Citat:
Ursprungligen postat av
Messerschmittzz
Tycker väl inte illa om något fordon som motornörd men gillar definitivt mycket mer när det säger brum brum om detta fordon vare sig det är bilar eller motorcyklar. Ibland undrar jag när jag far förbi en Tesla på min Triumph Street Triple med Vance & Hince blås som gör lagom stora eftersmällar utan att störa för mycket vid gasuppsläp "måste bara höras för att förstås

" hur denna Tesla bilist bara orkar sitta där utan minsta liv mer än en surrande elmotor. Men vi är alla olika där en del vill ha socker i kaffet och andra klarar sig bra utan. Kör nu försiktigt på din scooter så mossar jag om vi möts och jag förstår att det är en el scooter.

Är undebart härlig körglädje med en Tesla, och andra starka elbilar som Porsche Taycan. Slår de flesta fossilbilar lätt. Är så grymt med max vridmonent redan från start, och dessutom ingen seg växellåda som tar tid (Taycan har en, men den är extremt snabb och nästan omärklig). Lägg där till en extremt låg tyngpunk som gör att man kan ta kurvor i riktigt hög fart. Underbart kul!
Det sagt så gillar jag Triumph MC, och är sugen på både att ta MC kort och att skaffa en modern men klassiskt stajlad Bonneville. Grymt snygga!