa och bo hos på sina resor?
Citera
2022-07-04, 20:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ok. Ja, då kan man ju leva billigt nu med.
När jag var ung på 90-talet och tågluffade tyckte vi det var sport att hitta billiga hotell med en stjärna (för 50 kronor natten) då vi var i Nice och Cannes. Lyxiga områden redan då.
Visst det kunde vara någon sängfjäder som stack upp en i ryggen, men man är ju så flexibel som ung.
Nu är det nog inte att rekommendera att hitta så skitbilliga hotell med tanke på löss och sånt?
Men är man sådär "nomad:ig" så är det liksom kul att knixa till det och lösa sin tillvaro spontant och billigt.
Jag har en äldre vän som äventyrsreser mycket numera och han hittar så otroligt fina bekanta, på sina resor, som han kan gästa och bo hos också.

Så du har rätt. Det kan höra till äventyret att hitta billigt sätt att leva.
Hon pratar bara engelska på sin facebook, det tyder på att att hon har många vänner utomlands, säkerligen som hon kan gästa och bo hos på sina resor?

Ja det har hon säkert, men som sagt hostel är helt okej om man kan tänka sig att bo i sovsal med andra. På en del hostel är det separata sovsalar och toalett/dusch för män och kvinnor. Ofta kan du hjälpa till och jobba där också, diska ta emot nya resenärer etc. mot att slippa betala natthyran.
Har själv barn som gör så under vinterhalvåret.
Citera
2022-07-04, 20:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det har hon säkert, men som sagt hostel är helt okej om man kan tänka sig att bo i sovsal med andra. På en del hostel är det separata sovsalar och toalett/dusch för män och kvinnor. Ofta kan du hjälpa till och jobba där också, diska ta emot nya resenärer etc. mot att slippa betala natthyran.
Har själv barn som gör så under vinterhalvåret.

Och jag har en dotter som tänker göra så med sin pojkvän nu i sommar.
Jag tror hon har blivit inspirerad av alla tågluffarbilder i fotoalbumen.
Skönt att höra att det går "att fixa så" idag.
Hur är det där med löss om de planerar att bo så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in