2023-06-20, 15:00
Avslutad
Mitt värsta exempel är när två stycken invandrare kommer åkande på elscooters på Hornsgatan, vid Mariatorget, mot trafiken på cykelbanan. Jag bara skakade på huvet.

Numera brukar jag köra till sidan och stanna helt om jag möter en elcooter när jag cyklar till jobbet. Men det är absolut ingen garanti mot att bli nedmejad.
Citera
2023-06-20, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 23-07-23
Vi hatar er eftersom att ni borde cykla eller köra bil istället. Ni ska inte ägna tid åt trams och lek som vuxna människor.
så detta handlar mest om hat utan anledning för att det är något som är nytt som skrämmer er? tror det fanns såna som er när cykeln uppfanns
Citera
2023-06-20, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Mitt värsta exempel är när två stycken invandrare kommer åkande på elscooters på Hornsgatan, vid Mariatorget, mot trafiken på cykelbanan. Jag bara skakade på huvet.

Numera brukar jag köra till sidan och stanna helt om jag möter en elcooter när jag cyklar till jobbet. Men det är absolut ingen garanti mot att bli nedmejad.

Ja visst jag ser 2 på en hela tiden men det är hyrscooters men är det verkligen något alls ska straffas för ska bilar bli begränsade till 50 hästkrafter för att vissa inte vet hur man kör ?
Citera
2023-06-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Oj, det låter högt. Har du motsvarande siffror för cyklister? Skulle vara en intressant jämförelse.

20 cyklister omkom i vägtrafiken 2022. (Och 30 motorcyklister, 11 mopedister och 5 övriga oskyddade trafikanter).

https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/2023/fler-miste-livet-i-vagtrafiken-under-20222/
Citera
2023-06-20, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
20 cyklister omkom i vägtrafiken 2022. (Och 30 motorcyklister, 11 mopedister och 5 övriga oskyddade trafikanter).

https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/2023/fler-miste-livet-i-vagtrafiken-under-20222/

det finns alltid olyckor alltid dåliga förare men varför straffa alla för det
Citera
2023-06-20, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
så detta handlar mest om hat utan anledning för att det är något som är nytt som skrämmer er? tror det fanns såna som er när cykeln uppfanns
Nej inte utan anledning då anledningen till hatet är att vuxna inte ska ägna sig åt vad som framförallt bara är lek. Elsparkcykel är inget bra argument för att förflytta sig från punkt A till B. Elsparkcykel är en irriterande social spyfluga.

Det ska inte förekomma några jävla scooters av något slag öht om de verkligen inte behövs.
Citera
2023-06-20, 15:09
Medlem
grungewhores avatar
Om du är 14 år förstår jag dig, men som vuxen ser du ju bara ut som en jävla fåntratt på en sån där.
Citera
2023-06-20, 15:16
Medlem
Neroxxs avatar
Jag är emot förbud, däremot borde man nog bättre skilja scooterförarare från fotgängare så gott det går. Nu åker jag inte scooter själv men har inget emot dessa, man hör de sällan och det kan ju vara ett problem där men på samma sätt skulle det bli jäkla klagomål ifall de lät en hel del.
Citera
2023-06-20, 15:20
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Väl funnet. "Under 2022 har 220 personer omkommit och 15 437 personer skadats i vägtrafiken (1 929 svårt skadade och 13 508 lindrigt skadade) // 103 i personbil, 14 i lastbil, 2 i buss ... 4 i A-traktor ... en i övrigt (skyddat)... 30 motorcyklister, 20 cyklister, 4 el-sparkcyklister, 26 fotgängare, 11 mopedister och 5 övriga (oskyddade)". Så dödlighet 20 procent av cykling. Hur för skador, skador per kilometer eller tid? Gissning att väldigt högt skadeläge per kilometer för elkamel.
Citera
2023-06-20, 15:22
Medlem
triptykens avatar
Förutom att det är få saker som får en man att se både så självgod och så enormt misslyckad ut som när han står stelryggad på en elscooter är det väl inget fel med dom? Ungarna härikring älskar dom. Åker typ fyra på en, några ställer upp stulna klappstolar på dom så dom kan sitta ner.

Plus det ser förjävla kul ut när folk drattar omkull med dom, så helgerna på uteserveringar är ett smörgåsbord av slapstick när överförfriskade medelålders PR-konsulter ska vingla hem genom stan. Det bara sprutar framtänder.
Citera
2023-06-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda

Hur är det ens fysiskt möjligt att skriva så här utan att dina händer hoppar av armarna och springer iväg i protest? Skäms du inte?
Citera
2023-06-20, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 23-07-23
Nej inte utan anledning då anledningen till hatet är att vuxna inte ska ägna sig åt vad som framförallt bara är lek. Elsparkcykel är inget bra argument för att förflytta sig från punkt A till B. Elsparkcykel är en irriterande social spyfluga.

Det ska inte förekomma några jävla scooters av något slag öht om de verkligen inte behövs.

jo utan anledning ditt resonemang är att det ser löjligt ut vilket inte alls är relevant, en elscooter kan enkelt ersätta en bil och kan gå upp mot 100 km i räckvidd den är liten nog att ta in i butiker vid handlande och enkel att ta i bil vid behov ni hatar dem endast för att det är något nytt som ni inte förstår jag ser väldigt mycket hat utan anledning på elscooters.

ironiskt nog tror jag samma saker sas om cyklar i början varför cykla när du kan rida eller gå det ser bara löjligt ut förbjud cyklar.
Senast redigerad av zzcool 2023-06-20 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in